Tevfik Göksu sordu: Tıkır tıkır işleyen otobüslere ne oldu?

CesHef

Global Mod
Global Mod
Tevfik Göksu sordu: Tıkır tıkır işleyen otobüslere ne oldu? İBB Meclisi’nde konuşan AK Parti Küme Başkanvekili M. Tevfik Göksu, son günlerde yaşanan otobüs ve metrobüs arızalarının sebeplerini anlattı.

‘Bu arızalar İstanbulluların işlerine, okullarına gitmelerini engellerken perişanlık ve keşmekeş yaşatıyor’ diyen AK Parti Küme Başkanvekili M. Tevfik Göksu, “Sayın Lider birkaç gün evvel verdiği bir mülakatta İETT otobüslerinin on yıldır yenilenmediğini ve epeyce eski bir filo devraldıklarını söyleyerek, yaşanan arızaları buna bağladı. Bu telaffuzunuz de öbürleri üzere beceriksizliğinizi örtmek için ortaya atılmış koca bir palavradan ibarettir. 2013-2018 içinde, yani 5 yılda İETT, araçlarının %75’ini yeniledi ve aldığı otobüslerin hepsini de kendi öz kaynakları ile aldı. Siz ise 2,5 yılda İBB kaynakları ile bir tane bile yeni araç alamadınız. Zira iş bilenin kılıç kuşananın. Zira siz İETT’yi yönetemiyorsunuz” dedi.

EN GENÇ FLOYA SAHİP KURUMU DEVRALDINIZ

Dünyada ki toplu taşıma araçlarının yaş ortalamasına bakıldığında en geç filoya sahip olduğumuzu söyleyen Göksu, şöyle konuştu:

“Diğer yandan İETT’nin web sayfasına baktığımızda nazaranceğiz ki 2018 Kasım ayı bilgilerine bakılırsa dünyada toplu ulaşım araçlarının yaş ortalaması New York 9.2, Tokyo 11.83, Berlin 7, Paris 8, Roma 13 İstanbul yani İETT’de 5,8. Yani siz dünyanın en genç filosuna sahip bir kurumu devraldınız. O yüzden bu biçimde sıradan palavralara tevessül etmeyin. Düne kadar tıkır tıkır işleyen mevcut otobüsler niye artık daima arıza yapıyorlar, siz niye bunların bakımını yapamıyorsunuz, süreci niye yönetemiyorsunuz?”

MERCEDES BİLE YETERSİZ BULUNMUŞ

‘İETT otobüslerinin bakımsızlıktan yollarda kalmasını direkt izah edecek bir skandal var ortada’ diyerek kelamlarına devam eden AK Parti Küme Başkanvekili M. Tevfik Göksu konuşmasını şu biçimde sürdürdü:

“Daha evvelinde her garaj için değişik firmaların aldığı bakım ihalelerinin tamamı, bu vakitte yetersizliği ortada olan tek bir firmaya verilmiş ve ihale verilen firma otobüslerin bakımını yapmamış. Dikkat ederseniz ihaleler için verilmiş tabirini kullandım. Zira bütün ihaleler için yalnızca tıpkı dört firmanın belge almasına müsaade edilmiş. Her ne hikmetse bu dört firmanın üçü bütün ihalelere teklif yerine teşekkür mektubu göndermiş. Hatta daha da ironik olanı şudur. Mercedes otobüslerin bakım tamiratı için bile Mercedes firması yetersiz bulunarak elenmiş. (Sen yetersizsin ihaleye giremezsin) diyorlar. Mercedes de 30 sayfalık savunma gönderiyor. Pekala ihale verilen firma ne yapmış? Bakımlarda kalitesiz yan sanayi eserleri kullanmış. İşin bir öbür boyutu ise bu firmanın Sayın Başkan’ın kankası olan CHP İstanbul Milletvekili birinin mali danışmanlık yaptığı bir firma olmasıdır”.

NASIL BİR GÖNÜL ALAKASI VARDIR?

M. Tevfik Göksu İETT ile ilgili açıklamalarına şöyleki devam etti:

“Şimdi buradan İstanbullular ismine soruyorum: İETT’deki arızaların, bu ihalelerden daha sonra bu kadar artması bir tesadüf müdür? İstanbul’da son aylarda yollarda dökülen ve yanan onlarca otobüsün, kullanılan bu kalitesiz yedek modüllerden kaynaklandığı hakikat mudur?

Bu iş için yetersiz olduğu alenen ortaya çıkan bu firmanın kısa müddet ortasında İBB’den bu kadar ihale almasının art planında nasıl bir gönül münasebeti ya da öbür bağlar vardır?

İlgili ilgisiz her hususta beyanat veren İBB Lideri, bu argümanlar hakkında niye hâlâ bir açıklama yapmamıştır? Yoksa ajans bu olayı kapatacak yeni bir palavra bulamamış mıdır? Otobüsün icadından 100 yıl daha sonra, düz yolda otobüsleri yürütemeyen bir kişinin, motorlu araçların icadından 450 yıl evvel gemileri karadan yürüten bir kumandana benzetilmesiydi. Hanımefendi de artık herbiçimde yeni Fatih’in portresini genel merkezine asar. Zulüm 1453’de başladı diyenler ne vakitten beri Fatih oldu?”.

KAYNAK: HABER7
 
Üst