Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, yakın vakitte öğrenci ve öğretmen takviye sisteminin kamuoyuna açıklanacağını belirtti.
Özer, “Yani daha evvelde nasıl yardımcı kaynakları öğrencilerimize ulaştırmışsak, bu yeni sistemde de öğrenciler kendi şahsi teşebbüslerini, kişisel eğitim kapsamında daima izleyebilme imkânına sahip olabilecekler. Eksikliklerini dijital platform içerisinde de giderebilme, farklı ünitelerle destekleyebilme, farklı sorun düzenekleriyle destekleme imkânına sahip olacaklar. Kişiselleştirilmiş eğitim ön plana çıkacak” dedi.
Bakan Özer, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle New York’ta BM 77. Genel Konseyi çerçevesinde gerçekleştirilen Eğitimin Dönüştürülmesi Zirvesi’ni kıymetlendirdi.
BM zirvesi
Milli Eğitim Bakanı Özer, dorukta öğretmenlerin mesleksel gelişmeninde yeni maharetlerin ortaya çıkması üzere hususların ön plana çıktığını kaydederek, “Zirvede bilhassa Covid-19 salgınındaki kayıpların giderilmesi, öğretmen ve öğrencilere yönelik dijital maharetlerin dönüştürülmesi, beraberinde öğretmen ve eğitim sistemlerinde bilhassa etrafa hassas eğitimin dizaynıyla ilgili yeni açılımlar ön plana çıktı. Bizler de Türkiye’nin bilhassa son 20 yıldaki teşebbüsünü, eğitimin kitleselleşmesi, evrenselleşmesi tarafında almış olduğu araları ve bilhassa eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesiyle ilgili atılan adımları paylaşma imkanımız oldu. Bilhassa şunu gördük. Birleşmiş Milletler doruğunda eğitimin dönüştürülmesiyle ilgili zikredilen konulardan Türkiye’nin adım atmadığı hiç bir hususun olmadığı, öğretmenlerin mesleksel gelişmeninden eğitimdeki dijital platformların oluşturulmasına, etrafa hassas eğitim sisteminin oluşturulmasına kadar ve bilhassa eğitimde fırsat eşitliğiyle ilgili her alanda Türkiye’nin aslında Birleşmiş Milletler’de temsil eden tüm ülkelerin tekliflerinden epeyce daha ileri noktalarda adımlar attığını görmekten de büyük memnunluk duyduk” ifadelerine yer verdi.
Türkiye’nin 19 milyon öğrenci ve 1.2 milyon öğretmenin yer aldığı bir eğitim sistemine sahip olduğunu vurgulayan Özer, “Ölçeğimize göre hakikaten birden fazla ülkeden epeyce daha ileri düzeyde iyileştirmeler gerçekleştiren ve geliştirme alanlarını yanlışsız bir biçimde tespit edip, o alanlarda fazlaca kıymetli projeleri uygulamaya sokan bir ülke olarak da orada kendimizi görmekten büyük memnunluk duyduk” diye konuştu.
Tüm eğitim sistemlerinin öncelikli alanları içinde öğretmenlerin mesleksel gelişmeninin de bulunduğunu hatırlatan Bakan Özer, Türkiye’de de öğretmenlerin yüz yüze yapılan mesleksel gelişim eğitimlerinin yanı sıra Öğretmen Bilişim Ağı isimli dijital bir platform oluşturarak, öğretmenlerin her an yanında olmayı sağladıklarını aktardı.
Öğretmen başına düşen mesleksel gelişim eğitim maksadı aşıldı
2020 yılında öğretmen başına düşen mesleksel ve şahsi gelişim eğitimlerinin 44 saat olduğunu, yapılan güzelleştirmelerle bunun 94 saate çıkarıldığını kaydeden Özer, şu tabirleri kullandı:
“2022 yılında öğretmen başına düşen mesleksel gelişim eğitimi saatini 120 saate ulaştırmayı kendimize amaç olarak koymuştuk. Bugün prestijiyle 1,2 milyon öğretmenimizin 192 saatlik bir eğitimi tamamladığını açıklamaktan da büyük memnunluk duyuyorum. Yani biz 2022 yılında amaç olarak koymuş olduğumuz eğitim saatini fazlaca fazlaca aşmışız. Ve muhtemelen 2022 yılının sonuna kadar 250 saatlik bir eğitimi tüm öğretmenlerimize ulaştırmış bulunacağız.”
