Türkiye’de tercih edilen okullar içinde birinci sıralarda yer alan Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, yeni öğrencilerini bekliyor.
İngilizce yüklü hazırlık eğitimi veren Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, fen ve toplumsal bilimler programlarının yanı sıra milletlerarası programlar da uygulayan bir imam hatip lisesi olarak fazlaca taraflı eğitim teklifleriyle öne çıkıyor. 2020’de LGS imtihanında 0,7’lik dilimden öğrenci alan Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, bu yıl da imtihanda başarılı olan 150 öğrenciyi bünyesine kabul edecek.
DÜNYA OKULU
Memleketler arası müsabakalarda Türkiye’ye bir epey ödül kazandıran Kartal AİHL, din eğitiminin yanı sıra fen bilimleri, toplumsal bilimler, kültür ve lisan alanında da bir epeyce muvaffakiyete imza atıyor. Hazırlık sınıfında TOEFL Junior imtihanlarıyla lisan gelişim süreçleri objektif olarak ölçülen öğrenciler, İngilizce ve Arapça lisanlarını konuşacak düzeye gelmekle kalmayıp bu alanda akademik çıktılar üretebiliyor.
2014 yılından beri IGCSE (Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifika Programı) programı uygulayan, 2016 yılından beri de IB (International Baccalaureate) okulu olan Kartal AİHL, öğrencilerine Anadolu İmam Hatip Lisesi diplomasının yanı sıra Cambridge sertifikasyonu ve IB diploması da vadediyor. Kartal AİHL öğrencileri, üniversite imtihanlarındaki derecelerine ek olarak milletlerarası imtihanlarda da muvaffakiyetleri ile öne çıkıyor.
2021 yılında IB bitirme imtihanlarına katılan Kartal AİHL öğrencilerinin tamamı memleketler arası geçerliliği olan diplomalarını almaya hak kazanırken, öğrencilerin yıldan yıla yükselen muvaffakiyetleri dünyanın saygın üniversitelerinden kabul almalarına imkan sağlıyor.
Kosova, Makedonya, KKTC, Ürdün ve Malezya’da kardeş okulları bulunan Kartal AİHL, hem de Kanada, ABD, İngiltere, Hollanda, Karadağ, Bosna-Hersek ve Polonya’daki kurumlar ile de ortak çalışmalar yürütüyor. Kartallı öğrenciler, yaz tatillerinde bu ülkelerle eğitim ortamlarında buluşma imkânı elde ediyor. Öte yandan, okulda gerçekleştirilen Erasmus projeleri öğrencilerin kültürel gelişimlerine de büyük katkı sağlıyor.
ÇOK İSTİKAMETLİ GELİŞİM
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, fen ve toplumsal bilimler programı ile öğrencilerin ilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda akademik donanımlarını geliştiriyor. birebir vakitte, medeniyet kıymetlerinden ilhamla hayli taraflı kişiselyet inşa edebilmelerine imkan sunarken, çağın muhtaçlığı olan öz yeterliliklerini büyüterek yükseköğretime hazırlıyor.
Kartal AİHL seçkin akademik takımı, akademik programları, teknolojik altyapısı, kulüp çalışmaları, ders halkaları, seminerleri, atölyeleri, mecmuaları, kurs çalışmaları, stantları, şenlikleri, üniversite hazırlık üniteleri, rehberlik hizmetleri, olimpiyat ve proje ekipleri ile ekolojik bir sistem üretiyor.
Kartal AİHL, öğrencilerine kendini keşfetme ve faal bir kişilik olma imkânı sunan güçlü toplumsal ve kültürel etkinliklerle faal roller teklif ediyor. Okulda klasikleşen dergicilik faaliyetleri kapsamında edebiyattan ideolojiye, ilahiyattan sanata kadar farklı alanlarda 9 mecmua çıkıyor. Sinemadan psikolojiye, yazılımdan robotiğe kadar 50’nin üstündeki faal kulüp; gönüllülük, iş birliği ve fazlaca seslilik üreterek okul toplumuna renk ve bedel katıyor.
