Yüz binlerce öğrenci bekliyordu: LGS sonuçları belirtildi

Sefer

Global Mod
Global Mod
MEB, geçen yıl olduğu üzere bu yıl da LGS imtihan sonuçları ile “Merkezi İmtihan Kıymetlendirme Raporu”nu yayımladı.

Ulusal Eğitim Bakanlığının Eğitim Tahlil ve Kıymetlendirme Raporları Serisinin 16’ncısı olan ve yürütücülüğünü Bakan Yardımcısı Mahmut Özer’in yaptığı raporda, öğrencilerin merkezi sınavdaki sonuçları detaylı olarak incelendi, sınavdaki alt testlere ilişkin dağılımlar değerlendirildi ve testin teknik özellikleri hakkında ayrıntılı sonuçlara yer verildi.

İmtihana iştirak yüzde 83

Rapora bakılırsa, LGS kapsamında merkezi imtihan 6 Haziran’da muvaffakiyetle uygulandı. Merkezi imtihana 1 milyon 38 bin 492 öğrenci girdi ve iştirak oranı yüzde 83 olarak gerçekleşti.

MEB LGS İMTİHAN SONUÇ EKRANI

2021 LGS’de soru iptali yok

LGS kapsamındaki merkezi imtihanda öğrencilere farklı branşlardan toplam 90 soru soruldu. Saat 09.30’da başlayan birinci oturumda öğrencilere Türkçe, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, din kültürü ve ahlak bilgisi ile yabancı lisan testleri uygulandı.

İkinci oturum saat 11.30’da başladı ve bu oturumda öğrenciler matematik ve fen bilimleri testlerini cevapladı. Merkezi imtihanda yer alan sorulardan hiç biri iptal edilmedi.


97 öğrenci tam puan aldı

İmtihana 36 farklı vilayetten katılan 97 öğrenci tüm soruları hakikat yanıtlayarak 500 tam puan aldı.
Puanların 100 ile 500 içinde değiştiği dağılımda öğrencilerin yüzde 5,61’i, 400-500 puan aralığında yer aldı. Öğrencilerin en ağır bulunduğu puan aralığı (yüzde 62,17) ise 200-299 oldu.

Kız öğrenciler daha başarılı

Raporda, birtakım şahsi ve ailevi özellikleri ile imtihan performansları içindeki münasebet hakkında sonuçlara da yer verildi. Elde edilen bulgular, 2018, 2019 ve 2020 senelerındaki merkezi imtihanlarda olduğu üzere 2021 yılında da kız öğrencilerin matematik haricindeki tüm alt testlerde erkek öğrencilerden daha başarılı olduklarını gösterdi.

Anne baba eğitim seviyesi yüksek öğrenciler daha başarılı

Yapılan başka bir incelemede, öğrencilerin anne ve baba eğitim seviyeleri arttıkça imtihan puanlarının da arttığı belirlendi.

Bu bahiste yapılan öbür çalışmalarla dengeli olan bu sonuç, velilerin eğitim seviyeleri ve ötürüsıyla sosyoekonomik seviyelerindeki artışın öğrencilerin akademik performanslarındaki artışla bağlantılı olduğunu gösterdi.
 
Üst