Lider İmam Hatiplerin 109 yıllık raporunu deklare etti

Sefer

New member
ÖNDER İmam Hatipliler Derneği tarafınca imam hatip okullarına ait datalar düzenlenen bir toplantı ile belirtildi. Medya kuruluşlarının yöneticileri ve köşe muharrirlerinin katıldığı görüşmede imam hatip okullarına ait datalar sunulurken, hakikat bilinen yanlışlar da düzeltildi.

ÖNDER Genel Lideri Abdullah Ceylan


Ülkeye paha katan okullar

Programın açılış konuşmasını yapan BAŞKAN Genel Lideri Abdullah Ceylan, imam hatip okullarının 100 yılı aşkın büyük bir müktesebata sahip esaslı okullar olduğunu belirterek, “Burada, Ulusal Eğitim Bakanlığı detaylarınden derlediğimiz, imam hatiplerin fotoğrafını çeken bir sunum yapacağız” dedi. Bugün büsbütün algı üzerine dayalı cümlelerin kurulduğuna şahitlik ettiklerini belirten Ceylan, “İmam hatip okulları ülkemizde yer alan okul çeşitlerinden biridir, Ulusal Eğitim Bakanlığı’na bağlıdır. Kitaplarını Ulusal Eğitim’in belirlediği, müfredatını onayladığı, öğretmenlerini belirlediği okullardır” tabirlerini kullandı. İmam hatip okullarını, ülkeye katma bedel üreten gençlerin yetiştiği okullar olarak görmek gerektiğini kaydeden Ceylan, “Okullarımız hakkında zımnî gizli bir bilginin olmadığını, her şeyin somut ve şeffaf olduğunu sayısal datalarla ortaya koyacağız. Algıyla olgu içindeki açıklığın fazlaca fazla olduğu bir noktadayız, sayısal bilgiler ve sahanın gerçeklerini paylaşmak istedik” diye konuştu.



İddialı bir tahlil modeli

Katılımcılara bir selamlama konuşması yapan İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Lideri Necmeddin Bilal Erdoğan da imam hatip okullarının Türkiye’nin din eğitimine ürettiği özgün bir model olduğunu söylemiş oldu. İmam hatip okullarının doğuyu, batıyı hayli güzel bilen fakat kendi ayağının bastığı toprakların bedellerinden, kimliğinden ödün vermeden gelişmeyi önnazarann bir vizyon çizdiğini aktaran Erdoğan, “İslam coğrafyasına da önerilecek en yeterli modellerden biri imam hatip modelidir. Gençlerin lise yılarında din eğitimi ile bir arada tüm eğitimi alabileceği, din adamı olmadan rastgele bir meslek kümesinde devam edebileceğini önbakılırsan epeyce argümanlı bir tahlil modelidir. Türkiye bu modeli başka bütün İslam ülkeleri için çağdaş, gelecek vadeden bir model olarak anlatmak yerine kendi ortasında gayret veriyor. Bu da bizim talihsizliğimiz” diye konuştu.

İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyeti Lideri Necmeddin Bilal Erdoğan


Toplumun tümü için bir değer

İmam hatip modelinin aydın Müslümanlar yetiştirmeyi amaçladığının da altını çizen Erdoğan kelamlarını özetle şu biçimde sürdürdü: Bu toplumda, bu ülkede çocuklarının dinini öğrenerek yetişmesini isteyen aileler olduğu surece bizim bu modeli yaşatmamız, muhafazamız, kollamamız gerekli. Yakın devirde yaşadığımız bir FETÖ hadisesi var, aslında bu çeşit din istismarı üzerinden krizlerin tahlilinin de imam hatiplerde olduğunu görüyoruz. Zira dinimizin gerçek öğretilmesi, yanlışsız uygulanması imam hatiplerle mümkün oluyor, din istismarına alan bırakmıyor. Biz bu modeli başka İslam ülkelerine, dünyanın öteki bölgelerine anlatmak yerine kendi içimizde haksızlık ediyoruz. İmam hatipler toplumun tümü için bir bedeldir. Yanlış din anlayışına karşı, insanları teröre, şiddete iten anlayışları da bitirmek için bizim imam hatiplere gereksinimimiz var.

ÖNDER Genel Lider Yardımcısı Ahmet Yapıcı


10 liseliden 1’i imam hatipte

Açılış konuşmalarının akabinde çalışmayı açıklayan LİDER Genel Lider Yardımcısı Ahmet Yapan, imam hatip okullarının tarihçesini anlattıktan daha sonra Bilgilerle İmam Hatip Okulları sunumunu yaptı. 2022 bilgilerine nazaran Türkiye’deki tüm okulların sayısı 32 bin 702 iken imam hatip okullarının sayısı bina olarak 4 bin 413. Bu sayının genele oranı ise yüzde 13,49’a tekabül ediyor. Türkiye genelindeki liselerin öğrenci sayısı 4 milyon 977 bin 344. İmam hatip liselerinin öğrenci sayısı ise 514 bin 630. Bu sayının genele oranı 10,34. İHL öğrencilerinin senelera göre sayısına bakıldığında 1996 yılında 188 bin 896 öğrenci, 2004 yılında 84 bin 898 öğrenci, 2022 yılında da 514 bin 630 öğrenci bu okullarda eğitim alıyor.



