Öğretmenler niye harekette?

Sefer

Global Mod
Global Mod
Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun değerli bir teşebbüs olduğunu vurgulayan Eğitim Bir Sen Genel Lider Vekili Latif Selvi, “Öğretmenlik bu kanunla bir arada, özel kanunla hizmet eden meslek mesleklerinden biri oldu. Bunu olumlu karşılıyoruz. Lakin çerçevesi itibariyle kanunda temel eksiklikler var, içinin doldurulması gerekiyor. Bu durumu Siyasetler Heyeti, eğitim kurulu ve MEB ile de görüştük. Bunun süratli bir formda giderilmesi için iş bıraktık” dedi.

İstenen değişikliklerin hızla yapılması için iş bıraktıklarını anlatan Selvi, bu kanunun avukatlıkta, mühendislikte olduğu üzere içinin doldurulması gerektiğini söylemiş oldu.

HİZMET YILINA DAYALI SİSTEM

Öğretmenlere yönelik imtihanlarla ilgili yaşanan tartışmalara işaret eden Selvi, “Biz 4-5-6. periyot toplu kontratlarda söz ettiğimiz, hizmet yılına dayalı bir düzenleme yapılmasını istemiştik. Şu an bu fiilen gerçekleşmedi ve bir imtihanla test ediliyor. Mevzuyla ilgili CHP bir yaklaşım gösterdi lakin bu hususta değil. Biroldukça sendika, öğretmene imtihan mı olur diye pahalandırıyor. Biz bunu yanlışsız bulmuyoruz. elbette öğretmenin hizmet yılındaki deneyime dayalı bir düzenleme yapılmasına yönelik talebimiz var. Madem ki bu bahiste epeyce tartışma var öğretmen arkadaşların sesine kulak verilsin” biçiminde konuştu.

“KOTA OLMAMASI TALİHİ ARTIRIR”

2006 yılında yapılan imtihana girenlerin uzman öğretmen olduğunu hatırlatan Selvi, “O günkü imtihan koşullarda kota üzere birtakım sınırlayıcı düzenleme vardı. Bu imtihana girenlerin az bir kısmı kazanıp uzman öğretmen olabilmişti. Artık benim kanaatim kota olmadığı için öğretmen arkadaşlarımızın bu bugüne kadar ki performansına da baktığımda çok yüksek bir muvaffakiyet gerçekleştiğini düşünüyorum. Öğretmenler alan bilgisi branş yeterliliğiyle işlerini yapıyor. Bu imtihanlar ise öğretmenlik meslek bilgisiyle alakalı ortak alanda bir gelişim eforu. Yani bu imtihanların temelinde öğrenciden çok öğretmeni geliştirmeye yönelik pedagojik eğitim var. Ve bu bahiste yapılacak çalışmalar öğretmenlerin derste anlattığı hususlarla ilgili olmayabilir. Genel eğitim siyasetlerine dönük birtakım hizmetler olacak, yani matematik öğretmeninin yeterliliği ölçülmüyor. Bu alan bilgisi sınavıyla ölçüldü, kâfi görülenler öğretmen olarak nazaranvine esasen başladı. Artık gündeme gelen imtihanın temelinde öğretmen-öğrenci bağı var” diye konuştu.

“AYRIMCILIK ARGÜMANLARI YANLIŞSIZ DEĞİL”

Bu unvanlar öğretmenler içinde ayrımcılığa yol açıyor argümanlarını pahalandıran Selvi, “senelerdır sendika lideriyim, 2006 yılında imtihana girerek uzman öğretmen oldum. Bu vakte kadar bu biçimde bir durumla ilgili en ufak şikayet duymadım. hiç bir meslek kümesinde yaşanmamış şeyleri öğretmenler yaşayacakmış üzere bir illüzyon üreterek bir tartışma alanı oluşturdular. Bu da durumu bağlamından kopararak, yapılan kıymetli bir çalışmanın değerini aşağı çekmeye sebep oldu. Buna fırsat vermemeliydik. Düzgün yapılan bir şeyi epeyce yanlış bir mecrada güya öğretmenlere kaybettiren, öğretmenleri üzen bir şeymiş üzere gösterildi. Bu son derece yanlış bir şey, öğretmenin unvanı alan yeterliliğiyle ilgili değil, bunun bilhassa vurgulanması gerekiyor” tabirlerini kullandı.

TALEPLERİMİZ VAR

Selvi kelamlarını şu biçimde sürdürdü:

“Eğitim yöneticileri kanununda yeni bir düzenlemeye gereksinim vardı. örneğin özel okullar bu sistemin ortasında ancak durumlarının tanımlanması gerekiyor. Şiddetle ilgili konularda sıhhatte olduğu üzere bir düzenlemeyi bu kanunda da talep ediyoruz. Başöğretmenliğe geçişte, genel idari hizmetler sınıfı başta olmak üzere eğitim öğretimden diğer alanlara geçmiş olanların da bundan yararlanabilmesi gerekiyordu. Bu üzere eksikliklerin giderilmesi için bakanlıkla görüştük, muhakkak bir mutabakata geldik. Düzenlemelerin kısa müddet ortasında yapılacağını umuyorum.”

Çok değerli bir kazanım

Öğretmenlere de bir bildiri veren Selvi, “Meslek kanunu öğretmenlere yönelik yakın vakitte atılan en değerli adımlardan biri. Kamu sisteminde öğretmenlerin hak ettiği yeri almasını sağlayacak. Birtakım taleplerin olduğunu görüyoruz, bu talepleri kıymetlendirerek teşebbüsleri sürdürüyoruz. Bu mevzuda doğrusunu söylemek lazımsa başta Ulusal Eğitim Bakanı olmak üzere eğitimin aktörlerinin de yeterli niyetle bir çaba içerisinde olduklarını da görüyorum. Yakın vakitte yapılacak düzenlemeler aslına bakarsan bu tartışmaların hepsini kökten halletmiş olacak” dedi.
 
Üst