vzbv'de toplu dava
Elektrik sağlayıcıyla sorun: Hakkınızı böyle alırsınız
5 Kasım 2024 – 14:20Okuma süresi: 3 dakika
Tokmakla hakim olun (sembolik resim): Sağlayıcınız sözleşmeyi ihlal ederse şikayette bulunmalısınız. (Kaynak: UJ Alexander/imago-images-bilder)
Bir şirketle sorun mu yaşıyorsunuz? Haklarınızı fazla çaba harcamadan ve ücretsiz olarak kullanmanın yolları vardır.
Elektrik tedarikçiniz sizden çok fazla ücret mi aldı? Sağlayıcınız engel olduğu için internet sözleşmenizden çıkamıyor musunuz? O zaman kesinlikle çok üzgünsün. Aynı zamanda, haklarınızı mahkemede savunmanın maliyetli ve zaman alıcı olabileceğini de biliyorsunuz. Ayrıca başarı şansınızın ne olduğunu tahmin edemezsiniz.
Haklarınızı şirketlere karşı kullanmak için kullanabileceğiniz bir hile var. Tüketici danışma merkezlerinin yardımıyla.
Bu kurumların, görev ve sorumluluk alanları kapsamında mahkeme dışında hukuki danışmanlık gibi hukuki hizmetler sunmalarına izin verilmektedir. Bu, örneğin bireylere tavsiyelerde bulunabilecekleri ve bilgi verebilecekleri anlamına gelir. Buna ek olarak, belirli durumlarda toplu hukuk kapsamında tüketici çıkarlarını şirketlere karşı da uygulayabilirler. Bu, sorunun yalnızca bireyle ilgili olması gerekmediği, etkilenen birden fazla kişiyle ilgili olması gerektiği anlamına gelir.
Tüketici danışma merkezlerinin ilgilendiği konu alanları arasında satış sözleşmeleri, hizmet sözleşmeleri, enerji sözleşmeleri, seyahat hukuku, telekomünikasyon hukuku ve ayrıca bankacılık, sigorta ve kira hukuku yer almaktadır.
Bir sağlayıcının doğru davranmadığından şüpheleniyorsanız tüketici danışma merkeziyle iletişime geçebilirsiniz. Daha sonra istişare sırasında bir şirketin yasal gereklilikleri ihlal ettiğini keşfederse harekete geçebilir. Merkez ofis daha sonra sağlayıcıyı uyarır ve bir durdurma ve vazgeçme beyanı talep eder. Bu beyan, suiistimal tekrar meydana gelirse sağlayıcıyı sözleşmeye bağlı bir ceza ödemekle yükümlü kılar.
Sağlayıcı yanıt vermezse, tüketici danışma merkezi sorumlu mahkemeye tedbir kararı verebilir. Tüketici lehine karar verilirse ve sağlayıcı bunu ihlal ederse para cezasıyla tehdit ediliyor.
Bir sağlayıcının yasa dışı davranışından 50'den fazla tüketici aynı şekilde etkileniyorsa (şikayetler aynı gerçeklere dayanmaktadır), tüketici avukatları telafi davası adı verilen bir dava açabilir. Ancak toplu dava da mümkündür. Tüketiciler buna katılabilir. Bu onlara zaman ve iş tasarrufu sağlar.
Tüketici danışma merkezleri, devam eden tüm davalar hakkında aşağıdaki web sitesinde bilgi sağlar: www.verbraucherzentrale.de/verbands Klages.
29 Eylül 2023'ten bu yana tüketici dernekleri, toplu dava yoluyla tüketicilerin haklarını belirli bir şirkete karşı uyguluyor. Aynı zarara uğrayan tüketicilerin haklarını rahatlıkla aramalarına yardımcı olur. Bu nedenle, bireysel bir davaya gerek kalmadan kendi hak taleplerinizi icra etmeniz mümkündür.
Toplu davanın telafi kararıyla sonuçlanması halinde, zarar gören tüketiciler doğrudan tazminat alabilir. Bunun için daha sonra bireysel dava açmanıza gerek yoktur; tespit davası modelinde durum budur.
