Kısıtlamaların azalması AVM cirolarına yansıdı

Yasin

New member
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafınca ortaklaşa oluşturulan AVM Perakende Ciro Endeksi’nin haziran ayı sonuçları belirtildi.

Her ay nizamlı olarak yayınlanan datalara bakılırsa ciro endeksi, Haziran 2021 devrinde, bundan evvelki yılın tıpkı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 101,3 artarak 457 puana yükseldi.

Haziran 2021 periyodunda metrekare verimlilik endeksi, bundan evvelki ay olan Mayıs 2021 periyodu ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 144,4 artarak 457 puana çıktı.

bu biçimdelikle, Haziran 2021 periyodunda AVM’lerde son dört yılın metrekare verimlilik endeksi rekoru kırıldı. Türkiye genelinde, metrekare verimlilik endeksi, Haziran 2020’de 227 puan, Haziran 2019’da 347 puan, Haziran 2018’de 291 puan olmuştu.

AVM Endeksi bilgileri ikinci çeyrek bazında da geçen yılın ikinci çeyreği ile karşılaştırıldığında yüzde 106,8 artış göstererek, 2021 ikinci çeyrek devrinde 306 puan olarak gerçekleşti.

AVM’lerde metrekare başına düşen cirolar 2 bin 187 TL oldu

AVM’lerde kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Haziran 2021’de İstanbul’da 2 bin 187 TL, Anadolu’da 1.444 TL oldu. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Haziran 2021’de 1.741 TL olarak gerçekleşti.

Çeyrek bazlı metrekare başına düşen cirolarda ikinci çeyrekte bundan evvelki yılın birebir periyodu ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 107,3’lük bir artış yaşandı. 2021 yılı ikinci çeyrekte metrekare verimliliği 1.167 TL oldu.

Geçen yılın haziran ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki, yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 177,7, giysi kategorisinde yüzde 125,2, ayakkabı kategorisinde 119,2, öbür kategorisinde yüzde 94,2, hipermarket kategorisinde yüzde 64,9 ve teknoloji kategorisinde yüzde 29,1’lik bir artış yaşandığı görüldü.

Haziran 2021 periyodu, Mayıs 2021 periyodu ile karşılaştırıldığında da yiyecek-içecek kategorisinde yüzde 199, giysi kategorisinde yüzde 169,1, ayakkabı kategorisinde 148,7, başka kategorisinde yüzde 135,1, teknoloji kategorisinde yüzde 108,2 ve hipermarket kategorisinde yüzde 44,5’lik bir artış yaşandı.

Ziyaret sayısı endeksinde artış

Haziran 2021 dataları bundan evvelki yılın birebir ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 41,9’luk bir artış olduğu gözlemlendi.

Haziran 2021 periyodunda ziyaret sayısı endeksi bundan evvelki ay ile karşılaştırıldığında yüzde 154,2 bir artış oldu.

Ziyaret sayısı endeksinde ikinci çeyrek bazında geçen yılın birebir periyoduyla karşılaştırıldığında yüzde 95,5’lik bir artış görüldü.
 
Üst