Ikea hayranlarına iyi haber: Bu segmentlerde çok sayıda ürün ucuzlayacak.
Birçoğumuz şunu biliyoruz: Eğer Ikea’dan alışveriş yapıyorsanız, bir kepçe, birkaç yeni bardak veya bir saklama kutusu almadan marketten geçemezsiniz. Ancak Inter-Ikea Grubu başkanı Jon Abrahamsson, Reuters haber ajansına yaptığı açıklamada, bu “dürtüsel alımların” giderek başarısızlığa uğradığını söyledi.
Sorun: Son yıllarda müşterilerin alışveriş davranışları, ürünlerin çoğunlukla internetten sipariş edilmesini sağlayacak şekilde gelişti. Burada alıcılar planlı bir şekilde hareket ediyor ve gerçekten neye ihtiyaç duyduklarını veya neye para ayırabileceklerini iki kez düşünüyorlar. Abrahamsson, bardak veya peçete gibi küçük ev eşyalarının giderek daha az satıldığını söylüyor.
Ikea mobilya mağazalarının en büyük sahibi olan Ingka Grubu, gerçek mobilya mağazalarına yeniden daha fazla müşteri çekebilmek için şimdi fiyatları düşürmek istiyor. Ingka’nın patronu Jesper Brodin, fiyat indirimlerine yönelik yatırımın, grubun satışlarını 41,7 milyar euro (artı yüzde 5,7) artırdığı geçtiğimiz mali yıldaki büyüme nedeniyle mümkün olduğunu söyledi. Ikea markasının da sahibi olan Inter-Ikea, dünya çapında IKEA satışlarının yüzde 6,6 artışla 47,6 milyar avroya yükseldiğini söyledi.
Fiyatlar nerede düşüyor?
Ikea, dünya çapında yaklaşan tatiller boyunca çok sayıda müşteriye ulaşmayı umuyor. Enflasyon nedeniyle pek çok kişi Şükran Günü, Noel ve Yeni Yıl gibi tatilleri bir restoranda veya tatilde kutlamak yerine evde kutlamayı tercih edebilir. Bunun için de peçetelere, bardaklara ve mutfak eşyalarına ihtiyacınız var.