Toplu davaların bir avantajı, diğer şeylerin yanı sıra, yasal olarak uygulanması mali veya zaman açısından değerli olmayacak küçük iddiaların bile müzakere edilebilmesidir. Ayrıca toplu davaya katılım tüketiciler için ücretsizdir.
Sammel Klagen.de üzerinden sorun yaşadığınız şirkete karşı halihazırda toplu dava olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Daha sonra mevcut toplu davaya katılabilirsiniz.
13 Ekim 2023'ten bu yana tüketici hakları, düzeltici eylemler yoluyla da uygulanabilecek. Bu, tüketicilerden gelen benzer iddiaların örneğin tüketici dernekleri tarafından birleştirilebileceği bir yasal işlem aracıdır. Federal Baro Birliği, telafi davasıyla tüketicilerin bir şirkete karşı iddialarının doğrudan mahkemede ileri sürülebileceğini açıklıyor.
Çözüm yolunun avantajı, aynı iddialara ilişkin paralel uzman raporlarının artık gerekli olmamasıdır. Bir yandan bu, benzer mahkeme süreçlerini ortadan kaldırır ve hukuki süreci daha hızlı ve verimli hale getirir.
Tüketici savunucularına göre çözüm davası, örnek tespit davasından daha iyidir. İkinci durumda tüketicilerin karar sonrasında bizzat harekete geçmeleri gerekmektedir. Kuzey Ren-Vestfalya tüketici danışma merkezi, “Karar, şirketleri herhangi bir eylemde bulunmaya veya ihmal etmeye zorlamıyor” diye açıklıyor. “Örnek tespit kararının bulgularının mahkemeyi bağlaması nedeniyle haklarınızı bireysel olarak mahkeme önünde ileri sürmeniz gerekiyor.”
Tüketiciler açısından avantajı, bir yandan kendi haklarını korumanın destekle daha uygun maliyetli olmasıdır. Ayrıca, yenilgi durumunda mali risk daha düşüktür; bu, özellikle başarı riskini kendiniz tahmin edemiyorsanız iyidir.
Elektrik sağlayıcıyla sorun: Hakkınızı böyle alırsınız
5 Kasım 2024 – 14:20Okuma süresi: 3 dakika
Bir şirketle sorun mu yaşıyorsunuz? Haklarınızı fazla çaba harcamadan ve ücretsiz olarak kullanmanın yolları vardır.
Elektrik tedarikçiniz sizden çok fazla ücret mi aldı? Sağlayıcınız engel olduğu için internet sözleşmenizden çıkamıyor musunuz? O zaman kesinlikle çok üzgünsün. Aynı zamanda, haklarınızı mahkemede savunmanın maliyetli ve zaman alıcı olabileceğini de biliyorsunuz. Ayrıca başarı şansınızın ne olduğunu tahmin edemezsiniz.
Haklarınızı şirketlere karşı kullanmak için kullanabileceğiniz bir hile var. Tüketici danışma merkezlerinin yardımıyla.
Bu kurumların, görev ve sorumluluk alanları kapsamında mahkeme dışında hukuki danışmanlık gibi hukuki hizmetler sunmalarına izin verilmektedir. Bu, örneğin bireylere tavsiyelerde bulunabilecekleri ve bilgi verebilecekleri anlamına gelir. Buna ek olarak, belirli durumlarda toplu hukuk kapsamında tüketici çıkarlarını şirketlere karşı da uygulayabilirler. Bu, sorunun yalnızca bireyle ilgili olması gerekmediği, etkilenen birden fazla kişiyle ilgili olması gerektiği anlamına gelir.
Tüketici danışma merkezlerinin ilgilendiği konu alanları arasında satış sözleşmeleri, hizmet sözleşmeleri, enerji sözleşmeleri, seyahat hukuku, telekomünikasyon hukuku ve ayrıca bankacılık, sigorta ve kira hukuku yer almaktadır.
