Bu yüzden yarışmaya girdikten sonra çok fazla reklam alıyorsunuz.

Sefer

Global Mod
Global Mod



Bir yarışmaya girdikten sonra daha fazla satış araması veya mektubu alıyor musunuz? Bu ipuçlarıyla bunu önleyebilirsiniz.

Bir bakışta en önemli şeyler

Birçoğu, bir yarışmaya katıldıktan sonra rahatsız edici ve sinir bozucu aramalardan ve reklam mesajlarından etkileniyor: Tüketici merkezlerinin pazar gözlemcisi Digital World tarafından yapılan temsili bir ankete göre, Almanya’daki tüketicilerin yarısından fazlası (yüzde 56) en az bir kez iletişime geçti. şirketler tarafından istenmiyor.


Reklam önlemleri özellikle yeni telefon sözleşmeleri, enerji arzı veya şans oyunları ile ilgilidir.


ev ziyaretlerini engellemek


Federal Ağ Ajansına (BNetzA) bir bildirim, istenmeyen reklamlarla başa çıkmak için bir seçenektir. Aramaları ve ev ziyaretlerini önceden önlemek ve önlemek daha da iyidir. Rekabet merkezine göre şirketlerin sadece müşterilerle iletişim kurmasına izin verilmiyor. Tüketici öncelikle firmaya hangi kanallardan, hangi amaçla ulaşılmasını istediğini aktif ve bilinçli bir şekilde açıklamalıdır. Rıza küçük puntoda gizlenmemelidir.


Ancak Federal Ağ Ajansı’na göre, bazı şirketler bu izni almak için hala iyi çalışan eski bir dolandırıcılığı kullanıyor. Bunun için firmalar, çekiliş, etkinlik ve gazete ilanları gibi tüketicinin beklemediği yerleri kullanır. BNetzA’ya göre piyangolar genellikle sadece bu amaç için düzenleniyor.


Çekilişlerden sonra reklam yapmaktan kaçının


Schleswig-Holstein tüketici merkezi, veri ekonomisi konusunda tavsiyelerde bulunur. Örneğin, bir sözleşme söz konusu olduğunda, yalnızca sonuç için gerçekten gerekli olan zorunlu bilgileri doldurmak mantıklıdır. Kimse gönüllü olarak telefon numarasını vermemelidir. Bir siparişin ardından reklam selinin önüne geçmek için tüketici danışma merkezi, sipariş formuna aşağıdaki cümlenin yazılmasını önerir:


“Benimle ilgili kişisel verilerin doğrudan reklam amacıyla işlenmesine itiraz ediyorum (Genel Veri Koruma Yönetmeliği Madde 21(2)).


Yine de telefon çalarsa veya kapıda biri varsa, aşağıdaki önlemler satıcıdan kurtulmanıza yardımcı olacaktır.


Reklam çağrılarına ve ev ziyaretlerine nasıl doğru tepki verilir?


Bu tür arayanlarla başa çıkmanın iki yolu vardır: En kolay yol, telefonu doğrudan kapatmaktır. Cesaret eden herkes arayan kişiye, şirketin verilerini nereden aldığını sormalı ve daha sonra onlarla iletişim kurma girişimlerini yasaklamalıdır.


Federal Ağ Ajansı, yetkisiz telefon reklamcılığı için 300.000 Euro’ya kadar para cezası verebilir. Tüketiciler bu nedenle aramaları bildirmelidir. BNetzA, “Vaka hakkında mümkün olduğunca spesifik bilgiye ihtiyacımız var” diye açıklıyor. “Arayanın telefon numarası, tarih, reklamı yapılan ürün ve reklam veren ile ilgili bilgiler ve görüşme içeriğinin mümkün olan en ayrıntılı şekilde çoğaltılması bize yardımcı olur.” Bildirmek için Bundesnetzagentur’un çevrimiçi formunu kullanın veya [email protected] adresine bir e-posta gönderin.


Örneğin, tekrarlanan aramalar alan herhangi biri, belirli numaraları telefon sağlayıcısı tarafından bloke ettirebilir. Telefonun yanında bir kopya kağıdı, net retler vermenize yardımcı olabilir. Federal Ağ Ajansına göre bu gibi durumlarda kibar olmanıza gerek yok. Telefonla bir sözleşme yaptıysanız, en az 14 günlük bir iptal süresi geçerlidir.


tehlike
Reklam aramalarında, telefon numarası gizlenmemelidir. Tüketici danışma merkezine göre, bu ek bir idari suç oluşturmaktadır.


Merkezi rekabet ofisine göre kapıdan kapıya reklam yasaklamak o kadar kolay değil. Prensip olarak, kapı zilinizi herkes çalabilir. Ön kapıdaki bir kişiden kurtulmak da zordur. Burada ekstra sert olmalısın. Tüketici merkezi, zincirin kapıda gösterilmesini ve daireye kimsenin alınmamasını tavsiye ediyor. Şüphe durumunda, temsilci belgeleri bırakmalıdır. Şirketin müşteri yardım hattını aramak da netlik sağlayabilir – aramanın sizin için ücretsiz olduğundan emin olun. Sözleşme akdinden sonra kapıdan kapıya satışlarda da 14 günlük cayma süresi geçerlidir.


Reklam e-postaları can sıkıcıysa, e-posta adresinizin kullanılmasına itiraz edebilirsiniz. Mesajlar daha sonra posta kutusuna gelmeye devam ederse, bu Federal Ağ Ajansı için bir durumdur. Etkili bir istenmeyen e-posta filtresi, istenmeyen e-postalara karşı yardımcı olur. Şikayetler İnternet Endüstrisi Derneği’ne (eco) de iletilebilir.


Pizza dağıtım hizmetinden gelen el ilanları veya taşınan şirketlerden gelen reklam broşürleri gibi genel gereksiz postalar, posta kutusunda reklamı yasaklayan bir çıkartma ile kısmen kapatılabilir. Posta kutunuzdaki bildirime rağmen bu tür reklamları almaya devam ederseniz, reklam verene ve posta hizmeti sağlayıcısına karşı yasal işlem yapabilirsiniz. Ancak, yüksek mahkeme masrafları ortaya çıkabilir.
 
Üst