Yeni eğitim & öğretim yılında hayata geçirilecek ‘Atlas Twin’ projesi kapsamında Vadi yerleşkesinde tüm alanların dijital ikizini oluşturarak hem online eğitim sürecini geliştirecek, birebir vakitte akıllı bina tahlilleriyle ‘yeşil kampüs’ amacına yaklaşacak olan Atlas Üniversitesi, bilgi teknolojilerini en faydalı biçimde kullanıyor. Üniversite bünyesinde gerçekleştirilen otomasyon yazılımları yardımıyla akıllı bina süreci tamamlandığında, öğrenciler istedikleri anda yerleşkenin her kısmını denetim altına alabilecek, kütüphane ve laboratuvarda basitçe randevu oluşturabilecek, derslikleri tıpkı gerçek biçiminde dijital ortamda takip edebilecek. beraberinde sistem, makul bir süre hareket algılamadığı alanları kapalı moda alabilecek ve bu biçimdelikle güç tüketimini minimize edebilecek.
Pandemi sürecinde eğitim süratle şekillendi
Atlas Hibrit eğitim sistemi ve faydalarıyla ilgili konuşan Atlas Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Küçük, ‘Pandemi süreci mevcut eğitim sistemimizi süratli ve esaslı değişimlere yanlışsız yöneltti. Teknoloji alanında yaşanan gelişmelerle dönüşen eğitim dünyası online tahlillerle bir daha şekillendi. Bu süreçte bu değişime fazlaca süratli ayak uydurmak zorunda kalındı. Biz Atlas Üniversitesi’nde değişimden çok tüm süreci en başında pandemiye bakılırsa organize edebildiğimiz için şanslıyız. Tüm gelişmiş teknolojik altyapımızla yeni sisteme entegre olduk. Ne yazık ki biroldukça üniversite online eğitime geçişte orta vermek durumunda kalırken biz kesintisiz devam ettik. Atlas Hibrit’te teknolojiyi, eğitimin temel unsurları ile bütünleştirip, öğrenci odaklı eğitim anlayışını hayata geçirdik. Sanal gerçeklik teknolojisiyle öğrencilerimiz kendilerini dersliklerde üzere hissederek eğitime dahil olabildi. Dersliklerimiz hibrit eğitime yönelik olarak revize edilerek manzara, ses ve akıllı tahta sistemleri ile donatıldı. Online eğitimi daha verimli bir biçimde yürütebilmek için ‘Atlas Glasses’ kameralı gözlük sistemini kullandık. Öğretim üyelerinin laboratuvarda yaptıkları uygulamalar ve deneyleri senkron ve online olarak öğrencilere aktardık ve bu biçimdelikle uygulama derslerinin verimliliğini artırdık. Gerektiği alanlarda, bilhassa uygulama gerektiren kısımlarımızda yüz yüze eğitim için çaba gösterdik. Online sistemlerle yüz yüze eğitimi fazlaca efektif bir biçimde birleştirdiğimiz Atlas Hibrit sistemi ile eğitimde geleceği kucaklıyoruz. Tüm kurumlar, yeni dünyaya adapte olmak zorunda. Pandemi süreci bittiğinde de, süratle gelişen teknolojinin artan tesiriyle, eğitim dalının dönüşümünün süreceğini düşünüyoruz. Atlas olarak her vakit en yeni ve en yeni tekniklerle eğitimimize devam edeceğiz. Memleketler arası üniversite işbirlikleri ile eğitimi daha nitelikli ve küresel hale getireceğiz. Bu manada Almanya, Hollanda ve Amerika’nın epey âlâ üniversiteleri ile işbirlikleri yaptık.’ dedi. Birinci yılında bulunmasına karşın 14 öğrencisinin TÜBİTAK dayanağı almaya hak kazandığı Atlas Üniversitesi, bu başarısıyla vakıf üniversitelerinde en çok projesi kabul edilen birinci 3 üniversite ortasında yer aldı. Takviyeye hak kazanan öğrencilere ve yol gösteren akademisyenlere teşekkürlerini ileten Küçük, birinci yılda 23 öğrencinin çift anadal eğitimi almasının da kendilerini gururlandırdığını belirtti.
