Yetersiz havalandırılan garaj araca zarar verir

Sefer

Global Mod
Global Mod



Garajın amacı aracı korumaktır. Ancak bir ipucunu görmezden gelirseniz, arabanıza fayda sağlamaktan çok zarar verme olasılığınız daha yüksektir.


Kışın garaj, sürücüler için bir nimettir: Arabayı sürmeden önce arabanın camlarını kazıma ve karı temizleme zahmetini ortadan kaldırır. Ayrıca düşük sıcaklıklarda aracın daha da soğumasını sağlar. Bu şekilde kalması için garaja da biraz ilgi göstermeli ve evet, dikkatli davranmalısınız.


Bu uç korozyonu ve donma hasarını önler


Buna örneğin araçta hala kar veya yağmur damlaları varsa garajın ara sıra havalandırılması da dahildir. Nemli araba neredeyse kapalı bir park alanına park edilirse, aksi takdirde yoğuşma meydana gelecektir. Bu, duvarlarda birikebilir ve küflenmeye neden olabilir; bu da garajda sakladığınız malzemeler ve araç için kötü bir durumdur. Ayrıca iç mekanda dolaşan küf parçacıkları da havalandırmaya yerleşebilir veya sürücü kapısı açıldığında aracın içine girebilir.


Artan küf riskinin yanı sıra garajın mekaniği ve teknolojisi de artan nemden olumsuz etkilenebilir. Pas daha kolay oluşabilir. Korozyon ve donma hasarları da mümkündür. Aynı durum aracınız için de geçerlidir, çünkü yüksek nem nedeniyle korozyon ve donma hasarı riski de vardır.


Lastikler de zarar görüyor


Garaja girmeden önce karı temizlemenin bir başka nedeni de: Prefabrik Beton Garaj Birliği’nden Matthäus Moser, beton zeminde su birikirse malzemeye zarar verebileceğini söylüyor. Bu da lastikler için kötü olabilir; özellikle de araba uzun süre garajda kalırsa.


Arka duvardaki veya kapı kanadı ile garaj zemini arasındaki havalandırma açıklıkları az miktarda hava sirkülasyonu sağlar. Ancak beton zeminin küflenmesini veya hasar görmesini önlemek yeterli değildir. Bu nedenle garaj kapısını ara sıra birkaç saatliğine tamamen açık bırakmak mantıklı olabilir.

bilgi


Garajdaki nem oranı yüzde 50 ila 55 arasında olmalıdır.
 
Üst