YAŞAYAN YERLEŞKE
İstanbul’un en güzide yerlerinden olan Kartal’da bulunan Kartal AİHL, uygulama mescidi, 70 bine yakın kitap ve dijital kaynağa konut sahipliği yapan kütüphanesi, inovasyon ve teknoloji merkezi, yurt binaları, konferans salonu, açık ve kapalı spor kompleksleri, laboratuvarları, tematik sınıfları, amfisi, imtihan salonları, cep sineması, galerisi, seramik atölyesi, müzik odaları, sanat atölyeleri ve yemekhanesi ile yüksek kıymette gündelik hayat pratikleri üretiyor.
Okul içerisinde bulunan erkek yurdu, barınma gereksiniminin yanı sıra huzur, itimat ve dostluk ortamı sunuyor.
Açık ve kapalı spor kompleksleri ile öğrencilerin toplumsallaşarak vakit geçirmelerini destekleyen Kartal AİHL’de basketbol, fitness, futbol, tekvando ve okçuluk üzere spor kolları için özel yerler bulunuyor.
YKS DERECELERİ
Kartal AİHL, YKS dereceleri ve öğrencilerini yerleştirdiği üniversiteler açısından da öne çıkıyor. 2020 YKS’de büyük başarılara imza atan Kartal AİHL, EA Türkiye 4.’sü çıkardı. Okulun birinci 1.000’de 42, birinci 5.000’de ise 98 öğrencisi yer aldı. Yerleştirme sonuçları ile bir arada Kartal AİHL, 26 öğrencisini Boğaziçi Üniversitesi’ne, 39 öğrencisini ise çeşitli tıp fakültelerine yerleştirme muvaffakiyetini gösterdi.
TEKNOLOJİ VE İNOVASYON: KARTAL BİLİM ÜSSÜ
Çalışmalarını “Türkiye’ye öncü, dünyaya örnek” unsuruyla şekillendiren Kartal AİHL, geçmişten günümüze Türk eğitim tarihinde birfazlaca unsur imza attı. Bilhassa son senelerda okulda yaşanan gelişmeler, İmam Hatip Eğitim Modeli’ne yeni bir anlayış̧ getirmenin yanı sıra Kartal AİHL’yi Türk eğitim sistemi içerisinde de dikkatle takip edilir hale getirdi.
Öğrencilerine daha âlâ yerlerde “her vakit daha fazlasını” sunmak emeliyle gibisi olmayan bir merkez tasarımı üzerinde çalışan okul, Kartal Teknoloji ve İnovasyon Merkezi Projesi’ni ortaya çıkardı. “Kartal Bilim Üssü” ismi verilen merkez, daha şimdiden dikkatleri üzerine topladı.
Bu alanda; fizik, kimya, biyoloji ders laboratuvarları, kimya ve biyoloji disiplinleri için Ar-Ge laboratuvarı, STEM Atölyesi, epey gayeli seminer salonu, ortak çalışma alanları, toplantı salonları ve toplumsal alanlara yer verildi.
Proje kapsamında yalnızca fiziki alanlar kurulmakla kalınmadı, bu laboratuvar ortamlarında gerçekleştirilecek nizamlı eğitimler de programlandı. Öte yandan, öğrencilerle bir arada araştırma ve teknoloji projelerinin hayata geçirilmesi noktasında çalışmalar da planlandı.
Türkiye’nin en başarılı öğrencilerinin bulunduğu değerli bir okul olma özelliği taşıyan Kartal AİHL, öğrencilerin çağın gerektirdiği biçimde eğitim almaları ve geleceğe emin adımlarla yürümeleri için fen bilimleri başta olmak üzere, yazılım, robotik ve endüstriyel tasarım mevzularında da nitelikli üretimi odağına aldı.
Gençlerin çabucak hemen lise çağlarındayken kelam konusu alanlarda nitelikli bir vizyona sahip olmalarının, ülkemizin muhtaçlığı olan yetişmiş insan kaynağını büyüteceği öngörülüyor.
