Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Ankara’da medya kuruluşlarının Ankara temsilcileri ve muharrirleri ile buluştu. Gündeme dair açıklamalarda bulunan Özer, 28 Şubat’ın eğitim sistemine verdiği ziyanları anlattı. İşte Özer’in konuşmasından satır başları:
EĞİTİMDE İHTİLAL PERİYODU: Siz bir taraftan fizikî yatırımlar yapacaksınız, bir taraftan anti demokratik uygulamaların hasarlarını tamir edeceksiniz. Başörtüsü sorununu ortadan kaldıracak, 28 Şubat’ın yol açmış olduğu, din öğretimi ve mesleksel eğitimde oluşturduğu travmanın hasarlarını tedavi edeceksiniz.Kolay bir şey değil. Gelinen nokta hayli uygun lakin gitmemiz gereken epeyce yol var.
MESLEK LİSELERİ BİTİRİLDİ: Katsayı uygulaması sıradan bir uygulama üzere gözüküyor. Katsayıdan dolayı bu okullara başarılı öğrenci gitmez oldu. Bu kere bu liseler, akademik olarak başarısız öğrencilerin kümelendiği liselere dönüştü. Meslek liseleri iş gücü piyasasının muhtaçlık duyduğu insan kaynağı yetiştirmekten uzaklaştı. Ekonomik kalkınma için gerekli insan kaynağı yetişemedi. Okullar ortası muvaffakiyet farkı azamî düzeye ulaştı. yıllardır şikayet ettiğimiz o liseler ortası muvaffakiyet farkı 28 Şubat’ın mirasıdır.
DAHA YENİ RAYINA GİRİYOR: Mesleksel eğitimdeki, imam hatiplerdeki o travma, liseler ortası muvaffakiyet oranlarında ortaya çıkan sorunların giderilmesi için dünya kadar proje, dünya kadar güç harcandı. Bunlar yaşanmamış olsa bugün eğitimde hayli daha farklı bir noktada olurduk. Mesleksel eğitim yeni yeni toparlanıyor, yeni yeni rayına girmeye başladı.
Ukrayna’dan gelenler ne olacak?
Ukrayna’dan gelecek Türk öğrencilerin sorulması üzerine Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Kapasitemiz epeyce kuvvetli. Bizim tertip kapasitemiz de epeyce kuvvetli. Çabucak bir program düzenleyip onları eğitime dahil edebiliriz” karşılığını verdi.
Matematik artık endişeli hayal değil
9 Mart’ta matematikle ilgili seferberlik başlatacaklarını duyuran Mahmut Özer, “Matematikteki öğrenme yaklaşımını değiştireceğiz. Bu ülkeye sayısal, sözel, eşit yük ayrımını kim yaptıysa en büyük berbatlığı yapmış. Matematiği her insanın bilmesi gerekiyor. Bu usulü değiştirip, dehşetli bir düş değil severek, öğrendiği şeyleri yaşama da adapte edecek bir öğrenme süreci oluşturacağız” diye konuştu.
EĞİTİMDE İHTİLAL PERİYODU: Siz bir taraftan fizikî yatırımlar yapacaksınız, bir taraftan anti demokratik uygulamaların hasarlarını tamir edeceksiniz. Başörtüsü sorununu ortadan kaldıracak, 28 Şubat’ın yol açmış olduğu, din öğretimi ve mesleksel eğitimde oluşturduğu travmanın hasarlarını tedavi edeceksiniz.Kolay bir şey değil. Gelinen nokta hayli uygun lakin gitmemiz gereken epeyce yol var.
MESLEK LİSELERİ BİTİRİLDİ: Katsayı uygulaması sıradan bir uygulama üzere gözüküyor. Katsayıdan dolayı bu okullara başarılı öğrenci gitmez oldu. Bu kere bu liseler, akademik olarak başarısız öğrencilerin kümelendiği liselere dönüştü. Meslek liseleri iş gücü piyasasının muhtaçlık duyduğu insan kaynağı yetiştirmekten uzaklaştı. Ekonomik kalkınma için gerekli insan kaynağı yetişemedi. Okullar ortası muvaffakiyet farkı azamî düzeye ulaştı. yıllardır şikayet ettiğimiz o liseler ortası muvaffakiyet farkı 28 Şubat’ın mirasıdır.
DAHA YENİ RAYINA GİRİYOR: Mesleksel eğitimdeki, imam hatiplerdeki o travma, liseler ortası muvaffakiyet oranlarında ortaya çıkan sorunların giderilmesi için dünya kadar proje, dünya kadar güç harcandı. Bunlar yaşanmamış olsa bugün eğitimde hayli daha farklı bir noktada olurduk. Mesleksel eğitim yeni yeni toparlanıyor, yeni yeni rayına girmeye başladı.
Ukrayna’dan gelenler ne olacak?
Ukrayna’dan gelecek Türk öğrencilerin sorulması üzerine Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, “Kapasitemiz epeyce kuvvetli. Bizim tertip kapasitemiz de epeyce kuvvetli. Çabucak bir program düzenleyip onları eğitime dahil edebiliriz” karşılığını verdi.
Matematik artık endişeli hayal değil
9 Mart’ta matematikle ilgili seferberlik başlatacaklarını duyuran Mahmut Özer, “Matematikteki öğrenme yaklaşımını değiştireceğiz. Bu ülkeye sayısal, sözel, eşit yük ayrımını kim yaptıysa en büyük berbatlığı yapmış. Matematiği her insanın bilmesi gerekiyor. Bu usulü değiştirip, dehşetli bir düş değil severek, öğrendiği şeyleri yaşama da adapte edecek bir öğrenme süreci oluşturacağız” diye konuştu.