Ikea hakkında sekiz ilginç gerçek: İncil’den daha popüler

Sefer

Global Mod
Global Mod
Öfke büyük: Ikea, süt ürünlerini bistrosunda yasaklamak istiyor. Ikea’nın 80 yılındaki birçok heyecandan biri. Burada sekiz ilginç Ikea hikayesi okuyun.


Kurucu Ingvar Kamprad’ın küçük bir dükkanın bir gün ne kadar büyük, dünyaca ünlü bir şirket olabileceği hakkında bir fikri var mıydı? Kamprad, 17 yaşında küçük Småland kasabasında cüzdan, resim çerçevesi ve kalem gibi ürünlerin satıldığı ilk Ikea şubesini açtı. Kalemler bugün hala ortalıkta – Småland da öyle. Ancak, ilk günlerden bu yana çok şey değişti.


Ikea, 2025 yılına kadar bistrosundan süt ve süt ürünlerini olabildiğince yasaklamak istediği haberiyle ortalığı karıştırdı. Ikea’nın 80 yıllık tek heyecanı bu değil. t-online, İsveçli mobilya devi hakkında sekiz garip hikayeyi sizin için yazdı.


1. “Ikea” adı


Biliyor musun? Ikea bir kısaltmadır. Kurucu Ingvar Kamprad burada kendi baş harfleri I ve K’yi kullandı. E, “Elmtaryd” anlamına gelir. Kamprad’ın büyüdüğü çiftliğin adı bu. A, memleketi Agunnaryd’in ilk harfini temsil eder.


2. İncil’den Daha Popüler


Yılda 200 milyondan fazla basılan IKEA’nın popüler mobilya kataloğu, dünyada tirajı en yüksek kitap oldu. İncil’in sadece 100 milyon kopyası var – ve mükemmel bir şekilde döşenmiş yatak odalarının o kadar çok parlak resmi yok. Ancak 2020 Aralık ayı sonunda katalog 70 yıl sonra kullanımdan kaldırıldı.


3. En pahalı mobilya


Mayıs 2022’de gruptan bir mobilya parçası koleksiyoncular arasında heyecan yarattı. Sanat eserleri ve antikalar için bir veritabanı olan Barnebys, bir Ikea koltuğunu 18.000 avroya listeledi ve İsveç mobilya mağazası için bir dünya rekorundan bahsetti. Sandalye neden bu kadar pahalıydı? Tasarımcı Bengt Rudas’ın “Cavelli” modelinin yalnızca beş örneği 1958 ve 1959’da yapıldı.


4. Lüks Çanta

Ikea'dan (İsviçre) bir tweet
Ikea'dan (İsviçre) bir tweet

Ikea’dan (İsviçre) bir tweet (Kaynak: Twittrer’de IKEA İsviçre)

Ikea aynı zamanda lüks ve moda farkındalığını da temsil eder, en azından İsveçliler, lüks marka Balenciaga’nın bir reklam görünümünden sonra bunu iddia edebilirler. Fransız moda evi, ünlü mavi el çantasıyla neredeyse aynı boyut ve şekle sahip bir çanta olan 2017 Arena Ekstra Büyük Alışveriş Çantası’nın reklamını yaptı. Tek fark: Balenciaga bir çanta için 2.150 Euro’nun üzerinde ücret aldı.


5. “Sen” ile ses


Şirketin radyo ve televizyon reklamları onsuz düşünülemezdi: İsveç aksanlı yaşlı bir beyefendinin dostça sesi. 1999’dan beri, diğer şeylerin yanı sıra Stockholm’deki Kraliyet Dramatik Tiyatrosu’nda oyuncu olarak çalışan İsveçli aktör Jonas Bergström tarafından seslendirilmektedir.


6. Her şey sosisle ilgili


Sosisli sandviçler ve Ikea – bu rakipsiz bir ikili. Sosisli sandviçlerin düşük fiyatlarının Ikea mucidi tarafından hesaplandığı söyleniyor. Slogana göre: Bir sosis için sadece bir euro öderseniz, mobilyalar da ucuz olmalıdır. Ikea’nın t-online bir talepte açıkladığı gibi, şirket yalnızca Almanya’da etli ve etsiz 35 milyonun üzerinde sosisli sandviç satıyor. Ikea’nın dünya çapında yılda 80 milyara kadar sosisli sandviç sattığı söyleniyor.


Komik: Malzemeler her yerde aynı değil. Bazı ülkelerde sosisli sandviç sadece hardal ve ketçapla servis edilir. Ikea ayrıca müşterilerinin ülkeye özgü özelliklerine hizmet etmeyi de ister. Ikea basın ofisi, Almanların “her şeyden önce krakerli sosisleri” ve yüksek oranda et tercih edeceğini söyledi.


7. Ikea’dan Vejetaryen


Yüksek et içeriğine sahip sosislere yönelik yüksek talebe rağmen, grup aynı zamanda vejetaryen alternatife de güveniyor. Ikea’ya göre satılan tüm sosisli sandviçlerin yüzde 15 ila 20’si vejeteryan. Vejetaryen bir alternatife olan talebin de sürekli artması bekleniyor.


Ve tepesi de etli klasikten farklıdır: “Veggiedog”, hardal ve kırmızı lahana tepesi ile gelir.


8. Dekoratif mumlar ve daha fazla dekoratif mumlar


Ancak konu sosisli sandviç olduğunda mobilya mağazası sadece ağır siklet değildir. Ikea, Almanya’da yılda ortalama 3,4 milyon çay mumu paketi satarak diğer tüm perakendecilerden daha fazla satıyor.
 
Üst