28 Şubat’ta oran 2,37’ye düştü

İmam hatip lisesi öğrencilerinin senelera nazaran oranlarına bakıldığında da büyük bir artış yok, hatta 25 yıl evvelki sayıların bile gerisinde. 1996 yılında imam hatip lisesi öğrencilerinin tüm lise öğrencilerine oranı 10,88. Bu oran 28 Şubat periyodu katsayı uygulaması ve imam hatip ortaokullarının kapatılmasından daha sonra her geçen yıl gerileyerek 2004 yılında 2,37’ye kadar düşüyor. Oran, katsayı adaletsizliği ortadan kalktıktan daha sonra 2012’de 7,02’ye akabinde da imam hatip ortaokulların bir daha açılmasıyla birlikte 2013 yılında 9,52’ye çıkıyor. Son 8 yılda ise 0,8’lik bir hareketlilik mevcut. İmam hatip liselerinin senelera nazaran sayıları da şöyleki: 1996 yılında 434 okul, 2004 yılında 442 okul ve 2022 yılında 1.693 okul.



10 yılda bir daha toparladı

İmam hatip ortaokullarında da sayılar ve oranlar açısından imam hatip liselerine emsal bir durum yaşanıyor. Türkiye’deki tüm ortaokul öğrencilerinin sayısı 5 milyon 121 bin 124. İmam hatip ortaokulu öğrenci sayısı, 710 bin 264. İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin tüm okullar ortasındaki oranı ise 13,87. Kesintisiz temel eğitimin 8 yıla çıkarılmasıyla birlikte büsbütün kapatılan okulların 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılında tekrar açılmasıyla bir arada öğrenci oranı birinci yıl 1,81 oldu. 2016 yılında 10,75’e çıktı, 2022 yılında ise 13,87 oldu. İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin senelera bakılırsa sayıları şu biçimde: 1997 yılında 318 bin 175, 2013 yılında 94 bin 467, 2022 yılında 710 bin 264. Okul sayıları da emsal bir yükselişle devam etti: 1997 yılı 594 okul, 2013 yılında 1.131 okul ve 2022 yılında 3 bin 451 okul.



10 lisan, 8 başka bölüm

İmam hatip proje liselerinin 2014 yılında hayata geçirilmesiyle bir arada imam hatip liselerinde program çeşitliliğine gidildi. Bu çerçevede liselerde 8 farklı program uygulanıyor, çeşitli alanlara ilgi ve yeteneği olan gençler bu kısımları tercih edebiliyor. İmam hatiplerde Lisan, Hafızlık, Sanat, Spor, Musiki, Memleketler arası, Teknoloji, İlahiyat kısımları yer alıyor. İngilizce, Arapça, Fransızca, Almanca, Farsça, İspanyolca, Rusça, Çince, Japonca, İtalyanca olmak üzere 10 başka lisanda hazırlık sınıfının bulunduğu 48 okul mevcut. Proje imam hatip liseleri merkezi imtihan ve özel yetenek sınavıyla öğrencilerini belirliyor.



105 ülkenin genci bu okullarda

Hafızlık Pekiştirme Programı uygulayan Hafızlık Proje İmam Hatip Liselerinin sayısı 58. Bu okullara gençler, hafızlık eğitimini tamamladıktan daha sonra kayıt olabiliyor. Klâsik ve Çağdaş Görsel Sanatlar Programı uygulayan sanat kısımlarının yer aldığı 14 okula öğrenciler özel yetenek sınavıyla kabul ediliyor. Spor Programı uygulayan 8 okul, Musiki Programı uygulayan 12 okul mevcut. 17 milletlerarası imam hatip lisesinde dünyanın 105 ülkesinden gençler Türkiye’den arkadaşlarıyla bir arada eğitim görüyor. Teknoloji yüklü imam hatip liselerinin sayısı ve ilahiyat yüklü eğitim veren imam hatip liselerinin sayısı 2.

Fen liseleriyle eşit müfredat

İmam hatip liselerinin müfredatında İslami ilimler yüzde 30 oranında, fen ve toplumsal bilimler ise yüzde 70 oranında yer alıyor. Yani, imam hatip lisesi öğrencileri Anadolu ve fen liseleriyle tıpkı dersleri, tıpkı saatlerde alırken üzerine İslami ilimler alanındaki dersleri görüyor. Bu çerçevede eğitim alan imam hatip lisesi öğrencileri YKS imtihanlarında da değerli başarılara imza atıyor. 2020 YKS’de birinci 100’de 27, birinci 1.000’de 279 öğrenci yer alırken bu sayı 2021’de birinci 100’de 42, birinci 1.000’de 387 formunda gerçekleşti. 2022 YKS’de ise imam hatip lisesi öğrencileri birinci 100’de 57, birinci 1.000’de 436 dereceyle varlık gösterdi.
 
Üst