Planlama ve Organizasyon Nedir?
Planlama ve organizasyon surecleri, bir isletme veya organizasyonun ust duzey gorevlerini yerine getirmeyi amaclayan temel yaklasmlardr. Bir isletmenin basars, planlama ve organize etme yetenegine bagldr. Planlama ve organize etme, bir organizasyonun yasam suresini etkileyen cok onemli faktorler olup, basarya ulasmas icin gerekli olan sureclerdir.
Planlama Sureci
Planlama, bir organizasyonun gelecekteki durumunu tahmin etme ve gerceklesmesini saglamak icin gereken stratejileri belirleme surecidir. Planlama sureci, ksa ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmesi ve arzu edilen sonuclarn elde edilmesi icin gerekli olan araclarn kullanmn icerir. Planlama sureci, belirli bir hedefin gerceklestirilmesi icin gerekli tum admlarn ve yaklasmlarn belirlenmesi ile baslar. Planlama, hedeflerin gerceklesmesi icin gereken kaynaklarn planlanmas, onemli olaylarn ve zorluklarn tahmin edilmesi, mevcut durumun degerlendirilmesi ve bundan sonraki admlarn belirlenmesinden olusur.
Organizasyon Sureci
Organizasyon, planlama surecinde belirlenen amaclarn gerceklestirilmesi icin gereken kaynaklarn snflandrlmas ve kullanmnn saglanmas surecidir. Organizasyon sureci, organizasyonun icindeki kaynaklarn (personel, zaman, para vb.) snflandrlmas, verimli bicimde kullanlmas ve denetlenmesi ile baslar. Organizasyon sureci, bireysel yeteneklerin ve gruplarn bilgilerinin kullanm, toplam kurumsal performans arttrmak icin gereken stratejileri belirleme ve uygulama icin gerekli olan onlemleri almay ve bu alnan onlemlerin sonuclarn izlemek icin gereken surecleri icerir.
Planlama ve organizasyon surecleri, bir organizasyonun basarsnn temelini olusturur. Bir organizasyonun basarsna etki eden bircok faktor vardr ancak planlama ve organize etme surecleri, en onemli faktorlerden biridir. Planlama ve organize etme surecleri, gorevlerin yerine getirilmesi, hedeflerin gerceklestirilmesi, kaynaklarn verimli bicimde kullanlmas ve personel verimliliginin arttrlmas icin gerekli olan temel sureclerdir.
Planlama ve organizasyon surecleri, bir isletme veya organizasyonun ust duzey gorevlerini yerine getirmeyi amaclayan temel yaklasmlardr. Bir isletmenin basars, planlama ve organize etme yetenegine bagldr. Planlama ve organize etme, bir organizasyonun yasam suresini etkileyen cok onemli faktorler olup, basarya ulasmas icin gerekli olan sureclerdir.
Planlama Sureci
Planlama, bir organizasyonun gelecekteki durumunu tahmin etme ve gerceklesmesini saglamak icin gereken stratejileri belirleme surecidir. Planlama sureci, ksa ve uzun vadeli hedeflerin belirlenmesi ve arzu edilen sonuclarn elde edilmesi icin gerekli olan araclarn kullanmn icerir. Planlama sureci, belirli bir hedefin gerceklestirilmesi icin gerekli tum admlarn ve yaklasmlarn belirlenmesi ile baslar. Planlama, hedeflerin gerceklesmesi icin gereken kaynaklarn planlanmas, onemli olaylarn ve zorluklarn tahmin edilmesi, mevcut durumun degerlendirilmesi ve bundan sonraki admlarn belirlenmesinden olusur.
Organizasyon Sureci
Organizasyon, planlama surecinde belirlenen amaclarn gerceklestirilmesi icin gereken kaynaklarn snflandrlmas ve kullanmnn saglanmas surecidir. Organizasyon sureci, organizasyonun icindeki kaynaklarn (personel, zaman, para vb.) snflandrlmas, verimli bicimde kullanlmas ve denetlenmesi ile baslar. Organizasyon sureci, bireysel yeteneklerin ve gruplarn bilgilerinin kullanm, toplam kurumsal performans arttrmak icin gereken stratejileri belirleme ve uygulama icin gerekli olan onlemleri almay ve bu alnan onlemlerin sonuclarn izlemek icin gereken surecleri icerir.
Planlama ve organizasyon surecleri, bir organizasyonun basarsnn temelini olusturur. Bir organizasyonun basarsna etki eden bircok faktor vardr ancak planlama ve organize etme surecleri, en onemli faktorlerden biridir. Planlama ve organize etme surecleri, gorevlerin yerine getirilmesi, hedeflerin gerceklestirilmesi, kaynaklarn verimli bicimde kullanlmas ve personel verimliliginin arttrlmas icin gerekli olan temel sureclerdir.