Atlas Üniversitesi teşebbüsçü gençler yetiştirmeye odaklanacak
Proje tabanlı, tematik eğitim ve işbirliğine ehemmiyet veren hibrit eğitim sistemini benimseyen Atlas Üniversitesi, tüm eğitim grubuyla öğrenciyi merkeze alan ve öğrencinin muhtaçlık duyduğu metodları destekleyen mentorluk sistemi içerisinde faaliyetlerini yürütüyor. Ölçme ve değerlendirmenin ötesinde bir eğitim seyahati sunan eğitim modeli, süreç içerisinde tam yetkinlik kazandırmaya odaklanıyor. Teşebbüsçü gençler yetiştirmeye odaklanan Atlas Üniversitesi, bilhassa başarılı olan öğrencilerden müteşebbis, teşebbüsçü gençler yetiştirerek onlarla iştirakler gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bu manada tüm know-how’ını paylaşarak dünyanın biroldukca noktasında başarılı gençlerle yeni sıhhat merkezleri ve hastaneler kurulacak.
Araştıran, geliştiren, sorgulayan ve uygulayan üniversite
Araştırmalara imkan sağlayan temel eğitim laboratuvarları ve Türkiye’nin en büyüklerinden olan mikrobiyoloji laboratuvarının yanı sıra akademisyenlerin, öğrencilerin ve alana hizmet veren tüm çalışanların eğitim alabileceği X Labs Ar-Ge laboratuvarları Atlas Üniversitesi bünyesinde yer alıyor. ‘Artık dizaynla bir daha şekillenmeyen bölümlerin başarılı olacağını düşünmüyoruz. Bu noktadan hareketle sıhhat bölümünün de toplumsal bilimlerle birlikte çalışacağı, sanatın mühendislerle buluşacağı bir eğitim yuvası hayal ettik ve gerçekleştirdik.
Ayrıyeten öğrencilerimiz, yeni akademik yılda Atlas Language Zone’da İngilizceyi yaşayarak öğrenecekler. Lisans ve Lisansüstü öğrencilerimiz ‘Academic Writing Center’ ile bir arada İngilizce makale yazmada uzmanlaşacak. ‘ diyen Atlas Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Küçük, bununla birlikte Z neslini da fazlaca yeterli anladıkları için eğitimde fark yarattıklarının altını çizdi. Küçük, ‘Z nesli öğrenme sürecine dahil olan, toplumsal tecrübeyi önemseyen, meslek odaklı, pasif olmayı reddeden, interaktif, dijital öğrenme araçlarını epeyce düzgün kullanan ve bilgiye süratli erişimi seven bir nesil. beraberinde bilgiyi tecrübeyle birleştirerek, uygulayarak, farklı farklı pratikler ile öğrenmek isteğinde. Z nesli sonları sevmiyor. O niçinle dünyanın her yerinde çalışabilecek öğrenciler yetiştirmek bizim temel maksadımız. Yeni jenerasyonun önderlerinin gereksinim duyduğu itimat, bağımsızlık, maharet ve global rekabet gücünü tüm öğrencilerimize aşılıyoruz.’ biçiminde konuştu.
Pandemi sürecinde eğitim süratle şekillendi
Atlas Hibrit eğitim sistemi ve faydalarıyla ilgili konuşan Atlas Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Küçük, ‘Pandemi süreci mevcut eğitim sistemimizi süratli ve esaslı değişimlere yanlışsız yöneltti. Teknoloji alanında yaşanan gelişmelerle dönüşen eğitim dünyası online tahlillerle bir daha şekillendi. Bu süreçte bu değişime fazlaca süratli ayak uydurmak zorunda kalındı. Biz Atlas Üniversitesi’nde değişimden çok tüm süreci en başında pandemiye bakılırsa organize edebildiğimiz için şanslıyız. Tüm gelişmiş teknolojik altyapımızla yeni sisteme entegre olduk. Ne yazık ki biroldukça üniversite online eğitime geçişte orta vermek durumunda kalırken biz kesintisiz devam ettik. Atlas Hibrit’te teknolojiyi, eğitimin temel unsurları ile bütünleştirip, öğrenci odaklı eğitim anlayışını hayata geçirdik. Sanal gerçeklik teknolojisiyle öğrencilerimiz kendilerini dersliklerde üzere hissederek eğitime dahil olabildi. Dersliklerimiz hibrit eğitime yönelik olarak revize edilerek manzara, ses ve akıllı tahta sistemleri ile donatıldı. Online eğitimi daha verimli bir biçimde yürütebilmek için ‘Atlas Glasses’ kameralı gözlük sistemini kullandık. Öğretim üyelerinin laboratuvarda