CHP’li İBB’nin kar fiyaskosunun altında tasfiyeler çıktı! İBB’nin kar fiyaskosu göz nazaran göre gelmiş. Başkanlık kışta 4 ay çalıştırılmak üzere sürücü ve orta eleman alımı yapıyordu. Bu işçiler deneyim kazandığı için her yıl çağrılıyordu. Karla uğraşta 15 yıldır vazife yapanlar bile vardı. Lakin 2019’dan daha sonra deneyimli işçinin hiç biri çağrılmadı. Karla uğraşta yer alacak öteki ünite ve özel şirketlerle irtibat kesildi. Çeşitli senaryolara bakılırsa yapılan tatbikatlar durdu.
Pazartesi akşamı İstanbul’da on binlerce kişiyi saatlerce mahsur bırakan İBB’nin, karla gayretten sorumlu Yol Bakım Daire Başkanlığı’ndaki deneyimli çalışanı toptan tasfiye ettiği ortaya çıktı.
2019 seçimlerinde belediyenin CHP’ye geçmesinin akabinde, Finlandiya ve Moskova üzere ülkelerde eğitim alan 13 yöneticiden 12’sinin kurumdan uzaklaştırıldı.
YURT DIŞINDA EĞİTİM ALMIŞLARDI
Yeni Şafak’ın edindiği bilgilere nazaran 2019 seçimleri öncesinde karla uğraş ile bakılırsavli olan İBB Yol Bakım ve Altyapı Uyum Daire Başkanlığı deneyimli yönetici ve işçilerden oluşuyordu.
Yöneticilerin büyük çoğunluğu başkanlıkta senelerca nazaranv yapan ve karla gayrette etkin bakılırsavler alan isimlerden oluşuyordu. Ayrıyeten bu yöneticiler Moskova ve Finlandiya üzere yılın kıymetli bir kısmında karla gayret eden ülkelere giderek eğitimler almıştı. Vakit zaman da bu ülkelerden gelen uzmanlara Türkiye’de seminerler verdirilmişti.
13 YÖNETİCİDEN YALNIZCA 1’İ KALDI
2019 yılında belediyenin CHP’ye geçmesi ile başkanlıkta büyük bir kıyım yaşandı. Evvel kurumda değişik kademelerde 20 yıla yakın müddettir bakılırsav yapan İBB Yol Bakım ve Altyapı Uyum Daire Lideri Muhammed Şahin bakılırsavden alınarak pasif bir nazaranve kaydırıldı.
Bir hafta daha sonra da başkanlıktaki Avrupa ve Anadolu Müdürleri bakılırsavden alındı. Akabinde da alandaki tüm yükü omuzlayan, operasyonları etkin olarak yürüten bölge müdürleri vazifeden alındı. Bu süreçte daire başkanlığında yönetici sıfatıyla nazaranv yapan deneyimli 13 isimden 12’si sürüldü, pasif nazaranve kaydırıldı, baskılar yüzünden istifa etti. Yerlerine de karla gayret konusunda hiç bir deneyimi olmayan isimler getirildi.
DENEYİMLİ İSİMLERİ ALMADILAR
Yalnızca yöneticiler değil, alt kademe personellerde de emsal durumlar yaşandı. Başkanlık evvelki devirde kış aylarında 4 ay çalıştırılmak üzere sürücü ve orta eleman alımı yapıyordu. Bu işçiler vakit ortasında deneyim kazandıkları için her yıl birebir isimler misyona çağrılıyordu. Ortalarında 15 yıldır bakılırsav alanlar bile vardı.
Daha fazla eleman gereksinimi olduğunda ise müracaatçılar teknik mülakattan geçiriliyordu. Fakat belediye el değiştirince bu durumda bilakis döndü. 4 aylık eleman alımında bu deneyimli isimlerden hiçbiri alınmadı. Yerine de bir daha deneyimsiz isimler tercih edildi.
Skandallar yalnızca deneyimli işçinin tasfiyesi ile kalmadı. Kurum içi eğitim ile karla uğraşta misyonlu olan öbür ünite ve özel şirketlerle de irtibatlar kesildi. Deneyimlerin yeni işçiye transferi büsbütün durdu.
