En iyi nereden ve nasıl başlamalıyım? Kolay Uzman İpuçları!

Sefer

Global Mod
Global Mod



Şu duyguyu biliyor musunuz: Eşyalarınızı toparlamak ve düzenlemek istiyorsunuz, ancak nereden başlayacağınızı bilmiyorsunuz, bunalmış hissediyorsunuz ve bu nedenle her şeyi olduğu gibi bırakmayı mı tercih ediyorsunuz?

Bir bakışta en önemli şeyler

Her başlangıç zor olmak zorunda değildir – çünkü projenizin başarılı olmasını sağlayacak iyi ve basit numaralar vardır! Toplama uzmanı ve teknik direktör Gunda Borgeest, hangilerinin olduğunu açıklıyor başarıya giden adımlar önderlik etmek. Örneğin, ortalığı temizlemenin ve ortalığı toplamanın ayıklamayla değil, çok daha önce başladığını biliyor muydunuz?


1. Doğru sorular


Kendinize neyi başarmak ve değiştirmek istediğinizi sorun. Düzen fikriniz nedir? Daireniz gelecekte nasıl görünmeli?


2. Envanter


Durum değerlendirmesi yapmak. Yazma kilidi ile dairenizi dolaşın ve yapılması gereken her şeyi yazın. Tam olarak neyi çözmek ve yeniden düzenlemek istiyorsunuz?


3. Projeleri planlayın


“Dolapları boşaltmak” yazmayın, ancak:

  1. çorapları ayır,
  2. külot,
Temizleme projeleri ne kadar küçük olursa, yapılması o kadar kolay olur.


4. Program oluşturun


Her kategori için ne kadar süreye ihtiyacınız olacağını (örn. yemekler: üç saat, erzak: iki saat) ve hafta içi veya hafta sonu ne zaman zaman bulacağınızı tahmin edin.


5. Sabit tarihler


Takviminizdeki girişleri kullanarak kendinizle randevular oluşturun ve yapılacaklar listenizde adım adım çalışın. Öncelikleri belirleyin.


6. Hedefleri planlayın


Kendiniz için gerçekçi, stressiz bir zaman hedefi formüle edin (“Üç ay içinde bitirmek istiyorum” veya “Noel’e kadar işin yarısını bitirmek istiyorum”).


7. Sürdürülebilirliği sağlayın


İyi durumda olan eşyaları nereye götürebileceğinizi öğrenin. Yakınınızda ayni bağış kabul eden bir ikinci el eşya mağazası veya başka bir hayır kurumu var mı?


8. Doğru ekipman


Aletlerinizi alın – ayırma ve taşıma için yırtılmaya dayanıklı çöp torbaları ve sağlam orta boy taşıma kutuları.


9. Temizlemenizi yapılandırın


“Altı kutu ilkesine” göre çalışın:


Arkadaşlarınıza, komşularınıza veya akrabalarınıza vermek istediğiniz her şey bu taşıma kutusuna aittir. Şeylerin fotoğraflarını çekin. Bunları hediye etmek isteyenlere gönderin ve gerçekten gerekli olup olmadığını sorun.


Saklamak istediğiniz kırık şeyleri bu kutuya koyun. Eşyaları zamanında onarın veya mümkün olan en kısa sürede tamir için getirin.


Burası internet üzerinden veya başka bir şekilde satılacak tüm eşyaları topladığınız yerdir. Unutmayın: Satış genellikle çok zahmetli bir iştir ve zaman alır. Belki sadece birkaç senti kullanmak için saplanıp kalmayın.


Başka bir odada saklamak istediğiniz her şey bu aktarma kutusunda son bulur. Oradaki boş alanı düşünün ve kutuyu aşırı yüklemeyin çünkü onu saklamaktan daha fazlasını sıralamak istiyorsunuz.


Bir hayır kurumuna bağışlamak istediğiniz her şey için bu kutuyu kullanın. Kutunun dolduğunda hemen çıkarılmasını sağlayın.


Burası, nerede olduğu hakkında düşünmek istediğiniz her şeyi “park ettiğiniz” yerdir. Çok fazla kararı ertelememeye dikkat edin! Kutu çok dolu olmamalıdır.


Nereden başlamalıyım?


Etkili sıralama için en önemli kural şudur: Kategoriler halinde ilerleyin! Bu, tek tek çekmeceleri veya dolapları toplamayın, tüm CD’lerinize, tüm ayakkabılarınıza, tüm sırt çantalarınıza ve çantalarınıza, tüm kitaplarınıza, tüm bardaklarınıza, tüm kazaklarınıza vb. dikkat edin anlamına gelir. Ne kadar gerginliğe sahip olduğunuza şaşıracaksınız ve bu, bırakmayı çok daha kolay hale getiriyor. Kim 4 siyah sırt çantasına, 20 kışlık mont veya 5 bant dağıtıcıya ihtiyaç duyar? Bunu yaparak, tam olarak neye sahip olduğunuzu ve artık neye ihtiyacınız olmadığını bilirsiniz. “Derinlemesine temizlik” hissine ulaşmanın tek yolu budur.
 
Üst