PROJELER OKULU
Öğrencilerinin gelişimlerini daima desteklemek üzere her daim yenilik arayışında olan Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, uygulamış olduğu eğitim ve gerçekleştirmiş olduğu ders dışı faaliyetler ile bu süreçleri destekliyor. Proje geliştirme külçeşidinin sağlam temellere dayandığı okulun bu alandaki muvaffakiyetleri, ulusal ve milletlerarası birfazlaca başarılı proje ile gözler önüne seriliyor.
Bilim Seyyahları isimli çalışma, bu çerçevede hayata geçirilen birfazlaca projeden biri olarak öne çıkıyor. Halka açık olarak kent meydanlarında gerçekleştirilen bilim şenliği, ülke hudutlarını aşarak farklı ülkelerde de uygulanmaya başlandı. Kelam konusu proje, toplumun temel bilimlere olan bakış açısını değiştiriyor ve iştirakçilere bilimin eğlenceli dünyasında keyifli bir seyahat vadediyor. Etkinliklerde farklı kültürlerden insanların katıldığı hoş bir bilgi paylaşım ortamı oluşturuluyor.
Türkiye’nin milletlerarası platformda en büyük eğitim iş birliği projesine dönüşen Bilim Seyyahları Şenliği, Kartal AİHL imzasıyla Afrika’dan Avrupa’ya uzanan geniş bir coğrafyada 11 ülkede gerçekleştirildi.
Proje sürecinde yer alarak ömür uzunluğu unutulmayacak deneyimler kazanan öğrenciler, bir yandan da dünyayı tanıma fırsatı elde ediyor.
Kartal AİHL, klasikleşmiş biroldukça projeye de konut sahipliği yapmaya devam ediyor. KAİHLMUN, Kartal Hukuk, Kartal Masters, Aktif İdeoloji ve Sürdürülebilir İnsanlık Çalıştayı üzere uzun soluklu projeler, okulun proje geliştirme külçeşidinin sırf birkaçı olarak öne çıkıyor. Bu projeler, öğrencilerin yaşayarak öğrenme süreçlerine ve toplumsal gelişimlerine de değerli katkılar sağlıyor.
MUVAFFAKİYET GELENEĞİ
Kartal AİHL’de, hayata hazırlanan öğrencilerin bilgiyi yalnızca öğrenen değil, uygulayan birer birey olması hedefleniyor. Ayrıyeten öğrencilerin bilim ve teknoloji alanında üretken bireyler olarak yetişmeleri için özgün eğitim biçimleri kullanılıyor.
Bu kapsamda birfazlaca proje sınıfının oluşturulduğu Kartal AİHL’de öğrencilerin proje uygulama süreçlerine katılmaları ve projelerini hayata geçirebilmeleri için değerli dayanaklar sunuluyor.
Araştırma projeleri çalışmaları, öğrencilerin teori ve pratik içindeki köprüleri inşa etmesine fırsat sunarken, birlikteinde yaratıcı ve bilimsel düşünme mahareti, durum tespit tahlili ve tahlil odaklı düşünme yetisi üzere farklı özellikler kazandırarak projeci zihniyete sahip bir bilim insanı olmanın yolunu da açıyor.
