Bakan Özer’den 392 okula güç muştusu

Sefer

Global Mod
Global Mod
Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, insanların ortasında bulunduğumuz yüzyılda toplumsal, siyasal ve ekonomik alanda büyük değişim ve dönüşümlere şahit olduğunu, bir yandan bilgi ve bağlantı teknolojilerindeki ilerlemelere bir yandan da iklim değişikliği, doğal afet, savaş ve göç üzere dünyayı derinden sarsan gelişmelere tanıklık ettiğini söylemiş oldu. Ulusal Eğitim Bakanlığı olarak eğitim sistemini bu değişim ve dönüşümler karşısında daha da güçlendirmeye, gençleri geleceğe hazırlıklı yetiştirmeye uğraş gösterdiklerini vurgulayan Özer, “Küresel ölçekte değeri artan iklim değişikliği, etraf ve sıfır atık konusuna yönelik başlatmış olduğumız çalışmalar büyük bir seferberlik halinde devam ediyor.” sözlerini kullandı.

‘ÇEVRE ŞUURU ÖNEMLİ’

Etraf şuurunun yerleşmesi ve bilhassa çocuklara aktarılmasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın himayesinde yürütülen Sıfır Atık Projesi’nin ulusal ve milletlerarası alanda epeyce değerli muvaffakiyetler elde ettiğine işaret eden Bakan Özer, “Sıfır atık yaklaşımı ile hem ülke genelinde tıpkı vakitte okullarda önemli aralıklar alındı. Sıfır atık konusunda bir okul iklimi oluşturmaya çaba gösteriyoruz. Kütüphanesiz Okul Kalmayacak Projemiz ile geri dönüştürülmüş materyalden üretilen 452 sıfır atık kütüphanesi inşa ettik. bu biçimdece okullarımızda sıfır atık farkındalığını artırmış olduk.” diye konuştu.

Öğretmenlere ve okul yöneticilerine yönelik afet, etraf, iklim değişikliği bahislerinde mesleksel gelişim programları düzenlediklerini anlatan Özer, bu eğitimlere katılan eğiticilerin sayısının 200 bini geçtiğini bildirdi.

Halk eğitim merkezleri aracılığıyla velilere ve her yaştan vatandaşa yönelik farkındalık eğitimleri gerçekleştirdiklerini söz eden Özer, “Örgün ve yaygın eğitim hizmetleriyle eğitim sistemimizin tüm ögelerine yönelik, binasından çalışanına, öğrencisinden velisine topyekun bir farkındalık ve kültür oluşumunu sağlamak için çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz.” dedi.

ORTAOKULLARIN AKABİNDE LİSELERE DE ETRAF BİLİMİ VE İDARESİ DERSİ GELİYOR

Özer, okulların fiziki altyapılarını “temiz okul pak enerji” prensibinden hareketle güçlendirdiklerini aktardı. Ortaokullarda “çevre ve iklim değişikliği” seçmeli dersiyle öğrencilerin bu bahisteki farkındalığını artırdıklarını belirten Özer, “Lise seviyesinde de etraf ve iklim değişikliği eğitiminin müfredatta daha geniş yer bulması için harekete geçtik. Bu kapsamda, etraf bilimi ve idaresi öğretim programı hazırlandı. Bu programın mevzuları ortasında atmosfer ve iklim değişikliği, biyoçeşitliliğin korunması, su ve hayat, toprak ve ömür yer alıyor. Seçmeli olacak bu dersin hazırlıkları sürüyor.” bilgisini verdi.

MEB, İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ, ETRAF VE SIFIR ATIK ÇALIŞMALARINDA ÇITAYI YÜKSELTTİ

Özer, “Temiz Okul ve Pak Enerji” çatısı altındaki “Çevre Dostu Bin Okul” projesi ile de etraf, iklim değişikliği ve sıfır atık alanında yürüttükleri çalışmaları daha kapsamlı hale getirdiklerini kaydetti.

Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile iş birliği ortasında hayata geçirdikleri bu projeyle sıfır atık alanında yürüttükleri çalışmaları bir adım öteye taşıdıklarını lisana getiren Özer, bu biçimdece okul evvelce liseye kadar tüm kademelerdeki öğrencilerin etraf şuuru kazanmalarına, israf ve tasarruf bahislerindeki hassasiyetlerinin gelişmesine ve maharetlerinin artmasına katkı sağlanacağını aktardı.

Özer, “Projede ülkenin her ilçesindeki en az bir okul olmak üzere birinci etapta 1000 okulu etraf dostu hale getirmek için çalışmalarımıza epeyce süratli biçimde başladık. Her cinsten okulumuzun kendi imkan ve kaideleri çerçevesinde ‘çevre dostu’ dönüşümünü görmüş olacağız. Sonuncu amacımız 57 bin 108 okulumuzun tamamının etraf dostu okullar olması.” formunda konuştu.

