26-27 Haziran’da düzenlenen LGS 2021 sonuçları bugün sabah saatlerinde belirtildi. MEB’den yapılan açıklamada, “2021 Merkezi İmtihana katılan 1 milyon 38 bin 492 öğrenci bulunmakta. Merkezi İmtihanın her iki oturumundaki tüm sorulara gerçek karşılık veren öğrenci sayısı 97’dir. Bu öğrencilerin 36 farklı vilayette bulunduğu belirlenmiştir” sözleri yer aldı.
“8 YILLIK EMEĞİN KARŞILIĞINI ALMAK HOŞ BİR DUYGU”
İmtihandan tam puan alan öğrencilerden biri olan Buse Ceylin Ayyıldız, “Olağan ki güçlü bir müddetçti. Zira okula gidemedik, arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizden yoksun kaldık ancak bu süreci hoş atlatabildik. Memnunum ve imtihandan çıktığımda içimde hoş bir his vardı, başarabileceğime inanıyordum zira her soruyu anlayarak cevaplamıştım. 8 yıllık bir emeğin karşılığını almak fazlaca hoş bir hoş bir his” dedi.
“‘BAŞARAMIYORUM BIRAKIYIM’ DEMEDİM”
hiç bir vakit pes etmediğini anlatan Ayyıldız, “Başaramıyorum bırakıyım demedim. Bu da başarımda hayli tesirli oldu. Maksadım Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesinde okumak. Önümüzde 4 yıl var mesleğe tam karar veremesem de matematik, fen yüklü bir kısımda okumak istiyorum” diye konuştu.
“DERS ÇALIŞMAYI HİÇ BIRAKMADIM”
Denemelerde 500 tam puana ulaşamasa da imtihanda bu hayalini gerçekleştirdiğini anlatan Bengisu Yener ise gayelerini şu sözlerle anlattı:
“Öncelikle bu biçimde bir kararı beklediğimi söyleyebilirim. Zira rastgele bir eksiğim olduğunu düşünmüyordum. İmtihanın sıkıntı olacağı tarafında bir söylenti vardı. Fakat her şeye hazırlıklı olmam gerektiğini düşündüm. Lakin imtihandan daha sonra 500 tam puan beklediğimi söyleyemem. Sonuçlar belirtildiğında biraz şaşırdım. İmtihana hazırlanan öğrencilerin denemelere fazlaca da aldırış etmemelerini öneririm. Ben okulun denemelerinde tam puan yapamamıştım. Koronavirüs periyodunda de her ne olursa olsun çalışmayı bırakmadım öğrencilere tavsiyem de bu tarafta olacak. Bunun yanında iç motivasyonlarını sağlamayı denesinler. Lise olarak İstanbul Erkek Lisesi’nde okumak ileride ise çocuk cerrahı olmak istiyorum.”
“KORONAVİRÜS SÜRECİNİ AVANTAJA ÇEVİRDİM”
Tam puan alan bir öteki öğrenci Yusuf Küpeli ise, “500 tam puan beklemiyordum. Denemelerde yalnızca bir sefer tam puan yapmıştım. İmtihanda dikkatimi toplayıp gerilimimi yönetince bu sonuca ulaştım. Koronavirüs sürecini avantaja çevirmeye çalıştım, yolda kaybedeceğim vakti meskende ders çalışarak kullandım. Çözemediğim soruların üzerine gittim zorlandığım mevzulara çalıştım. Bundan daha sonrasında da meslek seçiminde mühendislik alanında çalışmalar yapmak istiyorum” tabirlerini kullandı.
“OKUMA MAHARETİNİ GELİŞTİRECEK ÇALIŞMALAR YAPIN”
Yusuf Küpeli’nin babası Serhan Küpeli de, “Öncelikle epey teşekkür ediyorum, fazlaca keyifli ve sevinçliyiz. Yusuf yaklaşık 1,5 yıldır fedakârlık yaparak önemli emek verdi. Biz de ailesi olarak ondan bu biçimde bir muvaffakiyet bekliyorduk. Yalnızca sözelden eksiklerimiz olur diye düşünüyorduk fakat maşallah onu da tam yaptı. Ailelere tavsiyem çocukların okuma maharetini ve dikkatini geliştirecek çalışmalar yapmaları. Çalışmanın içeriğini zenginleştirmenin değerli olduğunu düşünüyorum” diyerek ailelere tavsiyelerde bulundu.
