Bakan Çavuşoğlu’dan göçmen, garantörlük ve Türkiye farkı bahislerinde flaş açıklamalar

CesHef

Global Mod
Global Mod
Bakan Çavuşoğlu’dan göçmen, garantörlük ve Türkiye farkı bahislerinde flaş açıklamalar Bakan Çavuşoğlu, gündeme ait açıklamalarda bulundu.

Bakan Çavuşoğlu’nun konuşmasından öne çıkanlar şöyle:,

* Yaklaşık 3.7 milyon Suriyeli göçmen var. Başka problemli bölgelerden de Türkiye’ye gelenler oldu. Sistemli, sistemsiz göçmenler 5 milyona yakın. Kimileri ülkelerine döndü. Kimileri Batı ülkelerine gittiler.

TERÖRDEN ARINDIRDIĞIMIZ BÖLGELER İNANÇLI BÖLGE HALİNE GELDİ

* Uzun yıllardır süren uzun bir mevzu. BM, AB’yle yapılan insani bir işbirliği var. Bu sıkıntıya ne açıdan baktığınız değerli. Bu işi siyasete alet etmemek gerek. Bir olgu bu. Türkiye’de bu kadar göçmen var. Hata işlenme olarak baktığınız vakit Türkiye ortalamasına nazaran kıymetlendirmek gerekir. Siyasetçilerin abarttığı seviyede mi ona bakmak gerekir.

Bizim terörden arındırdığımız bölgeleri Suriyeliler inançlı bölge olarak kabul etti. İdlib’de 2 milyona yakın insan da ülkemize gelmekten vazgeçti.

Sistemsiz göçmende evvela can güvenliğini garanti altına almamız gerekiyor. Türkiye bununla birlikte Lübnan’daki göçmenlere de yardımda bulunuyor.

TÜRKİYE 2021’DE 451 BİN KİŞİNİN YURDA GİRİŞİNİ ENGELLEDİ

Türkiye 21 bin kişiyi geri gönderdik. geçen yıl 451 bin kişinin yurda girişi engellendi. Duvarlar ve kameralarla bunu engellemeye çalışıyoruz. Avrupa da bu teşebbüsümüzü destekliyor. 2022 yılında şu ana kadar 127 bin kişinin girişine pürüz olduk. halbuki muhalefet güya hududa gelen herkes elini kolunu sallayıp yurda giriyormuş üzere algı oluşturmaya çalışıyor.

TOPLUMSAL MEDYADAKİ GÖÇMENLERİN GÖRÜNTÜLERİ

* Halkımızın şüphesiz hisleri var. Biz bu manzaraları kışkırtanları eleştiriyor. İftiraya varan aşağılayıcı tenkitler yurt dışına giden vatandaşlarımıza yapılmadı mı? Türkler gettolaşıyor Avrupalı olmadı diye tenkitler yok mu? Asimilasyon çabucak olacak diye bir şey yok. Yanı başımızdaki ülkeden gelse bile kültürel farklılıklar var. Bu bir sorun. Biz bu sorunu yönetiyoruz. Fakat ırkçılık yapmadan, insanlık anlayışından ve hukuktan uzaklaşmadan bu mevzuyu ele almak lazım.

* şüphesiz şu anda AB ve Mülteciler Yüksek Kurulu Suriyeliler ile görüşmeler yapıyor. Ayrıyeten BM temsilcisi bu hususları da ele alıyor. Biz ne diyoruz. Taliban’la angajmana giriyoruz. Ülke çökmesin daha fazla mülteci gelmesin, teröristler bir daha türemesin diye. Biz tanımadan angajmana girmesinin faydalı olduğuna inanıyoruz. Son günlerde Rejim YPG ve PKK ile önemli çatışıyor. Biz Suriye’nin toprak bütünlüğünü destekliyoruz. Bu YPG/PKK’nın da Suriye’yi bölme planları var.

* Ülkedeki idareyle aramız âlâ değil diye ülkenin parçalanmasını destekleyemeyiz ki. Terör örgütünü destekleyemeyiz. Bunlar esasen istihbaratı ilgilendirdiği için geçmişte istihbarat seviyesinde görüşmeler olmuştu. Bunu da Cumhurbaşkanımız lisana getirmişti. Göçmen konusu memleketler arası bir sorun olduğu için BM’nin ve memleketler arası örgütlerin angajmana girmesi lazım.

