Hornbach yeni lider: Almanya'nın en popüler hırdavat mağazası

Sefer

Global Mod
Global Mod
Geçen yılın şampiyonu tahttan indirildi


Burası Almanlar arasında en popüler hırdavat mağazası


18 Kasım 2024 – 12:14Okuma süresi: 2 dakika

Ürün sunumundaki zayıf nokta: Müşteriler, tüm sektör için bir sorun olan ürün bulmanın zor olduğundan şikayet ediyor.

Resmi büyüt


Ürün sunumundaki zayıf nokta: Müşteriler, tüm sektör için bir sorun olan ürün bulmanın zor olduğundan şikayet ediyor. (Kaynak: imago hisse senedi&insanlar)


Hornbach, Almanya'nın en popüler hırdavat mağazasıdır. “Müşteri Monitörü 2024”te dev, geçen yılın kazananını geride bırakıyor ancak aynı zamanda zayıf yönleri de var.


Almanlar hırdavat mağazalarından diğer perakendecilere göre daha az memnun. Münih Service Barometer AG'nin “Müşteri Monitörü 2024” raporuna göre sektör daha da geriliyor: 2,26'lık genel notla bahçe merkezlerinin, indirim mağazalarının ve süpermarketlerin gerisinde kalıyor. Ancak kazananlar da var: Hornbach artık Almanya'nın en popüler hırdavat mağazası.


Bornheim'lı (Pfalz) hırdavat mağazası devi 2,11'lik bir memnuniyet puanı elde etti. Bunu Globus Baumarkt, Bauhaus ve Sonderpreis Baumarkt takip ediyor. Listenin son sıralarında Hellweg, Obi, Toom Baumarkt ve Hagebau yer alıyor.


Müşteriler, Hornbach'ın başarısının bir nedeninin geniş yelpaze, yüksek kalite ve modern dijital tekliflerin birleşimi olduğunu söylüyor.


İnternetin alışveriş açısından önemi artıyor. Müşterilerin yüzde 41'i artık hırdavatçıların ürünlerini internetten satın alıyor veya önceden mağazanın web sitelerinden bilgi alıyor. Önemli olan da bu: Satın almadan önce bilgi sahibi olanlar genellikle fiyat-performans oranını daha iyi değerlendiriyor. Hornbach'ın dijital çözümleriyle rekabette puan kazandığı nokta burasıdır.


Genel notların düşmesine rağmen hırdavat mağazalarının ikna edici olduğu alanlar var. Yerinde tavsiye çoğu müşteri tarafından övgüyle karşılanmaktadır. Her şeyden önce, bilgilerin samimiyeti ve anlaşılırlığı iyi puan alıyor. Hagebau burada en iyi değerleri elde ediyor. Pek çok pazar, genel müşteri dostu olma açısından da gelişti; artık marketlerin seviyesinin üzerindeler.


Malların sunumuna gelince farklı bir tablo ortaya çıkıyor. Birçok müşteri piyasada ürün bulmakta zorluk çekiyor. 2,48'lik notla bu alan önemli ölçüde düşüyor. Hiçbir hırdavatçı burada olumlu bir etki yaratamadı.


Hırdavat mağazaları, yalnızca kendi aralarında değil, Amazon, Aldi ve Lidl gibi alternatiflerle de rekabetin arttığını hissediyor. Ankete katılan müşterilerin neredeyse üçte biri hırdavatçılardan ürün satın almak için de Amazon'u kullanıyor. İndirimciler de yüzde 16'ya varan oranlarda rol oynuyor.


Çalışma 6.426 incelemeye dayanıyor ve şunu gösteriyor: Müşterileri uzun vadede elinizde tutmak istiyorsanız, onları yalnızca piyasada değil, giderek artan bir şekilde internette de ikna etmeniz gerekir.
 
Üst