Bu yüzden kömür her zaman süpermarketin önündedir.

Sefer

Global Mod
Global Mod



Herkes bilir: Doğrudan süpermarketin giriş alanında, ya kömür ya da saksı toprağı birikme olasılığı yüksektir. Evet, bu sizi satın almaya teşvik etmelidir. Ama tek sebep bu mu?


İster özel aydınlatma, iyi yerleştirilmiş özel teklifler veya tam olarak 19 santigrat derecelik mükemmel bir iyi hissettiren sıcaklık: indirimciler ve süpermarketler, müşterilerin başlangıçta planladıklarından daha fazlasını satın almalarını sağlamak için bir dizi fikir bulur.


Ne de olsa, kendini rahat hissedenler mağazada daha uzun süre kalıyor ve alışveriş sepetlerine düşen bir ürünü burada burada keşfediyor. Süpermarketlerin yapısı her zaman benzer bir model izler.


Satın almaya teşvik olarak dış sunum


Dışarıda başlar. Burada müşteri, ana girişin hemen önünde veya yanında çok özel ürünler bulacaktır: yazın odun kömürü ve saksı toprağı. Kışın yol tuzu ve yakacak odun. Satın almak için bir teşvik olarak dış sunum, hemen düşünür.


Ancak ağır plastik torbalardaki yakacak odun veya yol tuzu gerçekten de pazara daha fazla müşteri çekmeli mi? Her durumda, büyük bir göz alıcı değiller.


Bir bakıma evet. Bir yandan, her iki makale de normal aralığın parçası değil. Nöropazarlama uzmanı ve “Kauf mich!” kitabının yazarı Hans-Georg Häusel, bu nedenle müşterileri bundan haberdar etmeniz gerektiğini söylüyor. t-online’ın talebi üzerine.


Raf alanı son derece değerlidir


Öte yandan yakacak odun ve yol tuzu ise “normal raflarda veya satış alanlarında yeri olmayan büyük hacimli ürünler olduğu için” önünde duruyor. Çünkü: Marketteki raf alanı son derece değerlidir.


Häusel, “Süpermarkette alışverişin yüzde 80’i bir alışkanlık meselesi olduğundan, müşteriler raf tahsisinin her zaman aynı olmasını bekler” diye açıklıyor. Yakacak odun ve yol tuzunu mevsimsel olarak normal raflarda depolamak zorunda kalsaydınız, bunun tüm süreç üzerinde önemli bir etkisi olurdu. Häusel, bir kilo ağırlığındaki her iki ürün de süpermarketin önündeyse, alışveriş arabalarının çok uzakta olmadığını söylüyor.


“Hırsızlığa pek yatkın değilim”


Peki perakendenin kendisi ne diyor? t-online, Hamburg’daki Edeka genel merkezinde bilgi aldı. Dernek içinde birkaç bin bağımsız tüccar örgütlüdür, ancak pazarlarında hangi malların sunulup hangilerinin gösterilmeyeceğini yalnızca onlar belirler.


Ancak: Edeka’dan Stefanie Adler, “Temel olarak, çoğu kişi yakacak odun ve yol tuzunun yanı sıra kömür ve saksı toprağı – pazarın önüne veya verandaya koymaya karar veriyor, çünkü bu ürünler çalınma riski çok yüksek değil” diyor. basın ekibi. Ancak, örneğin bir kap arızalıysa kir üretebilirler, diye ekliyor.


Dışarıya yakacak odun ve benzeri şeylerin konulmasının sebeplerinden biri de budur. Satın almak ya da almamak için teşvik. Yaz aylarında bu daha çok yatak takımları ve genellikle girişin önünde bulunabilen balkon bitkileri ile çalışır. Müşteri bununla dükkana çekilmekten hoşlanıyor.
 
Üst