Bir sağlayıcının doğru davranmadığından şüpheleniyorsanız tüketici danışma merkeziyle iletişime geçebilirsiniz. Daha sonra istişare sırasında bir şirketin yasal gereklilikleri ihlal ettiğini keşfederse harekete geçebilir. Merkez ofis daha sonra sağlayıcıyı uyarır ve bir durdurma ve vazgeçme beyanı talep eder. Bu beyan, suiistimal tekrar meydana gelirse sağlayıcıyı sözleşmeye bağlı bir ceza ödemekle yükümlü kılar.
Sağlayıcı yanıt vermezse, tüketici danışma merkezi sorumlu mahkemeye tedbir kararı verebilir. Tüketici lehine karar verilirse ve sağlayıcı bunu ihlal ederse para cezasıyla tehdit ediliyor.
Bir sağlayıcının yasa dışı davranışından 50'den fazla tüketici aynı şekilde etkileniyorsa (şikayetler aynı gerçeklere dayanmaktadır), tüketici avukatları telafi davası adı verilen bir dava açabilir. Ancak toplu dava da mümkündür. Tüketiciler buna katılabilir. Bu onlara zaman ve iş tasarrufu sağlar.
Tüketici danışma merkezleri, devam eden tüm davalar hakkında aşağıdaki web sitesinde bilgi sağlar: www.verbraucherzentrale.de/verbands Klages.
29 Eylül 2023'ten bu yana tüketici dernekleri, toplu dava yoluyla tüketicilerin haklarını belirli bir şirkete karşı uyguluyor. Aynı zarara uğrayan tüketicilerin haklarını rahatlıkla aramalarına yardımcı olur. Bu nedenle, bireysel bir davaya gerek kalmadan kendi hak taleplerinizi icra etmeniz mümkündür.
Toplu davanın telafi kararıyla sonuçlanması halinde, zarar gören tüketiciler doğrudan tazminat alabilir. Bunun için daha sonra bireysel dava açmanıza gerek yoktur; tespit davası modelinde durum budur.
Toplu davaların bir avantajı, diğer şeylerin yanı sıra, yasal olarak uygulanması mali veya zaman açısından değerli olmayacak küçük iddiaların bile müzakere edilebilmesidir. Ayrıca toplu davaya katılım tüketiciler için ücretsizdir.
Sammel Klagen.de üzerinden sorun yaşadığınız şirkete karşı halihazırda toplu dava olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Daha sonra mevcut toplu davaya katılabilirsiniz.
13 Ekim 2023'ten bu yana tüketici hakları, düzeltici eylemler yoluyla da uygulanabilecek. Bu, tüketicilerden gelen benzer iddiaların örneğin tüketici dernekleri tarafından birleştirilebileceği bir yasal işlem aracıdır. Federal Baro Birliği, telafi davasıyla tüketicilerin bir şirkete karşı iddialarının doğrudan mahkemede ileri sürülebileceğini açıklıyor.
Çözüm yolunun avantajı, aynı iddialara ilişkin paralel uzman raporlarının artık gerekli olmamasıdır. Bir yandan bu, benzer mahkeme süreçlerini ortadan kaldırır ve hukuki süreci daha hızlı ve verimli hale getirir.
Tüketici savunucularına göre çözüm davası, örnek tespit davasından daha iyidir. İkinci durumda tüketicilerin karar sonrasında bizzat harekete geçmeleri gerekmektedir. Kuzey Ren-Vestfalya tüketici danışma merkezi, “Karar, şirketleri herhangi bir eylemde bulunmaya veya ihmal etmeye zorlamıyor” diye açıklıyor. “Örnek tespit kararının bulgularının mahkemeyi bağlaması nedeniyle haklarınızı bireysel olarak mahkeme önünde ileri sürmeniz gerekiyor.”
Tüketiciler açısından avantajı, bir yandan kendi haklarını korumanın destekle daha uygun maliyetli olmasıdır. Ayrıca, yenilgi durumunda mali risk daha düşüktür; bu, özellikle başarı riskini kendiniz tahmin edemiyorsanız iyidir.