ANTALYA BARIŞ İÇİN UMUT VERDİ, NATO DORUĞU UMUDU BİTİRDİ

Ukrayna Rusya içindeki savaş Antalya doruğunda tahlil olacağı umudunu taşıyorduk. Lakin NATO tepesinde bu savaşın uzayacağı kanaatine vardık. Güvenlik konusu ve ayrıntılara geldiğinde savaş yanlılarının olduğunu gördük. Biz Antalya ve İstanbul müzakerelerinde savaşın sona ermeyeceğini biliyorduk. Lakin verilen evraklar umutlarımızı artırmıştı. Katliam gelince ortamı gerginleştirdi ve barış umudu azaldı.

RUSYA VE UKRAYNA ORTASINDAKİ EN GÜÇ MEVZULAR

Zelenskiy; Putin hala Türkiye’de bir ortaya gelme umudu var. İki tarafın da kuralları var. Rusya’nın koşulları var. Rusya’nın kaidelerine karışlık Ukrayna teminat istiyor. Rusya asker ve silah konusunda kaide koşuyor. Bunu da hükümran bir ülkenin kabul etmesi güç. Rusça lisanının yine öğretilmesi kolay. Ayrıyeten Nazilerle ilgili talepler de Rusların olayı sulandırması. Donbas, Kırım statüsü en güç bahisler.

HANGİ TARAF BARIŞA DAHA YAKIN?

* Bu bahiste değişik toplantılara katıldık, daima telefonda da görüşüyoruz. O niçinle bir taraf barışa daha yakın dersek arabuluculuk misyonumuza saygısızlık yapmış oluruz.

* Zelenski Ukrayna’nın devlet lideri. Zelenski bu savaş başladıktan daha sonra kuvvetli bir liderlik sergiledi. olağan olarak ki savaş başlayınca dışarıdan yardıma muhtaç oldu. Fakat dışarıdan yardım istedi diye “onların güdümüne girdi” demek hakikat olmaz.

* Zelenski savaş başlamadan evvel de Putin ile bir ortaya gelmek istiyordu. Savaş başladıktan daha sonra her Cumhurbaşkanımızla konuştuğunda Putin ile bir ortaya gelmek istediğini belirtiyordu. Zelenski ve Putin’in Antalya’da bir ortaya gelmesi hala masada. İkisi de görüşme için olumlu bildiriler veriyorlar lakin kaideler oluştuğunda.

Mairopol’ün değerli bir kısmını Rusya işgal etmiş durumda. Rusya’ya göre burada yabancı savaşçılar var. Türkiye’nin şu anda orada mayından dolayı çıkamayan gemilerimiz var. Ayrıyeten daha evvelinde kontağı yapılmış olan ithal edeceğimiz mamüllerin yüklü olduğu 22 gemimiz körfezden çıkamıyor. İşin insani boyutu ile bir arada müzakerelere katkı sağlamak istiyoruz. tıpkı vakitte Ukrayna’nın istediği garantiler var. Müttefikler bu biçimde bir garantinin içine girmek istemiyorlar.

UKRAYNA -RUSYA SAVAŞI İÇİN KİM NE ÖNGÖRDÜ

Savaş öncesi Avrupalılar Rusya’nın saldıracağına inanmazken, ABD, Rusya’nın saldıracağını söylüyorlardı. Avrupa’nın biroldukça temsilcisi savaşa Kiev’de yakalandı. Biz de savaşın bu kadar geniş boyutlu olacağını düşünmüyorduk. Savaşın başladığı anda Kazakistan’da idik. Olay başlar başlamaz bakanlık bünyesinde bir kriz merkezi kurduk ve çalışmalara başladık. Birebir gün de Kazakistan’dan döndük. Döner dönmez Cumhurbaşkanımız bünyesinde Külliye’de toplantı yaptık. Bir metin hazırlayarak açıklamamızı yaptık.

