Isı pompalarına ve elektrikli arabalara odaklanın

Sefer

Global Mod
Global Mod



Ağ aşırı yüklenmesini önlemek için, özel hane halkları için güç kaynağı da sınırlandırılmalıdır. Isı pompalarına ve elektrikli arabalara zarar veriyor mu?


Ocak 2024'ten bu yana, özel hane halkları için güç kaynağı belirli koşullar altında sınırlandırılabilir. 14A ENWG paragrafı bunu sağlar. Önlem ne için? Ve hangi tüketiciler tam olarak etkileniyor?


Son birkaç ay boyunca, elektrik şebekesine elektrikli araçlar için giderek daha fazla ısı pompası ve yükleme cihazı bağlanmıştır. Bu tüketiciler, ağı daha stresli hale getiren ağır tüketiciler arasında. Federal Ağ Ajansı (BNetza), “Düşük voltaj ağı bireysel yeni uygulamalar içeriyor. Bununla birlikte, düşük voltaj ağlarının çoğunluğu şu anda henüz hızlı bir sürüş için tasarlanmamıştır.”


Böylece bu, darboğazları tedarik etmemeye yol açmaz, Bnetza, özel hanelerde ısı pompaları veya şarj istasyonları gibi belirli tüketim cihazlarının güç kaynağının kısıtlanabileceği durumları belirlemiştir.


Gelecekte, dağıtım ağı operatörleri elektrik referansını 4,2 kilowatt saate kadar azaltabilir – ancak sadece elektrik gazının gerekli olduğu sürece.


Elektrik kısaltması esas olarak ısı pompaları veya elektrikli otomobil sahiplerini veya şarj istasyonlarını etkilediğinden, şimdi mevcut kapağı azaltmanın cihazlarına zarar verebileceğinden korkuyorlar. Ancak, durum böyle değil. En azından modern ısı pompaları da çok düşük bir güç kaynağı ile anlaşır – bu nedenle ev sahipleri kışın donmaları gerekmez.


Bir duvar kutusunu da kullanan eski ısı pompalarının sahipleri, cihazlarına birkaç saat boyunca yeterli elektrik sağlanmıyorsa sorun yaşayabilir. Ardından ısı pompanız kapalı. Sonuç: Ev soğuk kalır. Öte yandan, en iyi araçlar, örneğin, ısı pompasını modernize etmek veya E-CAR'ı yüklemek için bir fotovoltaik sistemin ek montajıdır.


Federal Ağ Ajansı'na göre, kısma e-araba sahipleri için herhangi bir kısıtlamaya neden olmamalıdır. Aşırı yük varsa 4.2 kWh referansı azalırsa, “… […] Kural olarak, elektrikli otomobiller 50 kilometre boyunca iki saat içinde şarj edilebilir “diyor.


Ek olarak, kısma sadece gerekirse kısa bir süre yapılmalıdır. Örneğin, elektrik gereksinimi özellikle öğleden sonra, yaklaşık iki saat boyunca yüksek olduğunda. Bununla birlikte, zaman aralığı “şüphe içindir”, çünkü ağ operatörleri aşırı yükü ve rahatlamayı güvenilir bir şekilde ölçebilmek mümkün değildir.
 
Üst