“8 YILLIK EMEĞİN KARŞILIĞINI ALMAK HOŞ BİR DUYGU”
İmtihandan tam puan alan öğrencilerden biri olan Buse Ceylin Ayyıldız, “Olağan ki güçlü bir müddetçti. Zira okula gidemedik, arkadaşlarımız ve öğretmenlerimizden yoksun kaldık ancak bu süreci hoş atlatabildik. Memnunum ve imtihandan çıktığımda içimde hoş bir his vardı, başarabileceğime inanıyordum zira her soruyu anlayarak cevaplamıştım. 8 yıllık bir emeğin karşılığını almak fazlaca hoş bir hoş bir his” dedi.
“‘BAŞARAMIYORUM BIRAKIYIM’ DEMEDİM”
hiç bir vakit pes etmediğini anlatan Ayyıldız, “Başaramıyorum bırakıyım demedim. Bu da başarımda hayli tesirli oldu. Maksadım Bahçeşehir Koleji Fen ve Teknoloji Lisesinde okumak. Önümüzde 4 yıl var mesleğe tam karar veremesem de matematik, fen yüklü bir kısımda okumak istiyorum” diye konuştu.
“DERS ÇALIŞMAYI HİÇ BIRAKMADIM”
Denemelerde 500 tam puana ulaşamasa da imtihanda bu hayalini gerçekleştirdiğini anlatan Bengisu Yener ise gayelerini şu sözlerle anlattı:
“Öncelikle bu biçimde bir kararı beklediğimi söyleyebilirim. Zira rastgele bir eksiğim olduğunu düşünmüyordum. İmtihanın sıkıntı olacağı tarafında bir söylenti vardı. Fakat her şeye hazırlıklı olmam gerektiğini düşündüm. Lakin imtihandan daha sonra 500 tam puan beklediğimi söyleyemem. Sonuçlar belirtildiğında biraz şaşırdım. İmtihana hazırlanan öğrencilerin denemelere fazlaca da aldırış etmemelerini öneririm. Ben okulun denemelerinde tam puan yapamamıştım. Koronavirüs periyodunda de her ne olursa olsun çalışmayı bırakmadım öğrencilere tavsiyem de bu tarafta olacak. Bunun yanında iç motivasyonlarını sağlamayı denesinler. Lise olarak İstanbul Erkek Lisesi’nde okumak ileride ise çocuk cerrahı olmak istiyorum.”
“KORONAVİRÜS SÜRECİNİ AVANTAJA ÇEVİRDİM”
Tam puan alan bir öteki öğrenci Yusuf Küpeli ise, “500 tam puan beklemiyordum. Denemelerde yalnızca bir sefer tam puan yapmıştım. İmtihanda dikkatimi toplayıp gerilimimi yönetince bu sonuca ulaştım. Koronavirüs sürecini avantaja çevirmeye çalıştım, yolda kaybedeceğim vakti meskende ders çalışarak kullandım. Çözemediğim soruların üzerine gittim zorlandığım mevzulara çalıştım. Bundan daha sonrasında da meslek seçiminde mühendislik alanında çalışmalar yapmak istiyorum” tabirlerini kullandı.
“OKUMA MAHARETİNİ GELİŞTİRECEK ÇALIŞMALAR YAPIN”
Yusuf Küpeli’nin babası Serhan Küpeli de, “Öncelikle epey teşekkür ediyorum, fazlaca keyifli ve sevinçliyiz. Yusuf yaklaşık 1,5 yıldır fedakârlık yaparak önemli emek verdi. Biz de ailesi olarak ondan bu biçimde bir muvaffakiyet bekliyorduk. Yalnızca sözelden eksiklerimiz olur diye düşünüyorduk fakat maşallah onu da tam yaptı. Ailelere tavsiyem çocukların okuma maharetini ve dikkatini geliştirecek çalışmalar yapmaları. Çalışmanın içeriğini zenginleştirmenin değerli olduğunu düşünüyorum” diyerek ailelere tavsiyelerde bulundu.