Yüz yüze eğitimin akabinde hayata geçti: Öğrenci, öğretmen ve velilere psikososyal eğitim dayanağı

Sefer

Global Mod
Global Mod
Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya bakılırsa, birinci vakit içinderda 256 rehberlik ve araştırma merkezinde (RAM) nazaranv yapan tüm yönetimci, rehber öğretmen ve ruhsal danışmanlara “Salgın Hastalık daha sonrası Ruhsal Sağlamlığı Güçlendirmek ve Öğrencilerin Okula Ahengini Desteklemek” temalı eğitim verildi ve okullar açıldığında öğrencilere uygulanacak “Salgın Hastalık Psiko-Eğitim Programları” ile ilgili bilgilendirme yapıldı.

Eğitimin akabinde RAM aracılığıyla birinci etapta tüm okullarda misyon yapan 35 bin 950 rehber öğretmen ve ruhsal danışmana eğitim verildi.

İkinci etapta ise geçen ay 796 bin 950 öğretmen, rehberlik ve araştırma merkezleri ve ruhsal istişare ve rehberlik servislerinde bakılırsav yapan rehber öğretmen ve ruhsal danışmanlardan “Salgın Hastalık daha sonrası Ruhsal Sağlamlığı Güçlendirmek ve Öğrencilerin Okula Ahengini Desteklemek” temalı eğitim aldı.

Okulların yüz yüze eğitime açılmasından itibaren iki haftalık mühlet içerisinde rehber öğretmen ve ruhsal danışmanların koordinesinde sınıf ve şube rehber öğretmenleri aracılığı ile okul evvelden 12. sınıfa kadar 10 milyon 399 bin 272 öğrenciye “Salgın Hastalık Psiko-Eğitim Programı” uygulandı.

MEB bu süreçte velilere yönelik eğitimlere de tartı verdi. Rehber öğretmen ve ruhsal danışmanlar aracılığı ile 2 milyon 316 bin 521 veliye salgın hastalık programı kapsamında eğitim gerçekleştirildi.


“Yaklaşık 4,5 milyon öğrencimizin öğrenme kayıplarını tespit ettik”

Açıklamada hususa ait görüşlerine yer verilen Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Kovid-19 salgınının okulların yalnızca birer öğrenme ortamı olmadığını gösterdiğini, öğrencilerin psikososyal gelişimlerini de desteklediğini ve okulların birinci açılması ve son kapanması gereken yerler olması gerektiğini kaydetti.

Özer, 6 Eylül’den itibaren Sıhhat Bakanlığının belirlediği kılavuza göre gereken tüm tedbirleri alarak ve kurallara sıkı sıkıya uyarak eğitime haftada beş gün ve yüz yüze devam ettiklerini belirtti.

Öteki taraftan öğrenci ve öğretmenlerin uzun müddet daha sonra yüz yüze eğitime başlamaları niçiniyle kapsamlı psikososyal eğitim dayanakları sunduklarını tabir eden Özer, ayrıyeten velilere de bu süreçte takviye olduklarını vurguladı.


Bu takviyelerin yıl uzunluğu devam edeceğini bildiren Özer, “Bu süreci muvaffakiyetle yürüten Bakan Yardımcım Petek Aşkar’a, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Mehmet Nezir Gül ve çalışma arkadaşlarına teşekkür ediyorum.” tabirini kullandı.

Bu süreçte öğrenme kayıplarının telafisine yönelik dayanaklara yük verdiklerinin altını çizen Özer, şunları kaydetti:

“Bakanlık olarak öğrenme kayıplarının telafi edilebilmesi kapsamında 7, 8, 11 ve 12. sınıf düzeylerinde Türkçe, matematik ve fen bilimleri alanlarında destekleme ve yetiştirme kurslarını açtık ve bu kurslarda eğitimler devam ediyor. Bu kurslarda, öğrenme kayıplarını belirlemeye yönelik kazanım kıymetlendirme uygulaması yaptık. Bu uygulama ile yaklaşık 4,5 milyon öğrencimizin öğrenme kayıplarını tespit ettik. Bu çalışma bulgularına göre bu kurslardaki eğitimleri bir daha planlıyoruz. Öbür taraftan tüm sınıf düzeylerinde destekleyici malzeme ve yardımcı kaynak hazırlığına başlayarak hazırladığımız bu kaynakları her ayın birinci haftası yayımlamaya başladık. Bu hizmete erişimi artırmak için bu kaynakların basımını yaparak kasım ayı itibariyle tüm öğrencilere ulaştıracağız. Bu süreci başarılı bir biçimde koordine eden Bakan Yardımcım Sadri Şensoy ve ilgili genel müdürlüklerimize teşekkür ediyorum.”
 
Üst