Fen Bilimleri ve Toplumsal Bilimler çalışmalarında okulun son senelerda kazandığı başarılardan kimileri şöyleki:
Amerika-Regeneron International Science and Engineering Fair (Regeneron ISEF), Kimya Kategorisi Dünya 4.’sü, 2021
52. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Müsabakası Kimya Kategorisi Türkiye 1.’si,2021
52. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışı Yazılım Kategorisi Türkiye 2.’si,2021
“International Science Project Olympiad-INSPO” isimli yarış Mühendislik Kategorisi 2.’si, 2021
İstanbul Bilim Olimpiyatları Lise Bilgisayar Kategorisi- Gümüş Madalya, 2021
Ulusal Antalya Matematik Olimpiyatları – Altın Madalya, Bronz Madalya, 2021
52. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışı Fizik Kategorisi Türkiye Finali Teşvik Mükafatı, 2021
Üsküdar Üniversitesi 7. Bilim ve Fikir Şenliği Fen ve Teknoloji kategorisinde 3.’lük mükafatı, 2021
51. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışı Teknolojik Tasarım Kategorisi Türkiye Finali Teşvik Mükafatı, 2020
Amerika-Arizona Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF), Robotik Kategorisi Dünya 4.’sü, 2019
İsviçre International Swiss Talent Forum, Teknoloji Kategorisi, Türkiye Temsilcisi, 2018-2019
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Müsabakası, Kodlama Kısmı Türkiye 2.’si, 2018
Çek Cumhuriyeti Robotic Day Proje Müsabakası, Hür Kategori, Dünya 1. si, 2018
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Müsabakası, Kodlama İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2018
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Kimya Kolu Türkiye 1.’si, 2019
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Kimya İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2019
Romanya Robochallenge Memleketler arası Robot Müsabakası, FreeStyle Kategorisi, Dünya 1.’si, 2018
İsveç Robot-SM Milletlerarası Robot Müsabakası, FreeStyle Kategorisi, Dünya 1.’si, 2018
SUGİAD Projem Var Müsabakası, Genel Kategori, Türkiye 2.’si, 2019
Üsküdar Üniversitesi, Ulusal Yetenek ve Mentor Ağı Proje Yarışı, Türkiye 2.’si, 2018
FIRST Robotics Competition (FRC) İstanbul 2019 Deep Space Bosphorus Regional Müsabakası, Türkiye Şampiyonu, 2019
Çekmeköy Belediyesi Prof. Dr. Necmettin Erbakan Milletlerarası Proje Olimpiyatları, Teknoloji Kategorisi 1.’si, 2018
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Biyoloji İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2018
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Matematik İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2018
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Müsabakası, Bedel Eğitimi Kısmı Türkiye 3.’sü, 2019
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Müsabakası, Pahalar Eğitimi İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2019
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Müsabakası, Matematik Kolu Türkiye 3.’sü, 2018
İngilizce yüklü hazırlık eğitimi veren Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, fen ve toplumsal bilimler programlarının yanı sıra milletlerarası programlar da uygulayan bir imam hatip lisesi olarak fazlaca taraflı eğitim teklifleriyle öne çıkıyor. 2020’de LGS imtihanında 0,7’lik dilimden öğrenci alan Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, bu yıl da imtihanda başarılı olan 150 öğrenciyi bünyesine kabul edecek.
DÜNYA OKULU
Memleketler arası müsabakalarda Türkiye’ye bir epey ödül kazandıran Kartal AİHL, din eğitiminin yanı sıra fen bilimleri, toplumsal bilimler, kültür ve lisan alanında da bir epeyce muvaffakiyete imza atıyor. Hazırlık sınıfında TOEFL Junior imtihanlarıyla lisan gelişim süreçleri objektif olarak ölçülen öğrenciler, İngilizce ve Arapça lisanlarını konuşacak düzeye gelmekle kalmayıp bu alanda akademik çıktılar üretebiliyor.
2014 yılından beri IGCSE (Uluslararası Genel Ortaöğretim Sertifika Programı) programı uygulayan, 2016 yılından beri de IB (International Baccalaureate) okulu olan Kartal AİHL, öğrencilerine Anadolu İmam Hatip Lisesi diplomasının yanı sıra Cambridge sertifikasyonu ve IB diploması da vadediyor. Kartal AİHL öğrencileri, üniversite imtihanlarındaki derecelerine ek olarak milletlerarası imtihanlarda da muvaffakiyetleri ile öne çıkıyor.
2021 yılında IB bitirme imtihanlarına katılan Kartal AİHL öğrencilerinin tamamı memleketler arası geçerliliği olan diplomalarını almaya hak kazanırken, öğrencilerin yıldan yıla yükselen muvaffakiyetleri dünyanın saygın üniversitelerinden kabul almalarına imkan sağlıyor.