Bu hususun kritik olduğunu ve Birleşmiş Milletler (BM) 77. Genel Heyeti Eğitimin Dönüştürülmesi Zirvesi’nde de öğretmenlerin yeni maharetlerle donatılması bağlamında ele alındığını belirten Özer, “Önemli bir açılımı biz bu doruğa katılmadan evvel de epeyce süratli bir biçimde yürürlüğe koymuş bulunuyoruz. Eğitim sistemimizde öğretmenlerimizi ne kadar güçlendirebilirsek sistemimizin kalitesi o kadar artacak. Bilhassa okullar ortası imkan farkının azaltılmasında ve eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesinde fazlaca kıymetli bir adımı atmış olacağız” tabirlerini kullandı.
Öğrenci ve öğretmen dayanak sistemi kamuoyuna açıklanacak
Öğretmen ve öğrenciler için yeni dayanak sistemi
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) ile Matematik Dijital Platformu üzere hayli sayıda platformlarla desteklenen bir eğitim sistemine sahip olmaktan büyük memnunluk duyduklarını söz eden Bakan Özer, bu çerçevede yeni sistemin de ön ayrıntılarını paylaştı. Yakın vakitte öğrenci ve öğretmen takviye sisteminin kamuoyuna açıklanacağını kaydeden Bakan Özer, “Yani daha öncesinden nasıl yardımcı kaynakları öğrencilerimize ulaştırmışsak, bu yeni sistemde de öğrenciler kendi şahsi teşebbüslerini, kişisel eğitim kapsamında daima izleyebilme imkânına sahip olabilecekler. Eksikliklerini dijital platform içerisinde de giderebilme, farklı ünitelerle destekleyebilme, farklı sorun düzenekleriyle destekleme imkânına sahip olacaklar. Kişiselleştirilmiş eğitim ön plana çıkacak” dedi
hem de öğretmenlerin de öğrencilerin bu kişiselleştirilmiş eğitim çerçevesinde şahsi gelişimlerini izleyebilme imkanına sahip olacaklarını bildiren Özer, “Eğitim sistemimiz, bir taraftan toplumsal siyasetler öbür taraftan Birleşmiş Milletler’in tüm dünya ülkelerine örneklik gösterdiği rehberlikte ön plana çıkarttığı tüm temalarda öğretmenlerin güçlendirilmesi, eğitimin dijital platformlarda desteklenmesi ve etrafa hassas eğitim sistemi oluşturulması bağlamında fazlaca kıymetli adımlar atmaya devam etmektedir” dedi.
Özer, “Yani daha evvelde nasıl yardımcı kaynakları öğrencilerimize ulaştırmışsak, bu yeni sistemde de öğrenciler kendi şahsi teşebbüslerini, kişisel eğitim kapsamında daima izleyebilme imkânına sahip olabilecekler. Eksikliklerini dijital platform içerisinde de giderebilme, farklı ünitelerle destekleyebilme, farklı sorun düzenekleriyle destekleme imkânına sahip olacaklar. Kişiselleştirilmiş eğitim ön plana çıkacak” dedi.
Bakan Özer, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle New York’ta BM 77. Genel Konseyi çerçevesinde gerçekleştirilen Eğitimin Dönüştürülmesi Zirvesi’ni kıymetlendirdi.
BM zirvesi
Milli Eğitim Bakanı Özer, dorukta öğretmenlerin mesleksel gelişmeninde yeni maharetlerin ortaya çıkması üzere hususların ön plana çıktığını kaydederek, “Zirvede bilhassa Covid-19 salgınındaki kayıpların giderilmesi, öğretmen ve öğrencilere yönelik dijital maharetlerin dönüştürülmesi, beraberinde öğretmen ve eğitim sistemlerinde bilhassa etrafa hassas eğitimin dizaynıyla ilgili yeni açılımlar ön plana çıktı. Bizler de Türkiye’nin bilhassa son 20 yıldaki teşebbüsünü, eğitimin kitleselleşmesi, evrenselleşmesi tarafında almış olduğu araları ve bilhassa eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesiyle ilgili atılan adımları paylaşma imkanımız oldu. Bilhassa şunu gördük. Birleşmiş Milletler doruğunda eğitimin dönüştürülmesiyle ilgili zikredilen konulardan Türkiye’nin adım atmadığı hiç bir hususun olmadığı, öğretmenlerin mesleksel gelişmeninden eğitimdeki dijital platformların oluşturulmasına, etrafa hassas eğitim sisteminin oluşturulmasına kadar ve bilhassa eğitimde fırsat eşitliğiyle ilgili her alanda Türkiye’nin aslında Birleşmiş Milletler’de temsil eden tüm ülkelerin tekliflerinden epeyce daha ileri noktalarda adımlar attığını görmekten de büyük memnunluk duyduk” ifadelerine yer verdi.