yaptıkları uygulamalar ve deneyleri senkron ve online olarak öğrencilere aktardık ve bu biçimdelikle uygulama derslerinin verimliliğini artırdık. Gerektiği alanlarda, bilhassa uygulama gerektiren kısımlarımızda yüz yüze eğitim için çaba gösterdik. Online sistemlerle yüz yüze eğitimi fazlaca efektif bir biçimde birleştirdiğimiz Atlas Hibrit sistemi ile eğitimde geleceği kucaklıyoruz. Tüm kurumlar, yeni dünyaya adapte olmak zorunda. Pandemi süreci bittiğinde de, süratle gelişen teknolojinin artan tesiriyle, eğitim dalının dönüşümünün süreceğini düşünüyoruz. Atlas olarak her vakit en yeni ve en yeni tekniklerle eğitimimize devam edeceğiz. Memleketler arası üniversite işbirlikleri ile eğitimi daha nitelikli ve küresel hale getireceğiz. Bu manada Almanya, Hollanda ve Amerika’nın epey âlâ üniversiteleri ile işbirlikleri yaptık.’ dedi. Birinci yılında bulunmasına karşın 14 öğrencisinin TÜBİTAK dayanağı almaya hak kazandığı Atlas Üniversitesi, bu başarısıyla vakıf üniversitelerinde en çok projesi kabul edilen birinci 3 üniversite ortasında yer aldı. Takviyeye hak kazanan öğrencilere ve yol gösteren akademisyenlere teşekkürlerini ileten Küçük, birinci yılda 23 öğrencinin çift anadal eğitimi almasının da kendilerini gururlandırdığını belirtti.
Atlas Üniversitesi teşebbüsçü gençler yetiştirmeye odaklanacak
Proje tabanlı, tematik eğitim ve işbirliğine ehemmiyet veren hibrit eğitim sistemini benimseyen Atlas Üniversitesi, tüm eğitim grubuyla öğrenciyi merkeze alan ve öğrencinin muhtaçlık duyduğu metodları destekleyen mentorluk sistemi içerisinde faaliyetlerini yürütüyor. Ölçme ve değerlendirmenin ötesinde bir eğitim seyahati sunan eğitim modeli, süreç içerisinde tam yetkinlik kazandırmaya odaklanıyor. Teşebbüsçü gençler yetiştirmeye odaklanan Atlas Üniversitesi, bilhassa başarılı olan öğrencilerden müteşebbis, teşebbüsçü gençler yetiştirerek onlarla iştirakler gerçekleştirmeyi hedefliyor. Bu manada tüm know-how’ını paylaşarak dünyanın biroldukca noktasında başarılı gençlerle yeni sıhhat merkezleri ve hastaneler kurulacak.
Araştıran, geliştiren, sorgulayan ve uygulayan üniversite
Araştırmalara imkan sağlayan temel eğitim laboratuvarları ve Türkiye’nin en büyüklerinden olan mikrobiyoloji laboratuvarının yanı sıra akademisyenlerin, öğrencilerin ve alana hizmet veren tüm çalışanların eğitim alabileceği X Labs Ar-Ge laboratuvarları Atlas Üniversitesi bünyesinde yer alıyor. ‘Artık dizaynla bir daha şekillenmeyen bölümlerin başarılı olacağını düşünmüyoruz. Bu noktadan hareketle sıhhat bölümünün de toplumsal bilimlerle birlikte çalışacağı, sanatın mühendislerle buluşacağı bir eğitim yuvası hayal ettik ve gerçekleştirdik.
Ayrıyeten öğrencilerimiz, yeni akademik yılda Atlas Language Zone’da İngilizceyi yaşayarak öğrenecekler. Lisans ve Lisansüstü öğrencilerimiz ‘Academic Writing Center’ ile bir arada İngilizce makale yazmada uzmanlaşacak. ‘ diyen Atlas Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Küçük, bununla birlikte Z neslini da fazlaca yeterli anladıkları için eğitimde fark yarattıklarının altını çizdi. Küçük, ‘Z nesli öğrenme sürecine dahil olan, toplumsal tecrübeyi önemseyen, meslek odaklı, pasif olmayı reddeden, interaktif, dijital öğrenme araçlarını epeyce düzgün kullanan ve bilgiye süratli erişimi seven bir nesil. beraberinde bilgiyi tecrübeyle birleştirerek, uygulayarak, farklı farklı pratikler ile öğrenmek isteğinde. Z nesli sonları sevmiyor. O niçinle dünyanın her yerinde çalışabilecek öğrenciler yetiştirmek bizim temel maksadımız. Yeni jenerasyonun önderlerinin gereksinim duyduğu itimat, bağımsızlık, maharet ve global rekabet gücünü tüm öğrencilerimize aşılıyoruz.’ biçiminde konuştu.