Süreksiz Muhafaza Altındaki Suriyeli Gençler için Ulusal Eğitim Bakanlığı “Mesleki ve Teknik Eğitim Yoluyla Toplumsal ve Ekonomik Uyum” (SEUP) projesini hayata geçirdi.
Ulusal Eğitim Bakanlığı ve Mesleksel ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’yle bir arada hayata geçirilen çalışma hem süreksiz müdafaa altındaki Suriyeli öğrencilerin tıpkı vakitte Türk öğrencilerin istihdam edilmesinde katkı sağlıyor.
Avrupa Birliği’nin Türkiye’deki Mülteciler için Maddi Yardım Programı Fonu (FRIT) kapsamında Alman Kalkınma Bankası (KFW) aracılığı ile finanse edilen SEUP, düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı. Toplantıya Mesleksel ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Daire Lideri Ercan Alpay ve İstanbul Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Levent Yazıcı da katıldı.
10 BİN ÖĞRENCİ
2017 yılında başlayan proje İstanbul, Bursa, Gaziantep, Kilis, Şanlıurfa, Mersin, Adana ve Hatay SEUP kapsamındaki pilot vilayetler olarak belirlendi. Pilot vilayetler, Suriyelilerin ağır olarak yaşadıkları vilayetlere nazaran tercih edildi.
İstanbul, 13 okul ile en çok okulun belirlendiği pilot vilayet oldu. Atölyelerin 267’si de İstanbul’daki okullarda bulunuyor. SEUP ile 10 bin öğrenciye ulaşmak ve 21 meslek alanında 1187 atölye tadilat ve donanım olarak büsbütün yenilemek amaçlanıyor.
Levent Yazıcı
FARKLI PROJELER YAPIYORUZ
Ulusal Eğitim Bakanlığı Mesleksel ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Daire Lideri Ercan Alpay, “Ülkemizde yaşayan Suriyeliler başta olmak üzere tüm mültecilerimizi konuk olarak gördük. Bakanlık olarak, bu gençlerimizi eğitimden geçirmek istiyoruz. Maksadımız çocuklarımızı daha uygun imkanlar sağlayarak uyumlarının sağlanması ve ülkelerine döndüklerinde mesleklerini kendi ülkelerinde yapmaları” formunda konuştu.
Mesleksel gelişimlerine katkı sağlıyoruz
Toplumsal ve Ekonomik Ahenk Projesi (SEUP)’un ehemmiyetine değinen İstanbul Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, “Özellikle Suriyeli göçmen öğrencilerimiz ve birlikteinde Türk öğrencilerimizin de kendi içerisinde bir ahenk göstermeleri, aslında bütün okul ve kurumlarımızda epeyce istenen seviyede gelişmeler de sağlamaktadır. Türkiye genelindeki 55 okul ile birlikte İstanbul’da da bu devir 5 okulumuzda sağlanan dayanaklarla öğrencilerimizin uygulama marifetlerinin geliştirilmesi ve bu uygulama marifetleri ile kendi içerisinde meslekte nitelikli gelişim sağlamalarına teşvik ediyoruz” dedi.
Ulusal Eğitim Bakanlığı ve Mesleksel ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü’yle bir arada hayata geçirilen çalışma hem süreksiz müdafaa altındaki Suriyeli öğrencilerin tıpkı vakitte Türk öğrencilerin istihdam edilmesinde katkı sağlıyor.
Avrupa Birliği’nin Türkiye’deki Mülteciler için Maddi Yardım Programı Fonu (FRIT) kapsamında Alman Kalkınma Bankası (KFW) aracılığı ile finanse edilen SEUP, düzenlenen basın toplantısıyla tanıtıldı. Toplantıya Mesleksel ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Daire Lideri Ercan Alpay ve İstanbul Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Levent Yazıcı da katıldı.
10 BİN ÖĞRENCİ
2017 yılında başlayan proje İstanbul, Bursa, Gaziantep, Kilis, Şanlıurfa, Mersin, Adana ve Hatay SEUP kapsamındaki pilot vilayetler olarak belirlendi. Pilot vilayetler, Suriyelilerin ağır olarak yaşadıkları vilayetlere nazaran tercih edildi.
İstanbul, 13 okul ile en çok okulun belirlendiği pilot vilayet oldu. Atölyelerin 267’si de İstanbul’daki okullarda bulunuyor. SEUP ile 10 bin öğrenciye ulaşmak ve 21 meslek alanında 1187 atölye tadilat ve donanım olarak büsbütün yenilemek amaçlanıyor.
Levent Yazıcı
FARKLI PROJELER YAPIYORUZ
Ulusal Eğitim Bakanlığı Mesleksel ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Daire Lideri Ercan Alpay, “Ülkemizde yaşayan Suriyeliler başta olmak üzere tüm mültecilerimizi konuk olarak gördük. Bakanlık olarak, bu gençlerimizi eğitimden geçirmek istiyoruz. Maksadımız çocuklarımızı daha uygun imkanlar sağlayarak uyumlarının sağlanması ve ülkelerine döndüklerinde mesleklerini kendi ülkelerinde yapmaları” formunda konuştu.
Mesleksel gelişimlerine katkı sağlıyoruz
Toplumsal ve Ekonomik Ahenk Projesi (SEUP)’un ehemmiyetine değinen İstanbul Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Levent Yazıcı, “Özellikle Suriyeli göçmen öğrencilerimiz ve birlikteinde Türk öğrencilerimizin de kendi içerisinde bir ahenk göstermeleri, aslında bütün okul ve kurumlarımızda epeyce istenen seviyede gelişmeler de sağlamaktadır. Türkiye genelindeki 55 okul ile birlikte İstanbul’da da bu devir 5 okulumuzda sağlanan dayanaklarla öğrencilerimizin uygulama marifetlerinin geliştirilmesi ve bu uygulama marifetleri ile kendi içerisinde meslekte nitelikli gelişim sağlamalarına teşvik ediyoruz” dedi.