Bir ticaret dergisi raporuna göre, Obi ürün yelpazesini azaltıyor. Bu şekilde hırdavatçı, malın ortada kalmasının önüne geçmek istiyor. Obi aynı fikirde değil.
Pazar lideri Obi, mağazalarındaki ürün çeşitliliğini yüzde 30’a kadar azaltmak istiyor. Bu, endüstri dergisi “Lebensmittelzeitung” (LZ) tarafından web sitesinde bildirilmiştir. Tedbirin amacı, kırtasiye ürünlerini bir üst sınıfa indirerek yapı marketini daha verimli ve dijital hale getirmektir. LZ, Obi Satın Alma Direktörü Gonn Weide’ye göre, bunun “aralığın alaka düzeyini artırması” ve “karmaşıklığı azaltması” gerektiğini bildirdi.
Bir Obi mağazası şu anda ortalama 8.000 metrekarede 40.000 ila 60.000 ürün stoklamaktadır. Yeni ürün yelpazesi yalnızca 30.000 ürün içermelidir. Obi, pazarın büyüklüğüne bağlı olarak ürün yelpazesini genişletmek istiyor.
Noel eşyaları iyi sonuç vermedi
Bir tedarikçi LZ’ye, Obi’nin artık yaklaşık dörtte bir oranında daha az ürün sipariş ettiğini bildirdi. Daha büyük tedarikçiler de birkaç milyon avroluk ek maliyet beklemektedir. Çünkü Obi’nin eski ürünleri geri almak ve rafların dönüşümünü finanse etmek için baskı yaptığı söyleniyor.
Hırdavatçı, talepteki düşüşle üreticilere yönelik adımı haklı çıkardı, “LZ” yazıyor. Örneğin, içeriden kaynaklara göre, 2022’nin sonunda Noel ürünleriyle ilgili işler çok kötü gitti.
LZ’ye göre, büyük miktarlarda mallarla ilgili bir sorun, sermaye bağlamalarıdır. Edinilen bilgiye göre Obi, 2021’de stoklarını yüzde 20 artırarak 1,6 milyar euro’ya çıkarmıştı, ancak daha sonra satın alma konusundaki isteksizlik nedeniyle çok sayıda malla baş başa kaldı.
Obi sinirlenerek tepki verir
Obi, LZ to t-online’daki sunumla kısmen çelişiyordu. Şu anda aralığın genel boyutunun değişip değişmeyeceğini söylemek mümkün değil:
“Müşterilerimizin çıkarları doğrultusunda seriyi uyarlamak istediğimiz doğru. Ürünlerin işlevleri açısından çok benzer olduğu durumlarda, örneğin, bunları ihtiyaca göre uyarlamak ve esas olarak mağaza katında ve raflarda müşterilerimiz için ilgili öğeleri sunmak istiyoruz.”
“Şu anda tüm ürün gruplarındaki aralığı incelediğimiz için, bir aracı tarafından yayınlanan aralığın toplam boyutuna ilişkin belirli rakamları doğrulayamıyoruz.”
Obi sözcüsü, işlerde herhangi bir durgunluk olmadığını ancak 2022’de satışların bir önceki yıla göre artırılabileceğini de vurguladı. Ancak Obi sözcüsü, bu olumlu eğilimin LZ’deki raporun özel olarak atıfta bulunduğu 2022 Noel işi için de geçerli olup olmayacağını açık bıraktı.
Not: Makaleyi Obi sözcüsünün açıklamasını içerecek şekilde güncelledik