İBB ‘Deniz Taksi’yle bu biçimde battı: 165 milyon lira ziyana uğradı CHP’li İBB, yanlış uygulamalarının faturalarını İstanbullulara ödetmeye devam ediyor.
İBB; 27 Temmuz 2021’de Deniz Taksi alımına karar verdi. Kendi şirketi olan İstanbul Kent Çizgileri turizm Sanayi ve Ticaret AŞ 84 milyon 950 bin TL+KDV ile 50 adet deniz taksi alımı yaptı.
SARFİYAT 165 MİLYON TL GELİR 54 BİN TL
Alınan deniz taksiler Aralık 2021 yılına kadar hizmet vermedi. İBB Meclis Kontrol Raporunda yer alan bilgilere nazaran yalnızca 1 Aralık-31 Aralık 2021 tarihleri içinde hizmet veren deniz taksiler için ikinci sefer yüklü bir ödeme yapıldı. İBB kendi şirketine kendi aldığı deniz taksiler için 54 milyon 973 bin TL+ KDV hizmet bedeli ödedi. Aralık 2021’de deniz nakliyatından elde edilen gelir ise 54 bin 301 TL’de kaldı. İBB Meclis Üyesi ve Hukuk Kurulu Lideri Avukat Muhammet Kaynar, İBB’nin hizmet bedelini yıllık olarak imzaladığına dikkat çekerek, “Her yıl 54 milyon TL İstanbul Kent Çizgileri Turizm Sanayi ve ticaret A.Ş.’ye ödenecek. Deniz taksilerin 12 ay çalıştığını düşünsek bile ziyanı karşılamaktan epey bir durumla karşı karşıyayız” dedi. Kaynar, alınan deniz taksilerin bakım tamirat masraflarının da eklendiğinde zararın her geçen gün daha da büyüyeceğine dikkat çekti.
SATIN ALMAK YERİNE ÇİZGİ KİRASI
Kontrol Raporunda İBB’nin 50 adet deniz taksisi satın alarak bunun hizmet ve amortisman bedelleri ile karşı karşıya bırakıldığının altı çizildi. Raporda bu durum; “Deniz taksi işletme işinin taksi satın alınması, daha sonrasında bu taksilerin işletilmesi hizmeti almak yerine belediye tarafınca belirlenecek çizgilerde taksiler ve er türlü masrafı işletmeciye ilişkin olmak üzere yetki verilmesi halinde hiç bir harcama yapmadan sınır kirası elde edilerek bu hizmetin gdolayılebileceği” sözleri ile anlatıldı.
HEM KAMU HİZMETİ HEM GELİR
Avukat Muhammet Kaynar, deniz taksi işletmesinin özel bir firmaya verilmesi durumunda, hem kamu hizmetinin aksamayacağı, hem İBB’nin bu biçimdesine bir ziyana uğramayacağı birebir vakitte çizgi kirası üzerinden hiç masraf yapmadan gelir elde edeceğini belirterek, komitede da meclis üyelerine bu durumu anlattıklarını lisana getirdi.
İBB’NİN BORCU 57 MİLYAR 602 MİLYON TL
İBB Meclisinde konuşan AK Parti Meclis Üyesi Muhammet Kaynar, İBB’nin 2021 sonu prestijiyle borcu- nun 57 milyar 602 milyon liraya yük- seldiğini söylemiş oldu. İBB’nin kurulduğu günden bu yana, 35 yılda toplam borcunun 28 milyar lira olduğunu, 2019’dan bugüne ise 30 milyar lira borç yaptığını aktaran Kaynar, “35 yılda yapılamayanı 2,5 yılda yapmışsınız. Bununla övünebilirsiniz” dedi.
KAYNAK: AKŞAM GAZETESİ
İBB; 27 Temmuz 2021’de Deniz Taksi alımına karar verdi. Kendi şirketi olan İstanbul Kent Çizgileri turizm Sanayi ve Ticaret AŞ 84 milyon 950 bin TL+KDV ile 50 adet deniz taksi alımı yaptı.
SARFİYAT 165 MİLYON TL GELİR 54 BİN TL
Alınan deniz taksiler Aralık 2021 yılına kadar hizmet vermedi. İBB Meclis Kontrol Raporunda yer alan bilgilere nazaran yalnızca 1 Aralık-31 Aralık 2021 tarihleri içinde hizmet veren deniz taksiler için ikinci sefer yüklü bir ödeme yapıldı. İBB kendi şirketine kendi aldığı deniz taksiler için 54 milyon 973 bin TL+ KDV hizmet bedeli ödedi. Aralık 2021’de deniz nakliyatından elde edilen gelir ise 54 bin 301 TL’de kaldı. İBB Meclis Üyesi ve Hukuk Kurulu Lideri Avukat Muhammet Kaynar, İBB’nin hizmet bedelini yıllık olarak imzaladığına dikkat çekerek, “Her yıl 54 milyon TL İstanbul Kent Çizgileri Turizm Sanayi ve ticaret A.Ş.’ye ödenecek. Deniz taksilerin 12 ay çalıştığını düşünsek bile ziyanı karşılamaktan epey bir durumla karşı karşıyayız” dedi. Kaynar, alınan deniz taksilerin bakım tamirat masraflarının da eklendiğinde zararın her geçen gün daha da büyüyeceğine dikkat çekti.
SATIN ALMAK YERİNE ÇİZGİ KİRASI
Kontrol Raporunda İBB’nin 50 adet deniz taksisi satın alarak bunun hizmet ve amortisman bedelleri ile karşı karşıya bırakıldığının altı çizildi. Raporda bu durum; “Deniz taksi işletme işinin taksi satın alınması, daha sonrasında bu taksilerin işletilmesi hizmeti almak yerine belediye tarafınca belirlenecek çizgilerde taksiler ve er türlü masrafı işletmeciye ilişkin olmak üzere yetki verilmesi halinde hiç bir harcama yapmadan sınır kirası elde edilerek bu hizmetin gdolayılebileceği” sözleri ile anlatıldı.
HEM KAMU HİZMETİ HEM GELİR
Avukat Muhammet Kaynar, deniz taksi işletmesinin özel bir firmaya verilmesi durumunda, hem kamu hizmetinin aksamayacağı, hem İBB’nin bu biçimdesine bir ziyana uğramayacağı birebir vakitte çizgi kirası üzerinden hiç masraf yapmadan gelir elde edeceğini belirterek, komitede da meclis üyelerine bu durumu anlattıklarını lisana getirdi.
İBB’NİN BORCU 57 MİLYAR 602 MİLYON TL
İBB Meclisinde konuşan AK Parti Meclis Üyesi Muhammet Kaynar, İBB’nin 2021 sonu prestijiyle borcu- nun 57 milyar 602 milyon liraya yük- seldiğini söylemiş oldu. İBB’nin kurulduğu günden bu yana, 35 yılda toplam borcunun 28 milyar lira olduğunu, 2019’dan bugüne ise 30 milyar lira borç yaptığını aktaran Kaynar, “35 yılda yapılamayanı 2,5 yılda yapmışsınız. Bununla övünebilirsiniz” dedi.
KAYNAK: AKŞAM GAZETESİ