Tüketici Danışma Merkezi aşırı elektrik faturalarına karşı uyardı

Sefer

Global Mod
Global Mod



Tüketici savunucuları, elektrik müşterilerinden aşırı indirimler alındığını tespit etti. Tek sorunun bu olmadığını söylüyorlar.


Federal Tüketici Kuruluşları Birliği (vzbv), birçok tüketicinin elektriğe çok fazla para ödediğini tespit etti. Enerji fiyatı tavanına ilişkin neredeyse 1.600 tüketici raporunun analizinde tüketici savunucuları, yarısından fazlasının (yüzde 53) çok yüksek avans ödemeleri yapmak zorunda kaldığını buldu. Ayrıca vzvb basın açıklamasında, yıllık tüketim tahmininin vakaların dörtte birinde (yüzde 27) hatalı hesaplandığını duyurdu.


Diğer sorunlar


vzbv yönetim kurulu üyesi Ramona Pop, “Vzbv değerlendirmesi, fiyat tavanlarını uygulamada sorun yaşayan enerji sağlayıcılarının olduğunu ortaya koyuyor” diyor. Şunu talep ediyor: “Federal hükümet yasayı iyileştirmeli ve istenen rahatlamanın tüm tüketicilere ulaşması için onu daha açık bir şekilde formüle etmelidir.”


Tüketiciler, hatalı talep ve yıllık tüketim tahminlerinin yanı sıra, 1 Mart 2023’te (elektrik fiyat freninin başlangıç günü) geçiş yapmaları halinde enerji tedarikçileriyle giderek daha fazla sorun yaşadığını bildirdi. vzbv, Ocak ve Şubat ayları için geriye dönük herhangi bir yardım tutarı almadıklarına dair tüketici raporlarını özetlemektedir.


Faturalandırmanızda da sorunlar veya tutarsızlıklar olduğunu varsayalım, faturayı dikkatlice kontrol edin, hesaplama yapın ve gerekirse enerji tedarikçisi şikayetinize yanıt vermezse federal eyaletinizdeki tüketici danışma merkeziyle iletişime geçin.


Analiz için vzbv, federal derneğin vzbv çevrimiçi formu aracılığıyla aldığı tüketicilerden gelen geri bildirimleri inceledi – anket dönemi 27 Şubat – 1 Haziran 2023. Öte yandan vzbv’nin erken uyarı ağından (FWN) ve tüketiciden gelen veriler danışma merkezleri kullanıldı – Anket dönemi 1 Mart – 1 Haziran 2023.
 
Üst