Türkiye’nin 19 milyon öğrenci ve 1.2 milyon öğretmenin yer aldığı bir eğitim sistemine sahip olduğunu vurgulayan Özer, “Ölçeğimize göre hakikaten birden fazla ülkeden epeyce daha ileri düzeyde iyileştirmeler gerçekleştiren ve geliştirme alanlarını yanlışsız bir biçimde tespit edip, o alanlarda fazlaca kıymetli projeleri uygulamaya sokan bir ülke olarak da orada kendimizi görmekten büyük memnunluk duyduk” diye konuştu.
Tüm eğitim sistemlerinin öncelikli alanları içinde öğretmenlerin mesleksel gelişmeninin de bulunduğunu hatırlatan Bakan Özer, Türkiye’de de öğretmenlerin yüz yüze yapılan mesleksel gelişim eğitimlerinin yanı sıra Öğretmen Bilişim Ağı isimli dijital bir platform oluşturarak, öğretmenlerin her an yanında olmayı sağladıklarını aktardı.
Öğretmen başına düşen mesleksel gelişim eğitim maksadı aşıldı
2020 yılında öğretmen başına düşen mesleksel ve şahsi gelişim eğitimlerinin 44 saat olduğunu, yapılan güzelleştirmelerle bunun 94 saate çıkarıldığını kaydeden Özer, şu tabirleri kullandı:
“2022 yılında öğretmen başına düşen mesleksel gelişim eğitimi saatini 120 saate ulaştırmayı kendimize amaç olarak koymuştuk. Bugün prestijiyle 1,2 milyon öğretmenimizin 192 saatlik bir eğitimi tamamladığını açıklamaktan da büyük memnunluk duyuyorum. Yani biz 2022 yılında amaç olarak koymuş olduğumuz eğitim saatini fazlaca fazlaca aşmışız. Ve muhtemelen 2022 yılının sonuna kadar 250 saatlik bir eğitimi tüm öğretmenlerimize ulaştırmış bulunacağız.”
Bu hususun kritik olduğunu ve Birleşmiş Milletler (BM) 77. Genel Heyeti Eğitimin Dönüştürülmesi Zirvesi’nde de öğretmenlerin yeni maharetlerle donatılması bağlamında ele alındığını belirten Özer, “Önemli bir açılımı biz bu doruğa katılmadan evvel de epeyce süratli bir biçimde yürürlüğe koymuş bulunuyoruz. Eğitim sistemimizde öğretmenlerimizi ne kadar güçlendirebilirsek sistemimizin kalitesi o kadar artacak. Bilhassa okullar ortası imkan farkının azaltılmasında ve eğitimde fırsat eşitliğinin güçlendirilmesinde fazlaca kıymetli bir adımı atmış olacağız” tabirlerini kullandı.
Öğrenci ve öğretmen dayanak sistemi kamuoyuna açıklanacak
Öğretmen ve öğrenciler için yeni dayanak sistemi
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) ile Matematik Dijital Platformu üzere hayli sayıda platformlarla desteklenen bir eğitim sistemine sahip olmaktan büyük memnunluk duyduklarını söz eden Bakan Özer, bu çerçevede yeni sistemin de ön ayrıntılarını paylaştı. Yakın vakitte öğrenci ve öğretmen takviye sisteminin kamuoyuna açıklanacağını kaydeden Bakan Özer, “Yani daha öncesinden nasıl yardımcı kaynakları öğrencilerimize ulaştırmışsak, bu yeni sistemde de öğrenciler kendi şahsi teşebbüslerini, kişisel eğitim kapsamında daima izleyebilme imkânına sahip olabilecekler. Eksikliklerini dijital platform içerisinde de giderebilme, farklı ünitelerle destekleyebilme, farklı sorun düzenekleriyle destekleme imkânına sahip olacaklar. Kişiselleştirilmiş eğitim ön plana çıkacak” dedi
hem de öğretmenlerin de öğrencilerin bu kişiselleştirilmiş eğitim çerçevesinde şahsi gelişimlerini izleyebilme imkanına sahip olacaklarını bildiren Özer, “Eğitim sistemimiz, bir taraftan toplumsal siyasetler öbür taraftan Birleşmiş Milletler’in tüm dünya ülkelerine örneklik gösterdiği rehberlikte ön plana çıkarttığı tüm temalarda öğretmenlerin güçlendirilmesi, eğitimin dijital platformlarda desteklenmesi ve etrafa hassas eğitim sistemi oluşturulması bağlamında fazlaca kıymetli adımlar atmaya devam etmektedir” dedi.