Projenin, Bakanlığın etraf ve iklim değişikliği konusunda geniş bir yelpazede gerçekleştirdiği faaliyetlere eklenen yeni bir halka olacağının altını çizen Özer, şu ayrıntıları verdi:

“Güçlendirme yaptığımız 865 okulu bununla birlikte güç verimli hale getirdik. Bu sene bu sayısı 1000’e çıkarmayı hedefliyoruz. 77 okul binamızın çatılarında güneş güç santralleri kurarak toplam 6 megavat şurası güç kapasitesine ulaştık ve bunları devreye aldık. Buna ek olarak 17 okulumuzda da toplam 2,25 megavat ek çatı GES yatırımı planladık. Uygulamaların tamamlanmasıyla, 94 okulumuzdaki 120 çatıda toplam 8,25 megavat şurası güce sahip olacağız. Okullarımızın güç muhtaçlığının yenilenebilir güç kaynaklarından karşılanabilmesi için 2 dev güneş tarlası kuruyoruz. Toplam kapasitesi 14 megavat olacak arazi güneş güç santrallerimizde üretilecek elektrik, 392 okulumuzun tüketimine eş bedel olacak. Güç verimliliği dönüşümü çalışmalarımız kapsamında, son 1 yılda 41 okulumuzun kapsamlı güç verimliliği dönüşümü imalatlarını tamamladık. Bu çalışmalar kararı güç sınıfı D’den B’ye yükselmiş olan bu okullarda yıllık yüzde 25 güç tasarrufu sağlanmaya başlanacak.”

OKULLARA GÜNEŞ GÜÇ PANELLERİ KURULUYOR

Bakan Özer, proje kapsamındaki tüm okullarda güneş gücü panelleri ve yağmur suyu depolama ünitelerinin kurulacağını, bu suyun okulların bahçelerinde bitki yetiştirmede ve farklı alanlarda kullanılacağını, ayrıyeten 1000 okulun tamamındaki kütüphanelerin sıfır atık kütüphanelerine dönüştürüleceğini anlattı.

Projede yer alan okullarda tüm organik atıkların kıymetlendirilerek toprağa faydalı doğal gübre haline getirileceği kompost makinaları kuracaklarını bildiren Özer, geri dönüştürülebilir atıkların ayrıştırılarak biriktirilmesini ve bir daha imalat sürecine sokularak değerlendirilmesini sağlayacak sıfır atık kutuları yerleştireceklerini, okulların etrafla dost, sıfır atık külçeşidinin yaygınlaştığı yerlere dönüştürüleceğini belirtti.

Öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin etraf ve iklim değişikliği ile sıfır atık bahislerinde bilgi ve tecrübelerinin artırılması için de bu okullarda çalışmalara başladıklarını söz eden Özer, şunları kaydetti:

“Bu kapsamda, öğrencilerimize hem teorik birebir vakitte uygulamalı eğitimler verilmesi konusunda hazırlıklarımızı tamamladık. Öğrencilerin okullarda yapılan imalatları bakılırsarek ve merak ettiklerini sorarak öğrenmelerini sağlayacak etkinlikler düzenleyeceğiz. Proje kapsamında öğretmenlerimiz, günlük eğitim planlarında geri dönüşümle ilgili çocukların yaparak-yaşayarak öğrenebilecekleri, tabiatla direkt etkileşim ortasında olabilecekleri etkinliklere daha sık yer verecek. İmkanlar ölçüsünde güç üretim tesisleri, su kaynakları ve tarım uygulama alanlarına seyahatler düzenleyerek farkındalıklarını artırmayı hedefliyoruz. Proje kapsamındaki okullarda yapılacak uygulamaların öteki okullara model olmasını, daha sonrasında tüm okullarımızın benzeri standartlara ulaşmasını hedefliyoruz. Projemizin daha yeşil, daha pak ve daha inançlı bir geleceğin inşasına katkı sunacağına inanıyorum.”

MEB, “İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ HAREKET PLANI” HAZIRLADI

Bakan Özer, tüm bu çalışmaların yanında, EBA Platformu’nda çeşitli sınıf düzeylerinde etraf, iklim değişikliği ve sıfır atık temalı eğitim içeriklerine kolay erişimi sağlamak üzere “Sürdürülebilir Dünya” alanının açılacağını, ayrıyeten öğrencilerin Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Dijital Platformu’na EBA üzerinden ulaşımlarının sağlanacağını bildirdi.

Ulusal Eğitim Bakanlığının iklim değişikliği ile çabaya aktif takviye vermek üzere “MEB İklim Değişikliği Hareket Planı” hazırlama çalıştayının gerçekleştirildiğini hatırlatan Özer, “Çalıştay ile Bakanlığımızın ‘İklim Değişikliği Aksiyon Planı’ taslak raporu ortaya çıktı, uzman işçimiz tarafınca düzenlenerek ilgili görüş ve teklifler alınacak.” dedi.
 
Üst