Kosova, Makedonya, KKTC, Ürdün ve Malezya’da kardeş okulları bulunan Kartal AİHL, hem de Kanada, ABD, İngiltere, Hollanda, Karadağ, Bosna-Hersek ve Polonya’daki kurumlar ile de ortak çalışmalar yürütüyor. Kartallı öğrenciler, yaz tatillerinde bu ülkelerle eğitim ortamlarında buluşma imkânı elde ediyor. Öte yandan, okulda gerçekleştirilen Erasmus projeleri öğrencilerin kültürel gelişimlerine de büyük katkı sağlıyor.
ÇOK İSTİKAMETLİ GELİŞİM
Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, fen ve toplumsal bilimler programı ile öğrencilerin ilgi ve kabiliyetleri doğrultusunda akademik donanımlarını geliştiriyor. birebir vakitte, medeniyet kıymetlerinden ilhamla hayli taraflı kişiselyet inşa edebilmelerine imkan sunarken, çağın muhtaçlığı olan öz yeterliliklerini büyüterek yükseköğretime hazırlıyor.
Kartal AİHL seçkin akademik takımı, akademik programları, teknolojik altyapısı, kulüp çalışmaları, ders halkaları, seminerleri, atölyeleri, mecmuaları, kurs çalışmaları, stantları, şenlikleri, üniversite hazırlık üniteleri, rehberlik hizmetleri, olimpiyat ve proje ekipleri ile ekolojik bir sistem üretiyor.
Kartal AİHL, öğrencilerine kendini keşfetme ve faal bir kişilik olma imkânı sunan güçlü toplumsal ve kültürel etkinliklerle faal roller teklif ediyor. Okulda klasikleşen dergicilik faaliyetleri kapsamında edebiyattan ideolojiye, ilahiyattan sanata kadar farklı alanlarda 9 mecmua çıkıyor. Sinemadan psikolojiye, yazılımdan robotiğe kadar 50’nin üstündeki faal kulüp; gönüllülük, iş birliği ve fazlaca seslilik üreterek okul toplumuna renk ve bedel katıyor.
YAŞAYAN YERLEŞKE
İstanbul’un en güzide yerlerinden olan Kartal’da bulunan Kartal AİHL, uygulama mescidi, 70 bine yakın kitap ve dijital kaynağa konut sahipliği yapan kütüphanesi, inovasyon ve teknoloji merkezi, yurt binaları, konferans salonu, açık ve kapalı spor kompleksleri, laboratuvarları, tematik sınıfları, amfisi, imtihan salonları, cep sineması, galerisi, seramik atölyesi, müzik odaları, sanat atölyeleri ve yemekhanesi ile yüksek kıymette gündelik hayat pratikleri üretiyor.
Okul içerisinde bulunan erkek yurdu, barınma gereksiniminin yanı sıra huzur, itimat ve dostluk ortamı sunuyor.
Açık ve kapalı spor kompleksleri ile öğrencilerin toplumsallaşarak vakit geçirmelerini destekleyen Kartal AİHL’de basketbol, fitness, futbol, tekvando ve okçuluk üzere spor kolları için özel yerler bulunuyor.
YKS DERECELERİ
Kartal AİHL, YKS dereceleri ve öğrencilerini yerleştirdiği üniversiteler açısından da öne çıkıyor. 2020 YKS’de büyük başarılara imza atan Kartal AİHL, EA Türkiye 4.’sü çıkardı. Okulun birinci 1.000’de 42, birinci 5.000’de ise 98 öğrencisi yer aldı. Yerleştirme sonuçları ile bir arada Kartal AİHL, 26 öğrencisini Boğaziçi Üniversitesi’ne, 39 öğrencisini ise çeşitli tıp fakültelerine yerleştirme muvaffakiyetini gösterdi.
TEKNOLOJİ VE İNOVASYON: KARTAL BİLİM ÜSSÜ
Çalışmalarını “Türkiye’ye öncü, dünyaya örnek” unsuruyla şekillendiren Kartal AİHL, geçmişten günümüze Türk eğitim tarihinde birfazlaca unsur imza attı. Bilhassa son senelerda okulda yaşanan gelişmeler, İmam Hatip Eğitim Modeli’ne yeni bir anlayış̧ getirmenin yanı sıra Kartal AİHL’yi Türk eğitim sistemi içerisinde de dikkatle takip edilir hale getirdi.
