Bu yüzden “Ikea Maddesini” bilmelisiniz.

Sefer

Global Mod
Global Mod



İster mobilya, ister elektrikli ev aletleri veya dekoratif öğeler olsun: birçok ürün, her zaman anlaşılması kolay olmayan kullanım veya montaj talimatlarıyla birlikte gelir. Ve bu, sorunlarınız olduğunda işe yarayabilir.

Bir bakışta en önemli şeyler

Herkes bunu daha önce yaşamıştır. Eve yeni satın aldığınız bir ürünle geliyorsunuz ve tüm fonksiyonları tanımak istiyorsunuz. Çalıştırma talimatlarına bir bakış netlik vaat ediyor. Ancak orada sık sık okuduklarınızın, ürünün işlevselliğine ve doğru kullanımına ilişkin anlaşılır bir girişle hiçbir ilgisi yoktur. kısmen onlar Kullanım talimatlarında çiçek açan stil özellikle tuhaf.


Neden anlaşılmaz talimatlar hakkında şikayet etmelisiniz?


Bununla birlikte, yetersiz veya anlaşılması zor çalıştırma veya montaj talimatları, basitçe göz ardı edilmesi gereken önemsiz şeyler değildir. Çünkü yeni aldığınız mobilya ya da ekipman yanlış kurulduğunda ya da yanlış kullanıldığında kırılabilir. Bu sadece bir sıkıntı değil, aynı zamanda gereksiz maliyetlere de neden oluyor – sonuçta, yeni bir ürüne para harcandı ve bunun da şimdi büyük bir masrafla değiştirilmesi gerekiyor.


Hayır, bu pek doğru değil. Bir kullanım kılavuzu yanlış veya anlaşılmaz ise ve kurulum ve çalıştırma da dahil olmak üzere ürünün yanlış kullanılması sonucunda hasar meydana gelirse, zararlardan üretici sorumlu olabilir.


“Ikea Maddesi” nedir?


Bu, sözde Ikea maddesidir – veya Alman Medeni Kanunu’nun (BGB) 434. paragrafı 2. cümlesi. Yasa, satıcı tarafından hatalı montajın ayıp teşkil ettiğini ve ayrıca “montaj amaçlı bir üründe […] montaj talimatları yetersiz […]”.


“Ikea Maddesi” tüketicilere nasıl yardımcı olur?


Tüketici danışma merkezi, tüketiciler için “Ikea maddesi”nin, şirketin “yeterli talimatları sağlaması gerektiği” anlamına geldiğini açıklıyor. Aksi takdirde, “hayal kırıklığına uğramış tüketiciler, satın alma fiyatının iadesini talep edebilir”. Bazı durumlarda, mallar yenisiyle de değiştirilebilir. Kuzey Ren-Vestfalya (KRV) tüketici danışma merkezi, “Bu, özellikle mobilya gibi montaj talimatları için geçerlidir” diye açıklıyor. Yasanın halk arasında “IKEA Maddesi” olarak bilinmesinin nedeni budur.


Ancak tüketici savunucuları ekliyor: “Bu hak sona erer. […], kafa karıştırıcı cümle yapısına rağmen cihazın montajı veya devreye alınması başarılı olursa.” Ve: “Talimatlar cihazla birlikte gelmelidir. Bu dahil değilse, tüketiciler talimatların teslimi için kısa bir ödemesiz süre belirleyebilir (yedi ila on gün). Tüketici savunucuları, etkilenenlerin doğrudan satıcıyla iletişime geçmesini tavsiye ediyor. Tüketici bildirimi yeterli kanıttır.


Bu arada: Örneğin, mobilyalarla birlikte çok az vida verilirse, bu da bir malzeme hatasıdır. Satıcı daha sonra malları onarmalı veya değiştirmeli veya geri almalıdır.


Talimatlar neden yanıltıcıdır?


Anlaşılmaz talimatların nedeni basittir: birçok üreticinin asıl ilgi alanı, ürünlerinin satışıdır. Öte yandan, yapı veya işlem için talimatlar ikincil olarak ele alınır. Buna göre, özellikle Uzak Doğu’da üretilen ürünler için ilgili metinlerin çevirisine çok az para yatırılır. Bazı durumlarda, üreticiler metinleri yalnızca bir yazılım veya hatta bir web sitesi yardımıyla çevirir. Ondan çıkan şey genellikle şu şekildedir: “A noktasını güçlükle çevirin ve karşı nokta B’ye çökün.” Sormak?


Talimatlar için hangi kurallar geçerlidir?


Üreticiler aslında bir ürünle birlikte anlamlı ve anlaşılır bir kullanım kılavuzu vermekle yükümlüdürler. Örneğin IHK Koblenz, “Kullanım talimatları ürünün bir parçasıdır” diyor. “Bu nedenle, ürünün kendisi ile aynı dikkat ve kalite kriterlerini gerektirir.” Almanca yazılmış, anlaşılır ve mantıksal olarak yapılandırılmış olmalıdır. Güvenlik ve imha talimatları da dahil edilmelidir.
 
Üst