Maskeler takıldı, kozmetikte göz kategorisinde satışlar fırladı

Batu19

New member
Ticaret Bakanlığı’nın bilgilerine nazaran, her yıl %10 bandında büyüyen kozmetik kesimi, 2020 yılında 15 milyar TL’lik büyüklüğe ulaştı. Ar-Ge odaklı faaliyetleriyle kesime yeni eserler kazandıran yerli markalar, kalite ve fiyat avantajıyla ithal markalara karşı rekabette güç kazandı. Bunun bir yansıması olarak ithalat azalırken, ihracatta dikkat cazibeli artışlar yaşandı. 2020 yılında ihracat bundan evvelki yıla göre % 2,7 artış göstererek 1 milyar dolar sonunu zorlarken, ithalat %8 azalarak 1,2 milyar dolara geriledi. Pandemi öncesinde bölümde yabancı markaların hakimiyeti hissedilirken, ibre bilakis döndü. Bölümde üretim tesislerine en yeni teknolojik yatırımları yapan, Ar-Ge çalışmalarıyla yeni eser geliştirmeye odaklanan yerli markaların hem iç piyasada birebir vakitte dünyada bilinirliğini artırdığını vurgulayan New Well İdare Şurası Lider Yardımcısı Yıldırım Hacıabdullahoğlu,“ Tüketicilerde yerli markalara yönelik bir eğilim oluştu. Yerli markaların yeni yatırımları, iç piyasanın yanı sıra ihracat faaliyetlerini de etkiliyor. Yerli markalar dünya kozmetik pazarının çabucak her noktasında kendine bir yer edinmeye başladı” dedi.

Kalite ve fiyat avantajı

Pandemiye ve maske kullanmasına karşın iç pazarda kozmetik satışların düşmediğini söyleyen Yıldırım Hacıabdullahoğlu, göz kalemi, maskara ve kaş mamüllerinde yüzde 70’lik talep artışı yaşadıklarını belirtti. Yükselen döviz kurlarının tüketicileri yerli markalara yönelttiğine değinen Yıldırım Hacıabdullahoğlu, “Yerli markalar geliştirdikleri en yeni eserlerle ithal markalarla yarışacak seviyeye ulaştı. Tüketiciler, yerli markaları tercih ederek kaliteli eserleri hayli daha uygun fiyatlarla satın alabiliyor. Kalite ve fiyat avantajı yerli markaların gücünü artırıyor. Tüketiciler, uygun fiyatlı eserlerle şahsi bakım şuuru kazanmaya başladı. Makyaj mamüllerinin yanı sıra şahsi bakım mamüllerinin de satışları artıyor” diye belirtti.

Türk kozmetiğinin kalitesini dünyaya ulaştırıyoruz

Yerli kozmetik markalarının bir hayli kategoride pek geniş bir eser çeşitliliği sunduğunu söyleyen Yıldırım Hacıabdullahoğlu, “Bu çeşitlilik, markalara dünya pazarında rekabette güç kazandırıyor. 36 yıllık esaslı deneyimimizden gelen güçle geliştirdiğimiz yüksek kalite ve çeşitliliğe sahip eserlerimizi Avrupa, Asya ve Ortadoğu ülkelerine kazandırdık. Ar-Ge ve teknoloji yatırımlarımızla dünyada rekabet üstünlüğü elde ettik. Yeni ihracat rotalarımızla Türk kozmetiğinin kalitesini dünyaya ulaştırıyoruz” diye tabir etti.

Şuurlu çalışanlarla tüketici davranışında değişim yaratıyor

Yerli markaların çalışanlarına verdikleri eğitimlerle de bölümün gelişmenine nitelikli bir katkı sunduğunu belirten Yıldırım Hacıabdullahoğlu, “New Well olarak kalite anlayışımızı yalnızca eserlerimizle hudutlu tutmuyoruz. Bünyemizde istihdam ettiğimiz çalışanlarımıza uyguladığımız eğitim programlarıyla nitelikli işgücünü destekliyoruz” diye kelamlarına ekledi.
 
Üst