Bakan Karaismailoğlu : Türkiye 40 milyar tona hazır olmalı

CesHef

Global Mod
Global Mod
Bakan Karaismailoğlu : Türkiye 40 milyar tona hazır olmalı Bakan Karaismailoğlu, CNNTürk’te Ahmet Hakan’a Kanal İstanbul inşaatlarına yönelik açıklamalarda bulundu.

Bakan Karaismailoğlu satır başları ile şunları söylemiş oldu

Biz Kanal İstanbul’a evvel karayolu geçişleri ile başladık. Artık de demiryolu inşaatlarına yöneleceğiz.

Türkiye’nin ortasında bulunduğu pozisyon, bilhassa lojistik olarak epey kıymetli bir pozisyonda.

Gezbe’den Yavuz Sultan Selim ve İstanbul Havaalanı ve Kanal İstanbul yolunu takip ederek devam edecek demiryolunu inşaasını sürdürüyoruz.

BOĞAZ AÇIKLARINDA GEMİLER ÇOK FAZLA BOŞTA BEKLİYOR

Çin’den Avrupa’ya giden koridorlar var burada en kıymetli olan orta koridor, bu koridor da Türkiye’den geçiyor. 25 milyar ton’a ulaşacak olan dünya ticaretindeki yük nakline hazır olmamız gerekiyor. Afrika ile Uzakdoğu içinde ticaret epeyce daha farklı boyuta gidiyor. Bunun ismi da 40 milyar tonluk bir yük transferi. Türkiye boğazlardaki durum prestiji ile şu anda riskli durumda. 40 bin ötüründa gemi geçiyor.

Mısır 20 bin gemiye karşılık 5.6 milyar dolarlık gelir elde ediyor. Bizim iki misli gemi geçmemize karşın gelirimiz o gelirin epeyce fazlaca altında.

KANAL İSTANBUL’DA İSTANBUL HAVALİMANI KADAR TOPRAK HAFRİYATI YOK

Kanal İstanbul projesinde yüzde 70 su yolu, İstanbul Havalimanı kadar da hafriyat yapılmayacak. kanal istanbul da İstanbul havalimanı üzere bir proje olacak.


Kılıçdaroğlu’nun Kanal İstanbul için elçilere mektup yazmasından dolayı üzülüyoruz. Hem Türkiye’ye yatırım yapmak isteyenleri tehdit ediyor daha sonra da bürokratları tehdit ediyor. Bu şahıslar de Türkiye’yi yönetmek arzusundalar. Bundan dolayı üzülüyoruz.

Kılıçdaroğlu’nun tehditlerine karşın Avrupa’nın önde gelen firmaları geçen hafta bu projede nasıl yer alabiliriz niyeti ile bize geldi.

KARŞI ÇIKANLAR YÜZÜNDEN YATIRIMLAR KALSA DAHA MI UYGUN OLACAKTI

Seyahat olaylarında, İstanbul Havalimanı’nı yapmayın dediler, Kanal İstanbul’u yapmayın dediler. pekala onlar yüzünden bunları bırakacakmıyız. Bugün İstanbul Havalimanı dünyanın sayılı yapıtlarından biri haline geldi. Kuzey Marmara otoyulu, Avrasya üzere kıymetli tüm projelere karşı çıktılar. Bizim yaptığımız eserler tüm dünya hayranlıkla izliyor.


Çanakkale Köprüsü 2.5 milyar euro’luk proje. Proje 4 yıl evvel başladı. Devletin kasasından bir kuruş çıkmadan bu yatırım yapılıyor. Bu yatırımın da aşikâr bir vadede yatırımcının para kazanması gerekiyor. Bizim epey büyük bir alt yapı açığımız vardı. Bunu da kısa müddette halletmemiz gerekiyordu. Şu anda 15 euro karşılığı gözüküyor. Fakat Sayın Cumhurbaşkanı’mız açılışta fiyatı farklı da açıklayabilir.

TÜRKİYE 2024’TEN İTİBAREN GARANTİ PARA ÖDEMESİNİ BİTİRECEK VE TÜM PROJELERDEN GELİR ELDE ETMEYE BAŞLAYACAK

Olağanda 35 dakika deniyor karşıya geçiş ancak bu hiç bir vakit 35 dakika yetmiyor saatleri tutuyor. Beklemeden yahut vakit kaybından dolayı ödenen bedel epey daha fazla. Bolu Dağı tünelinin 10 yıl gecikmesinden dolayı devletin 400 milyon dolar ziyan ettiğini unutmamamız gerekiyor. Biz bugün devlet bütçesinden bunu ödüyor olsaydık köprüden geçsin geçmesin tüm vatandaşlardan para kesilerek bu yatırımlar yapılacaktı. Artık ödeme garantili yapılan bu projelerde vatandaşın cebinden para çıkmadan projeleri gerçekleştiriyoruz. Biz 2024’te biz bütçeden hiç bir biçimde haziniçin bu projelere para gitmeyecektir.

2030’lardan itibaren ise devletin para vermeden yatığı bu yatırımlardan elde edilecek gelirlerle ondan sonrasında yapılacak tüm yatırımlar kendi kaynakları ile yapılmış olacağız.


Dünyanın en başarılı projelerden biri İstanbul Havalimanı’dır. Bugün 200 bine yakın insan buradan fiyat alıyor. İşletmeci bu tesisi teslim edene kadar da 22 milyar euro civarında da devlete para ödeyecektir.

Devletin kasasından çıkmadan 37 milyar dolarlık iş yapıldı. Dünyanın önde gelen ülkeleri yatırımlarını bu metodlarla gerçekleştiriyorlar.

Çukurova Havalimanı ihalesini yaptık. Çok fizibil bir projedir. 7 firma ihaleye katılmıştı. Fizibilitesi uygun olan projelerde yap işleti uyguluyoruz. 28 bin 200 kilometre bölünmüş yol yaptık.

KAYNAK: HABER7,
 
Üst