Tüketici savunucuları, elektrik müşterilerinden aşırı yüksek indirimler yapıldığını tespit ettiler. Tek sorun bu değil diyorlar.
Alman Tüketici Dernekleri Federasyonu (vzbv), birçok tüketicinin elektriği için çok fazla para ödediğini tespit etti. Enerji fiyatlarının frenlenmesiyle ilgili yaklaşık 1.600 tüketici raporunun analizinde, tüketici savunucuları yarısından fazlasının (yüzde 53) aşırı yüksek avans ödemeleri yapmak zorunda kaldığını tespit etti. Ayrıca vzvb yaptığı basın açıklamasında, vakaların dörtte birinde (yüzde 27) yıllık tüketim tahmininin yanlış hesaplandığını duyurdu.
Diğer problemler
vzbv’nin yönetim kurulu üyesi Ramona Pop, “vzbv değerlendirmesi, fiyat frenlerini uygulamada sorun yaşayan enerji tedarikçileri olduğunu ortaya koyuyor” dedi. Talep ediyor: “Federal hükümet, istenen rahatlamanın tüm tüketicilere ulaşması için yasayı iyileştirmeli ve daha açık bir şekilde formüle etmelidir.”
Hatalı talepler ve yıllık tüketim tahminlerine ek olarak tüketiciler, 1 Mart 2023’te (elektrik fiyat freninin başlangıç tarihi) geçiş yapmaları halinde enerji tedarikçisiyle daha fazla sorun yaşadıklarını bildirdi. Vzbv, tüketicilerin Ocak ve Şubat ayları için geçmişe dönük herhangi bir indirim tutarı almayacaklarına dair raporlarını özetliyor.
Faturanızda da sorunlar veya tutarsızlıklar olduğunu varsayalım, faturayı dikkatlice kontrol edin, yeniden hesaplayın ve gerekirse, enerji tedarikçisi şikayetinize yanıt vermezse eyaletinizdeki tüketici danışma merkeziyle iletişime geçin.
Analiz için vzbv, Federal Birliğin vzbv’nin çevrimiçi formu – anket dönemi 27 Şubat – 1 Haziran 2023 aracılığıyla aldığı tüketicilerden gelen geri bildirimleri inceledi. Öte yandan, vzbv’nin erken uyarı ağından (FWN) ve tüketici merkezlerinden – anket dönemi 1 Mart – 1 Haziran 2023 verileri kullanıldı.