Isı pompaları ve elektrikli arabalar risk altında mı?

Sefer

Global Mod
Global Mod



Şebekenin aşırı yüklenmesini önlemek amacıyla, özel hanelere yönelik elektrik arzı da azaltılmalıdır. Isı pompalarının ve elektrikli arabaların hasar görme riski var mı?

Bir bakışta en önemli şeyler

Ocak 2024’ten itibaren özel hanelere elektrik tedariki belirli koşullar altında kısılabilir. Bölüm 14a EnWG’nin sağladığı şey budur. Tedbirin amacı nedir? Peki bundan tam olarak hangi tüketiciler etkileniyor?


Bu yüzden elektrik kısılabilir


Geçtiğimiz birkaç ay içinde elektrik şebekesine gittikçe daha fazla ısı pompası ve elektrikli otomobil şarj cihazı bağlandı. Bu tüketiciler, ağ üzerinde daha fazla yük oluşturan, ağır tüketiciler olarak adlandırılanlar arasındadır. Federal Ağ Ajansı (BNetzA), “Düşük voltajlı ağ, bireysel yeni uygulamaları barındırabiliyor. Ancak, düşük voltajlı ağların çoğunluğu şu anda hızlı bir artış için tasarlanmadı” diye açıklıyor.


Bunun arz darboğazlarına yol açmamasını sağlamak için BNetzA, ısı pompaları veya özel evlerdeki şarj istasyonları gibi belirli tüketim cihazlarının güç kaynağının hangi durumlarda kısılabileceğini belirledi.


Gelecekte, dağıtım şebekesi operatörlerinin elektrik alımlarını 4,2 kilowatt saate kadar azaltmalarına izin verilecek, ancak bu yalnızca elektrik kesintisi gerekli olduğu sürece.


Güç kısılması: Isı pompaları kapanabilir


Elektrik kesintisi öncelikle ısı pompası veya elektrikli araba veya şarj istasyonu sahiplerini etkilediğinden, artık elektrik tüketimini azaltmanın cihazlarına zarar verebileceğinden korkuyorlar. Ancak durum böyle değil. En azından modern ısı pompaları aynı zamanda çok düşük bir güç kaynağına ihtiyaç duyuyor; bu da ev sahiplerinin kışın donmak zorunda kalmayacağı anlamına geliyor.


Ancak aynı zamanda duvar tipi kutu çalıştıran eski ısı pompası sahipleri, cihazlarına birkaç saat boyunca yeterli güç sağlanmadığında sorun yaşayabilir. Daha sonra ısı pompanız kapanır. Sonuç: ev soğuk kalır. Bununla mücadele etmenin en iyi yolu, örneğin ısı pompasını modernize etmek veya elektrikli arabayı şarj etmek için ek olarak bir fotovoltaik sistem kurmaktır.


Elektrik kesintisi nedeniyle elektrikli otomobilde hasar mı var?


Federal Ağ Ajansı’na göre kısıtlama, elektrikli araç sahipleri için herhangi bir kısıtlamaya yol açmamalı. Aşırı yük durumunda tüketim 4,2 kWh’ye düşürülürse “… […] “E-arabalar genellikle iki saatte 50 kilometre boyunca şarj edilebiliyor” diyor.


Bu, kısıtlamanın ne kadar sürmesi gerektiğidir


Ayrıca, kısma gerekliyse bunun yalnızca kısa bir süre için gerçekleşmesi gerekir. Örneğin, özel hanelerin elektrik talebinin özellikle yüksek olduğu öğleden sonraları, yaklaşık iki saat boyunca. Ancak ağ operatörleri aşırı yükleme ve boşaltmayı henüz güvenilir bir şekilde ölçemediği için süre “şüpheye” dayanıyor.
 
Üst