Geçmiş devirde, işçi hazırlanan senaryolarla tatbikatlar yapılıyor, AKOM’da bakılırsavli bağlantı merkezindeki nazaranvlinin kriz durumunda nasıl konuşacağına bile öğretiliyordu. Alanda misyonlu kar küreme ve solüsyon araçlarının arıza yapması durumunda yerine geçecek araçlar bile belirleniyordu. Lakin bu hafıza da yeni idareyle birlikte yok oldu.
KAYNAK: YENİ ŞAFAK
Pazartesi akşamı İstanbul’da on binlerce kişiyi saatlerce mahsur bırakan İBB’nin, karla gayretten sorumlu Yol Bakım Daire Başkanlığı’ndaki deneyimli çalışanı toptan tasfiye ettiği ortaya çıktı.
2019 seçimlerinde belediyenin CHP’ye geçmesinin akabinde, Finlandiya ve Moskova üzere ülkelerde eğitim alan 13 yöneticiden 12’sinin kurumdan uzaklaştırıldı.
YURT DIŞINDA EĞİTİM ALMIŞLARDI
Yeni Şafak’ın edindiği bilgilere nazaran 2019 seçimleri öncesinde karla uğraş ile bakılırsavli olan İBB Yol Bakım ve Altyapı Uyum Daire Başkanlığı deneyimli yönetici ve işçilerden oluşuyordu.
Yöneticilerin büyük çoğunluğu başkanlıkta senelerca nazaranv yapan ve karla gayrette etkin bakılırsavler alan isimlerden oluşuyordu. Ayrıyeten bu yöneticiler Moskova ve Finlandiya üzere yılın kıymetli bir kısmında karla gayret eden ülkelere giderek eğitimler almıştı. Vakit zaman da bu ülkelerden gelen uzmanlara Türkiye’de seminerler verdirilmişti.
13 YÖNETİCİDEN YALNIZCA 1’İ KALDI
2019 yılında belediyenin CHP’ye geçmesi ile başkanlıkta büyük bir kıyım yaşandı. Evvel kurumda değişik kademelerde 20 yıla yakın müddettir bakılırsav yapan İBB Yol Bakım ve Altyapı Uyum Daire Lideri Muhammed Şahin bakılırsavden alınarak pasif bir nazaranve kaydırıldı.
Bir hafta daha sonra da başkanlıktaki Avrupa ve Anadolu Müdürleri bakılırsavden alındı. Akabinde da alandaki tüm yükü omuzlayan, operasyonları etkin olarak yürüten bölge müdürleri vazifeden alındı. Bu süreçte daire başkanlığında yönetici sıfatıyla nazaranv yapan deneyimli 13 isimden 12’si sürüldü, pasif nazaranve kaydırıldı, baskılar yüzünden istifa etti. Yerlerine de karla gayret konusunda hiç bir deneyimi olmayan isimler getirildi.
DENEYİMLİ İSİMLERİ ALMADILAR
Yalnızca yöneticiler değil, alt kademe personellerde de emsal durumlar yaşandı. Başkanlık evvelki devirde kış aylarında 4 ay çalıştırılmak üzere sürücü ve orta eleman alımı yapıyordu. Bu işçiler vakit ortasında deneyim kazandıkları için her yıl birebir isimler misyona çağrılıyordu. Ortalarında 15 yıldır bakılırsav alanlar bile vardı.
Daha fazla eleman gereksinimi olduğunda ise müracaatçılar teknik mülakattan geçiriliyordu. Fakat belediye el değiştirince bu durumda bilakis döndü. 4 aylık eleman alımında bu deneyimli isimlerden hiçbiri alınmadı. Yerine de bir daha deneyimsiz isimler tercih edildi.
Skandallar yalnızca deneyimli işçinin tasfiyesi ile kalmadı. Kurum içi eğitim ile karla uğraşta misyonlu olan öbür ünite ve özel şirketlerle de irtibatlar kesildi. Deneyimlerin yeni işçiye transferi büsbütün durdu.
Geçmiş devirde, işçi hazırlanan senaryolarla tatbikatlar yapılıyor, AKOM’da bakılırsavli bağlantı merkezindeki nazaranvlinin kriz durumunda nasıl konuşacağına bile öğretiliyordu. Alanda misyonlu kar küreme ve solüsyon araçlarının arıza yapması durumunda yerine geçecek araçlar bile belirleniyordu. Lakin bu hafıza da yeni idareyle birlikte yok oldu.
KAYNAK: YENİ ŞAFAK