Büyük lojistik şirketlerinin paketleme istasyonları pratiktir. Ancak yalnızca arkasındaki teknoloji çalışırsa. Peki uygulama kontrolden çıkarsa ne yapmalı?
Sonunda, uzun zamandır beklenen paketinizin DHL Packstation’da olduğuna dair bir e-posta bildirimi aldınız. Ancak onu teslim almak istediğinizde, uygulamanın bölmeyi açmanız için gereken bir teslim alma kodu veya QR kodu göstermediğini öğreniyorsunuz. Ne yapabilirsin? DHL’e sorduk ve birkaç seçeneği kendimiz denedik.
Beş yol
Gönderiniz Packstation’daysa ve size QR kodu gönderilmediği için teslim alamıyorsanız birkaç seçenek vardır:
- Uygulamada “Packstation” menü öğesi altında bir kodun gösterilip gösterilmediğini kontrol edin. Çünkü Packstation’a yerleştirilen gönderiler her zaman uygulama başlangıç sayfasında görüntülenmez.
- DHL, müşteri hesabının kontrol edilmesini önerir. Kayıt tamamen tamamlanmış olmalıdır (“Premium müşteri” müşteri hesabında ve etkinleştirilmiş son cihazda saklanır).
- Şirket ayrıca müşteri hizmetleriyle telefonla iletişime geçmenizi önerir. Ancak bizim durumumuzda, bir telefon görüşmesi birkaç kez yardımcı olmadı. Bu sorun için her zaman “DHL web sitesindeki formu” kullanmamız tavsiye edildi.
- Biraz daha pahalı bir çözüm, başka bir gönderinin Packstation’a teslim edilmesini sağlamaktır. Sorun DHL uygulamasında değilse, yeni gönderi için bir teslim alma kodu almanız gerekir. O da uzun süredir orada saklanan kargonun bulunduğu kompartımanı açar.
- Bununla birlikte, lojistik şirketi tarafından resmi olarak bildirilmeyen bir numara, kargo taşıyıcısıyla iletişime geçmektir. Bunun için fotoğraflı kimliğinize, DHL’den gelen bildirim e-postasına ve paketleme istasyonunun ne zaman doldurulacağı bilgisine ihtiyacınız var. Ayrıca paket taşıyıcı ile iyi bir ilişkiniz olmalıdır. O zaman paketinizi çıkarabilmeniz için paketleme istasyonunu sizin için açıyor olabilir.