Metaverse’te tatil tecrübesi

XeeX

New member
Arsa satışları, sanal mağazalar derken ömrümüzde yer etmeye başlayan Metaverse, turizm dalını de heyecanlandırıyor. Yabancı ziyaretçiler, yakın vakitte seçtiği tatil destinasyonlarını Metaverse’de deneyimleyip karar verecek.

Kalınacak otelden, kültürel etkinliklere kadar bir tatile ait ne var ise sanal alemde gezilecek. Örneğin, Nevşehir’de uçan balonu görüp heyecanlanan Norveçli, o yükseklikten görüntünün gerçeğini izlemek için Türkiye’ye gelecek. Bu sayede daha fazla yerli ve yabancı ziyaretçi sayısına ulaşılacak.

MAKÛS SÜRPRİZ YAŞANMAZ

Mevzuyu eleştirenler, öncesinden tecrübeyle turistlerin gelmeyeceğini söylese de aksini düşünenler, insanların epeyce beğendikleri yerleri fizikî olarak da görmek isteyeceklerini söylüyor. Öte yandan, sanal araştırma yardımıyla müşteri memnuniyeti artacak, makus sürprizler yaşanmayacak.

Bağlantı uzmanlarına bakılırsa sanal alem ve gerçek dünyadaki hayatlarımız artık birbirinden daha keskin biçimde ayrılacak. Uzun vadede ise her ikisi birbiri içine geçecek. Yani sanal ortamda bir elbiseyi deneyip yahut bir yeri ziyaret edip daha sonra fizikî olarak deneyimleyeceğiz.

SANAL KONSERDEN ALIŞVERİŞE KADAR HER ŞEY BURADA

‘Evren ötesi’ manasına gelen Metaverse, aslında gerçek dünyanın sanal ortamdaki hali. Kendimizi, sanal gerçeklik yahut artırılmış gerçeklik yoluyla dijital bir cihan ortasında bulacağız.

Dijital irtibat Uzmanı Dr. Nebat Garakhanova’ya göre bu dijital kozmosta, muhtemelen 3d bir avatar oluşturarak; çalışmak, gezmek, oyun oynamak, konsere gitmek, alışveriş yapmak üzere biroldukca günlük aktiviteyi yerine getirmek mümkün olabilecek.

Metaverse turisti


E-ticaret ve markalar için fırsat

Şimdilik oyun bölümü yüklü bir akım olarak görülmesine karşın gelecekte bir fazlaca alanın Metaverse’ye dahil olacağını belirten Nebat Garakhanova, “Öncelikle şirketin pazarlama stratejileri, eser satış biçimlerinin Metaverse ile bir daha şekillenecek. Markalar sanal mağazalar satın alıp tüketicilere hem dijital hem fizikî eserler sunacak. Metaverse turizmdeki dönüşümü tepeye çıkaracak, birfazlaca kişi tatilini buna nazaran planlayacak. E-ticarette de kıymetli değişimler goreceğiz. Markalar bu yeni kozmosta AR teknolojilerini kullanacak. Örneğin bir mobilyanın meskende nasıl durduğunu evvelinde bakılırsabileceğiz” bilgisini veriyor. Garakhanova, Metaverse rehberlerinin yeni bir meslek olarak belireceğini söylemiş oldu.
Nebat Garakhanova


Ülkeler hazırlıklara başladı

Metaverse
tecrübelerinin turizm kesimine değerli katkı yapacağını vurgulayan Nebat Garakhanova ziyaretçilerin, gidecekleri yerleri evvelde deneyimleyip, buna göre karar vereceğini anlatıyor. Kalınacak otel, gezilecek yerler, tatil rotaları gezilip görülebilecek. Ülkeler de turizm tanıtımlarını buna nazaran yapacak. Hatta bu hususta evvel davranan turizm destinasyonları rekabette öne çıkacak. Turizm Bakanlığı’na da şimdiden davet yapılıyor. Bilhassa fazla harcama yapan turistlerin ülkenin farklı imkanlarını görmeleri sağlanırken; maceradan kültür turizmine kadar farklı turizm kısımlarının pazarlanması için fırsat olacak. Türkiye’nin tanıtımı daha faal biçimde yapılabilirken, turizm pazarındaki yıkıcı rekabete karşı bir avantaj elde edilecek.
 
Üst