20. Ulusal Eğitim Şurası’ndaki tavsiye kararlarının eğitimde uygulanmasına yönelik rapor yayımlandı

Sefer

Global Mod
Global Mod
MEB’den yapılan açıklamada, 1-3 Aralık 2021’de, açılışı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafınca Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde yapılan 20. Ulusal Eğitim Şurası’nın öğrenci, öğretmen, eğitim yöneticileri, veliler, eğitim araştırmacıları, sivil toplum kuruluşları ve gazeteciler üzere farklı paydaşlarla gerçekleştirildiği hatırlatıldı.

Şura hazırlıkları sürerken MEB’in farklı paydaşlardan 32 bin 643 görüş topladığı bildirilen açıklamada, bu görüşlerin uzmanlarca incelendiği ve MEB’in şura için belirlediği “Temel Eğitimde Fırsat Eşitliği”, “Mesleki Eğitimin İyileştirilmesi” ve “Öğretmenlerin Mesleksel Gelişimi” temaları ile ahenkleri gözetilerek son hale getirildiği kaydedildi.

Şuraya katılan 600’den çok davetlinin kanaatleri doğrultusunda toplanan görüşlerin olgunlaştırıldığı belirtilen açıklamada, şurada çoğunluğu oy birliği ile kabul edilen 128 tavsiye sonucu alındığı bildirildi.

Şuranın son gününde genel konseyde Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in, bakanlıkça atılan adımlar ile şurada alınan tavsiye kararların ahengini takip edeceklerini ve değerlendirmelerini kamuoyu ile paylaşacaklarını tabir ettiğine yer verilen açıklamada, MEB tarafınca yayımlanan bu raporun, şuranın gerçekleşmesinden üç ay daha sonra bakanlığın aktüel siyasetleri ile tavsiye kararları içindeki ahengini ortaya koyduğu kaydedildi.

“57 farklı tavsiye sonucuna dair bakanlık en az bir somut adım attı”

Açıklamada, bakanlık tarafınca atılan adımların tavsiye kararlar ile ahenginin, husus madde incelendiği ve yorumlandığı belirtilerek, “Raporun sonuçları, bakanlık tarafınca son altı ayda atılan adımların tavsiye kararları ile büyük bir ahenk gösterdiğini ortaya koydu. Bu bağlamda 57 farklı tavsiye sonucuna dair bakanlığın en az bir somut adım attığı görüldü.” denildi.

Raporda, tavsiye kararlar ile atılan adımlar içindeki ahengin tek bir tema ile hudutlu olmamasının vurgulandığı bildirilen açıklamada, bakanlığın siyasetleri ile ilişkilendirilen 57 sonucun 34’ünün temel eğitimde fırsat eşitliği, 14’ünün öğretmenlerin mesleksel gelişimi, 9’unun ise mesleksel eğitimin güçlendirilmesi ile alakalı olduğu kaydedildi.

Açıklamada, tavsiye kararlarının da temel eğitimde fırsat eşitliği temasında ağırlaştığı dikkate alındığında dağılımın şura kararlarının dağılımı ile dengeli olduğu kaydedilerek “ötürüsıyla siyaset adımları ile tavsiye kararları içindeki ahenk tüm temalarda kendini gösterdi.” tabiri kullanıldı.

MEB’in son altı ayda seferberlik başlatmış olduğu okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılmasına ve okullar ortası imkan farklılıkların azaltılmasına dair büyük ölçekli projelerin, şura kararları ile ahengin anahtarı olduğu, bu alanlarda atılan adımların sıklıkla birden çok şura sonucu ile alakalı olduğu bildirildi.

Açıklamada, bakanlığın ana siyaset alanlarında attığı adımlar ile şura tavsiye kararları içindeki ahengi izlerken muhakkak aralıklarla değerlendirmelerini kamuoyuyla paylaşacağı kaydedildi.

“Bu tıp değerlendirmeler birinci defa bakanlık tarafınca yapıldı”

Açıklamada, Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in rapora ait değerlendirmelerine de yer verildi.

Şura genel şurasında kabul edilen kararların, bakanlık açısından tavsiye niteliği taşıdığına işaret eden Özer, 20. Ulusal Eğitim Şurası’nın, kararların epey büyük oranda oy birliği ile alındığı bir toplantı olduğunu ve iştirakçilerin biroldukca hususta görüş birliğine sahip olmasının alınan kararların değerini artırdığını tabir etti. Özer, şunları kaydetti:

“Bakanlık olarak, aslına bakarsanız öncelikli eğitim politikalarımız olarak belirlediğimiz alanlarda alınan şura kararlarının uygulamaya geçirilmesi bizim için çok kıymetli. Bu niçinle şurada tabir ettiğim üzere makul aralıklarla attığımız adımlarla şura kararları içindeki ahenk derecesini gösteren raporlar hazırlayıp kamuoyu ile paylaşacağımızı söz etmiştim. Bugün yayımladığımız bu rapor, bu kelamın yerine getirildiğinin birinci somut göstergesidir.

Ana siyaset alanlarına dair tavsiye kararlarını gözeterek kendi politikalarımız ile ahengine dair birinci resmi değerlendirmeyi kamuoyu ile paylaşmış olduk. Daha evvel bağımsız araştırmacılar ve sivil toplum kuruluşları tarafınca yapılan bu cins değerlendirmeler birinci kere bakanlık tarafınca yapıldı ve kamuoyu ile paylaşıldı.”
 
Üst