Öğrencilerine daha âlâ yerlerde “her vakit daha fazlasını” sunmak emeliyle gibisi olmayan bir merkez tasarımı üzerinde çalışan okul, Kartal Teknoloji ve İnovasyon Merkezi Projesi’ni ortaya çıkardı. “Kartal Bilim Üssü” ismi verilen merkez, daha şimdiden dikkatleri üzerine topladı.
Bu alanda; fizik, kimya, biyoloji ders laboratuvarları, kimya ve biyoloji disiplinleri için Ar-Ge laboratuvarı, STEM Atölyesi, epey gayeli seminer salonu, ortak çalışma alanları, toplantı salonları ve toplumsal alanlara yer verildi.
Proje kapsamında yalnızca fiziki alanlar kurulmakla kalınmadı, bu laboratuvar ortamlarında gerçekleştirilecek nizamlı eğitimler de programlandı. Öte yandan, öğrencilerle bir arada araştırma ve teknoloji projelerinin hayata geçirilmesi noktasında çalışmalar da planlandı.
Türkiye’nin en başarılı öğrencilerinin bulunduğu değerli bir okul olma özelliği taşıyan Kartal AİHL, öğrencilerin çağın gerektirdiği biçimde eğitim almaları ve geleceğe emin adımlarla yürümeleri için fen bilimleri başta olmak üzere, yazılım, robotik ve endüstriyel tasarım mevzularında da nitelikli üretimi odağına aldı.
Gençlerin çabucak hemen lise çağlarındayken kelam konusu alanlarda nitelikli bir vizyona sahip olmalarının, ülkemizin muhtaçlığı olan yetişmiş insan kaynağını büyüteceği öngörülüyor.
PROJELER OKULU
Öğrencilerinin gelişimlerini daima desteklemek üzere her daim yenilik arayışında olan Kartal Anadolu İmam Hatip Lisesi, uygulamış olduğu eğitim ve gerçekleştirmiş olduğu ders dışı faaliyetler ile bu süreçleri destekliyor. Proje geliştirme külçeşidinin sağlam temellere dayandığı okulun bu alandaki muvaffakiyetleri, ulusal ve milletlerarası birfazlaca başarılı proje ile gözler önüne seriliyor.
Bilim Seyyahları isimli çalışma, bu çerçevede hayata geçirilen birfazlaca projeden biri olarak öne çıkıyor. Halka açık olarak kent meydanlarında gerçekleştirilen bilim şenliği, ülke hudutlarını aşarak farklı ülkelerde de uygulanmaya başlandı. Kelam konusu proje, toplumun temel bilimlere olan bakış açısını değiştiriyor ve iştirakçilere bilimin eğlenceli dünyasında keyifli bir seyahat vadediyor. Etkinliklerde farklı kültürlerden insanların katıldığı hoş bir bilgi paylaşım ortamı oluşturuluyor.
Türkiye’nin milletlerarası platformda en büyük eğitim iş birliği projesine dönüşen Bilim Seyyahları Şenliği, Kartal AİHL imzasıyla Afrika’dan Avrupa’ya uzanan geniş bir coğrafyada 11 ülkede gerçekleştirildi.
Proje sürecinde yer alarak ömür uzunluğu unutulmayacak deneyimler kazanan öğrenciler, bir yandan da dünyayı tanıma fırsatı elde ediyor.
Kartal AİHL, klasikleşmiş biroldukça projeye de konut sahipliği yapmaya devam ediyor. KAİHLMUN, Kartal Hukuk, Kartal Masters, Aktif İdeoloji ve Sürdürülebilir İnsanlık Çalıştayı üzere uzun soluklu projeler, okulun proje geliştirme külçeşidinin sırf birkaçı olarak öne çıkıyor. Bu projeler, öğrencilerin yaşayarak öğrenme süreçlerine ve toplumsal gelişimlerine de değerli katkılar sağlıyor.
