58 kilometre metro sınırı kelamı verdi, 1 metre yapamayınca cürmü bakın kime attı!

CesHef

Global Mod
Global Mod
58 kilometre metro sınırı kelamı verdi, 1 metre yapamayınca cürmü bakın kime attı! Yavaş’ın; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın oluruna karşın hiç bir metro sınırı inşaatına başladığı öğrenildi.


Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan yalnızca Ankaray sınırını Söğütözü ve Natoyolu taraflarında uzatma talebinde bulunması lakin kelam konusu sınırı da yapmaması dikkat çekiyor.


MANSUR YAVAŞ, METRO ÇİZGİSİ İÇİN ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI’NA TALEPTE BULUNDU

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin; 30 Ocak 2020 tarihinde Ankaray sınırının Söğütözü’nden ODTÜ’ye ve Dikimevi’nden-Natoyolu’na kadar uzatılmasına ait Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na talepte bulunduğu öğrenildi.


BAKANLIK; ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN TALEBİNE ONAY VERDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nün; 9 Mart 2020 tarihinde Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin talebine olumlu karşılık verdiği bildirildi.

Kelam konusu yazıda; “Dikimevi-Natoyolu sınırının etüt proje ve imalinin, AŞTİ-Söğütözü ortasının eksik kalan sinyalizasyon işinin ve ileride gerekmesi halinde ikmal edebilecek Söğütözü-ODTÜ uzatma etüdünün tarafınızca gerçekleşmesi uygundur” denildi.


YAVAŞ; 2 SENE 3 AY GEÇMESİNE KARŞIN BİR METRE METRO SINIRI YAPMADI

Mansur Yavaş; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın kelam konusu yazısına karşın 1 Nisan 2021 tarihinde bir özel televizyon programında bakanlığın kendilerine müsaade vermediğini sav etti.

Mansur Yavaş, seçimdilk evvel “58 kilometre metroyu planlıyoruz” biçimindeki açıklamasına karşın fakat 7.4 kilometrelik çizginin proje ihalesini 2021 yılının başında gerçekleştirdi. Yavaş, ortadan 2 sene 3 ay geçmesine karşın bir metre metro sınırı yapmaması dikkat çekiyor.

İŞTE O SÜREÇ

9 Ocak 2019’da Mansur Yavaş, “5 yıl içerisinde 58 kilometre metroyu planlıyoruz. esasen Atapark projesi fazlaca çabuk yapılabilecek proje. Her tarafta ağaçlandırmaya uygun yollar var. İnşallah en kısa vakitte başlayacağız” savında bulundu.

Yavaş, 11 Ocak 2021’de ise Mansur Yavaş, “Mamak’ı AŞTİ-Dikimevi içindeki ANKARAY çizgisine bağlayacak raylı sistemler projemizde yeni bir adım atıyoruz. Yaklaşık 7,4 kilometre ve 8 istasyondan oluşan projemizin yer etüt sondaj çalışmalarına başladık” dedi.

ANKARA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN METRO SINIRININ UZATILMASI TALEBİ

Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Yatırımları Dairesi Başkanlığı; Ankaray yavaşça Raylı Sistemler Çizgisi’nin uzatılması için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na talepte bulundu.

Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin; 30 Ocak 2020 tarihi yazısında, Ankaray sınırının Söğütözü’nden ODTÜ’ye ve Dikimevi’nden-Natoyolu’na kadar uzatılması talep edildi.


BAKANLIK, METRO SINIRININ UZATILMASI TALEBİNE ONAY VERDİ

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nün; 9 Mart 2020 tarihinde Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin talebine olumlu cevap verdiği öğrenildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın, Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü Ulaşım Yatırımları Dairesi Başkanlığı’na gönderdiği yazıda; “Ankaray çizgisinin doğu ve batı istikametinde genişleme gereksiniminin bütüncül kıymetlendirilmesi teminen Dikimevi-Natoyolu sınırının etüt proje ve imalinin, AŞTİ-Söğütözü ortasının eksik kalan sinyalizasyon işinin ve ileride gerekmesi halinde ikmal edebilecek Söğütözü-ODTÜ uzatma etüdünün tarafınızca gerçekleşmesi uygundur” deniliyor.


MANSUR YAVAŞ’TAN ULAŞTIRMA VE ALTYAPI BAKANLIĞI’NA SUÇLAMA

Mansur Yavaş; bir özel televizyon kanalında “58 kilometrelik metro gayesine ulaşmanın neresindesiniz?” formundaki soruya karşılık verdi ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın metro yapılmasına müsaade vermediğini savundu.

Mansur Yavaş, şunları söylemiş oldu:

“Biz Keçiören’den Havaalanı’na yapacağız diye bize (Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı) müsaade vermediler. Biz yalnızca 800 metre kadar Söğütözü’ne giden bir de Mamak yapabilirsiniz dendi. Yalnızca Mamak’ı verdiler, 7.8 kilometre. Şu anda proje hazırlanıyor. Proje ihalesini yaptık. Proje yapılınca bakanlığa gidilecek, ÇED raporu alacak. Bana kalırsa bakılırsa müddetim bitmeden hepsini bitirmeyi düşünüyorum. Bu süratle gidersek 2-3 tane istasyonu lakin yapabiliriz. Şu anda sondajlar vuruluyor. Bu ortada kredi görüşmelerine devam ediyoruz. Niçin müsaade verilmiyor? Tam öne sürülen sebebini bilemiyorum. Gökçek devrinde yapılamayan Keçiören ve Çayyolu projesini Ulaştırma Bakanlığı bitirdi. Bunların mukavelesi yapılırken, demişler ki, metroyu Ulaştırma Bakanlığı yapsın, aldığı paradan belirli bir oranla borç olarak ödesin. Bu eski periyotta 235 yıl sürüyor.”


BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN KANUNU’NU MANSUR YAVAŞ’I YALANLIYOR

Mansur Yavaş’ın, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın metro yapılmasına müsaade vermediğini savını Büyükşehir Belediyesi’nin Kanunu’nu da yalanlıyor.

Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun 7 unsurunun p bendinde şöyleki deniliyor:

“Büyükşehir ortasındaki toplu taşıma hizmetlerini yürütmek ve bu gayeyle gerekli tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek yahut işlettirmek, büyükşehir hudutları ortasındaki kara ve denizde taksi ve servis araçları dahil toplu taşıma araçlarına ruhsat vermek.”

“(Ek cümle: 16/5/2018-7144/14 md.) Büyükşehir ortasındaki toplu taşıma çizgileriyle ilgili olarak; kent merkezine olan uzaklık, nüfus ve çizgisi kullanan sayısı kriterleri temel alınarak tespit edilecek sınırlarla ilgili toplu taşıma hizmetlerinin işlettirilmesine karar vermek.”
 
Üst