Çalışkan arkadaşlar?
Bunlar vakum robotları için en yaygın evcil hayvan isimleridir
10 Nisan 2025 – 17:46Okuma Süresi: 2 dakika.
Frau emme robotuna başlar: Teknoloji, modern günlük yaşamda isimler ve kişilik alır. (Kaynak: ImaGo/Olga Rolencino/ImaGo)
Yüksek sesle okuyun
Haberleri takip edin
Paylaş Makale
Giderek daha fazla insan vakum robotlarıyla konuşuyor ve onu isimle çağırıyor. Bir anket bunun neden saf eğlenceli olmadığını gösteriyor.
İlk bakışta, biraz garip ve eğlenceli gelebilir. Bununla birlikte, gittikçe daha fazla daire çeken daha derin bir eğilimdir: insanlar teknolojilerini kişiselleştirir. Bu anlamda kişiselleştirme, kullanıcı arayüzünü ayarladığınız veya cihazın görünümünü koruyucu kapaklar ve folyolarla değiştirdiğiniz anlamına gelmez. Aksine, kendi isimlerinin teknolojisini vermekle ilgilidir.
Sürücüler için zaten bilinen şey artık hane halkı aletleri tarafından giderek daha iyi karşılanmaktadır. Üretici Sharkninja tarafından yapılan bir anket, vakum robot sahiplerinin yüzde 50'sinin temizlik yardımcısına bir isim verdiğini buldu. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 78'i ismin cihazın kullanımını daha eğlenceli hale getirdiğini bile buluyor.
İsimler “Robi” ve “Saugi” ile “Rambo” a “Helene Wischer” gibi kelime oyunlarına kadar değişir. Birçok kullanıcı için cihaz kendi kimliğini alır. Diğerleri de, adın artık günlük bir nesne gibi hissetmediğini, ancak neredeyse bir evcil hayvan gibi hissettiğini açıklar.
Ancak adlandırma her şey değildir: katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 45) vakum robotlarının bir tür kişiliğe sahip olduğuna ikna olmuştur.
Vakum robotları için en popüler 5 isim aşağıdaki gibi görünür:
İlk başta inanmasanız bile, teknoloji ile bu yoğun, duygusal bağın sonuçları vardır. Cihazlar adlandırılır ve “ailenin bir parçası” olarak algılanırsa, genellikle daha sık kullanılır, daha az sık sık değiştirilir ve daha da iyi korunurlar.
Ayrıca dezavantajlar da vardır: duygusal kişiselleştirme, özellikle çok yalnız insanlar için sosyal ihtiyaçların yerini değiştirmeye de yol açabilir. Teknoloji ilişkilerin yerini almaz, ancak hoş olarak algılanan belirli bir günlük fiyatlar yaratabilir.
Sadece isimler almakla kalmaz. Diğer ev aletleri de kişileştirildi: Almanların yüzde 12'si kahve makinelerine bir isim verdi. Yüzde 11'i çamaşır makinesini kişiselleştiriyor.
Bazı insanların vakum robotlarını veya başka bir ev cihazını vermesi tesadüf değildir. Antropomorfizm adı verilen psikolojik bir modelin bir parçasıdır. Terim şu anlama geliyor: İnsanlar insan mülklerini cansız şeyler yazıyor – düşünceler, duygular veya isim gibi.
Genellikle fenomen, günlük yaşamda hareket eden, ses çıkaran veya mevcut olan nesnelerde meydana gelir.
Burada bahsedilen sonuçlar, Ocak ve Şubat 2025'te sekiz ülkede gerçekleştirilen Sharkninja Company tarafından yapılan çevrimiçi bir anketten geliyor. Vakum robotu olan toplam 8.000 kişiyle röportaj yapıldı. Anket Almanya, Fransa, Büyük Britanya ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde gerçekleşti.
Bunlar vakum robotları için en yaygın evcil hayvan isimleridir
10 Nisan 2025 – 17:46Okuma Süresi: 2 dakika.

Frau emme robotuna başlar: Teknoloji, modern günlük yaşamda isimler ve kişilik alır. (Kaynak: ImaGo/Olga Rolencino/ImaGo)
Yüksek sesle okuyun
Haberleri takip edin
Giderek daha fazla insan vakum robotlarıyla konuşuyor ve onu isimle çağırıyor. Bir anket bunun neden saf eğlenceli olmadığını gösteriyor.
İlk bakışta, biraz garip ve eğlenceli gelebilir. Bununla birlikte, gittikçe daha fazla daire çeken daha derin bir eğilimdir: insanlar teknolojilerini kişiselleştirir. Bu anlamda kişiselleştirme, kullanıcı arayüzünü ayarladığınız veya cihazın görünümünü koruyucu kapaklar ve folyolarla değiştirdiğiniz anlamına gelmez. Aksine, kendi isimlerinin teknolojisini vermekle ilgilidir.
Sürücüler için zaten bilinen şey artık hane halkı aletleri tarafından giderek daha iyi karşılanmaktadır. Üretici Sharkninja tarafından yapılan bir anket, vakum robot sahiplerinin yüzde 50'sinin temizlik yardımcısına bir isim verdiğini buldu. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 78'i ismin cihazın kullanımını daha eğlenceli hale getirdiğini bile buluyor.
İsimler “Robi” ve “Saugi” ile “Rambo” a “Helene Wischer” gibi kelime oyunlarına kadar değişir. Birçok kullanıcı için cihaz kendi kimliğini alır. Diğerleri de, adın artık günlük bir nesne gibi hissetmediğini, ancak neredeyse bir evcil hayvan gibi hissettiğini açıklar.
Ancak adlandırma her şey değildir: katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 45) vakum robotlarının bir tür kişiliğe sahip olduğuna ikna olmuştur.
Vakum robotları için en popüler 5 isim aşağıdaki gibi görünür:
- Robbi, Bob, Robert'den Robby varyantları
- Saugi
- Toz
- Nono
- Alçı
İlk başta inanmasanız bile, teknoloji ile bu yoğun, duygusal bağın sonuçları vardır. Cihazlar adlandırılır ve “ailenin bir parçası” olarak algılanırsa, genellikle daha sık kullanılır, daha az sık sık değiştirilir ve daha da iyi korunurlar.
Ayrıca dezavantajlar da vardır: duygusal kişiselleştirme, özellikle çok yalnız insanlar için sosyal ihtiyaçların yerini değiştirmeye de yol açabilir. Teknoloji ilişkilerin yerini almaz, ancak hoş olarak algılanan belirli bir günlük fiyatlar yaratabilir.
Sadece isimler almakla kalmaz. Diğer ev aletleri de kişileştirildi: Almanların yüzde 12'si kahve makinelerine bir isim verdi. Yüzde 11'i çamaşır makinesini kişiselleştiriyor.
Bazı insanların vakum robotlarını veya başka bir ev cihazını vermesi tesadüf değildir. Antropomorfizm adı verilen psikolojik bir modelin bir parçasıdır. Terim şu anlama geliyor: İnsanlar insan mülklerini cansız şeyler yazıyor – düşünceler, duygular veya isim gibi.
Genellikle fenomen, günlük yaşamda hareket eden, ses çıkaran veya mevcut olan nesnelerde meydana gelir.
Burada bahsedilen sonuçlar, Ocak ve Şubat 2025'te sekiz ülkede gerçekleştirilen Sharkninja Company tarafından yapılan çevrimiçi bir anketten geliyor. Vakum robotu olan toplam 8.000 kişiyle röportaj yapıldı. Anket Almanya, Fransa, Büyük Britanya ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde gerçekleşti.