MUVAFFAKİYET GELENEĞİ
Kartal AİHL’de, hayata hazırlanan öğrencilerin bilgiyi yalnızca öğrenen değil, uygulayan birer birey olması hedefleniyor. Ayrıyeten öğrencilerin bilim ve teknoloji alanında üretken bireyler olarak yetişmeleri için özgün eğitim biçimleri kullanılıyor.
Bu kapsamda birfazlaca proje sınıfının oluşturulduğu Kartal AİHL’de öğrencilerin proje uygulama süreçlerine katılmaları ve projelerini hayata geçirebilmeleri için değerli dayanaklar sunuluyor.
Araştırma projeleri çalışmaları, öğrencilerin teori ve pratik içindeki köprüleri inşa etmesine fırsat sunarken, birlikteinde yaratıcı ve bilimsel düşünme mahareti, durum tespit tahlili ve tahlil odaklı düşünme yetisi üzere farklı özellikler kazandırarak projeci zihniyete sahip bir bilim insanı olmanın yolunu da açıyor.
Fen Bilimleri ve Toplumsal Bilimler çalışmalarında okulun son senelerda kazandığı başarılardan kimileri şöyleki:
Amerika-Regeneron International Science and Engineering Fair (Regeneron ISEF), Kimya Kategorisi Dünya 4.’sü, 2021
52. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Müsabakası Kimya Kategorisi Türkiye 1.’si,2021
52. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışı Yazılım Kategorisi Türkiye 2.’si,2021
“International Science Project Olympiad-INSPO” isimli yarış Mühendislik Kategorisi 2.’si, 2021
İstanbul Bilim Olimpiyatları Lise Bilgisayar Kategorisi- Gümüş Madalya, 2021
Ulusal Antalya Matematik Olimpiyatları – Altın Madalya, Bronz Madalya, 2021
52. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışı Fizik Kategorisi Türkiye Finali Teşvik Mükafatı, 2021
Üsküdar Üniversitesi 7. Bilim ve Fikir Şenliği Fen ve Teknoloji kategorisinde 3.’lük mükafatı, 2021
51. Tübitak Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışı Teknolojik Tasarım Kategorisi Türkiye Finali Teşvik Mükafatı, 2020
Amerika-Arizona Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF), Robotik Kategorisi Dünya 4.’sü, 2019
İsviçre International Swiss Talent Forum, Teknoloji Kategorisi, Türkiye Temsilcisi, 2018-2019
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Müsabakası, Kodlama Kısmı Türkiye 2.’si, 2018
Çek Cumhuriyeti Robotic Day Proje Müsabakası, Hür Kategori, Dünya 1. si, 2018
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Müsabakası, Kodlama İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2018
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Kimya Kolu Türkiye 1.’si, 2019
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Kimya İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2019
Romanya Robochallenge Memleketler arası Robot Müsabakası, FreeStyle Kategorisi, Dünya 1.’si, 2018
İsveç Robot-SM Milletlerarası Robot Müsabakası, FreeStyle Kategorisi, Dünya 1.’si, 2018
SUGİAD Projem Var Müsabakası, Genel Kategori, Türkiye 2.’si, 2019
Üsküdar Üniversitesi, Ulusal Yetenek ve Mentor Ağı Proje Yarışı, Türkiye 2.’si, 2018
FIRST Robotics Competition (FRC) İstanbul 2019 Deep Space Bosphorus Regional Müsabakası, Türkiye Şampiyonu, 2019
Çekmeköy Belediyesi Prof. Dr. Necmettin Erbakan Milletlerarası Proje Olimpiyatları, Teknoloji Kategorisi 1.’si, 2018
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Biyoloji İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2018
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Yarışı, Matematik İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2018
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Müsabakası, Bedel Eğitimi Kısmı Türkiye 3.’sü, 2019
TÜBİTAK 50. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Müsabakası, Pahalar Eğitimi İstanbul Anadolu Bölge 1.’si, 2019
TÜBİTAK 49. Ortaöğretim Öğrencileri Ortası Araştırma Projeleri Müsabakası, Matematik Kolu Türkiye 3.’sü, 2018