TÜRKİYE’NİN RUSYA VE UKRAYNA SİYASETİNİN SIRRI

Türkiye’nin Rusya Ukrayna krizinde izlediği ve her insanın takdirini kazanan siyaset bir günde oluşan bir hareket değil. Türkiye geçmişten beri hem Ukrayna hem Rusya ile temasları vardı. Ayrınca Türkiye’nin Rusya ile temaslarında hayli güç vakit içinderdan geçti. Bizim başarılı olmamızın sebebi açık ve şeffaf siyasetlerimizin tesiri oldu. Kırım için de Ukrayna’nın işgali için de tutumumuz net oldu. Biz memleketler arası platformda Rusya’nın kurallara uymayan tutumlarını reddettik. Ayrıyeten çabucak Montrö’yü devreye koyduk fakat hava koridorunu açık tuttuk.

RUS VE AVRUPA’NIN GEMİLERİNE BOĞAZI KAPATTIK

Türkiye’nin Rusya’ya karşı yaptırımlara katılmamasına dünyanın anlayışla karşılamasının sebebi ise bağlayıcı yaptırım BM’nin aldığı kararlardır. tıpkı vakitte biz arabuluculuk rolü üstlendik. İki ülke için de birebir arada kaldık. Bu niçinle bizim yaptırımlara katılmamamız anlayışla karşılandı. Bu kurallarda bizim yaptırımlara katılmamamız yalnızca Yunanistan ve Rum kesitinden reaksiyon geldi. Şu anda Türkiye’den diğer iki ülke içinde görüşmeyi sürdürebilecek durumda olan ülke yok. Rusya’nın savaş öncesi bildirimde bulunduğu 4 savaş gemisi savaş başladığı nedeni öne sürülerek geçiremeyeceğimizi söylemiş olduk. Tıpkı biçimde İngiltere ve batının gemilerinin de boğazdan geçişine müsaade vermedik. Biz ayrıyeten Rusya’ya savaş uçaklarını Türkiye üzerinden uçurmamaları talebinde bulunduk ve uçuşlar durduruldu. Lakin bizim muhalefet partileri Türkiye’nin batı yanında Rusya’ya yaptırım uygulamasından yana oldu. Lakin daha sonradan bunun yanlış olduğunu anladılar.

BU HABER KASITLI BİR HABER MAKSAT TÜRKİYE’Yİ YAPTIRIMLAR İÇİNE SOKMAK

Rusya – Ukrayna krizi bizlere meşakkat getirmesine rağmen bize yeni fırsatlar da sundu. Rusya’dan kimsenin birşey almaması bizi değerli bir seçenek noktasına getirdi. Güç arz güvenliği açısından Türkiye daha ön plana çıktı. Ayrıyeten Çin ile Avrupa içindeki ticarette jenerasyon ve yol projesi Rusya’nın durumundan dolayı hayli kıymetli noktaya geldi. Çin’in Avrupa’ya günlük ticaret fiyatı 1 milyar dolar meblağında. Bu açıdan Azerbaycan ve Türki Cumhuriyetler ile Çin içindeki güzergah fazlaca kıymetli noktaya geldi. Fakat Rusların parası Türkiye’ye akıyor halindeki WSJ’in haberi kasıtlı ve Türkiye’nin yaptırımlara katılması baskısı oluşturmak için yapılmış bir haberdir.


UKRAYNA’YA VERİLECEK GARANTİ KONUSUNDA ÇEKİNCELER VAR

Ukrayna, NATO’ya girmeyeceksem bana da bir garanti olsun istiyor. NATO’nun 5. hususunun kendisi için uygulanmasını istiyor. Lakin Ukrayna’nın bu talebine ABD, İngiltere ve Kanada bunu kabul etmedi. Türkiye de bu talebi kabul etmedi. Türkiye’nin asker göndermesi kelam konusu değil. Garanti, Rusya’dan gelecek tehdide göre verilecekse bir manası var. Lakin Ukrayna’nın NATO’nun 5. hususu üzerinden talebini biz kabul etmedik. Fakat prensip olarak P5 +Rusya Polonya garanti teklifine evet demiştik. Rusya haricindeki P4 ülkeleri ortasında görüşmeler sürüyor.

UKRAYNA SAVAŞINDA ÇİN HANGİ TARAFA DAHA YAKIN

NATO’nun garantisi haricinde Ukrayna’ya nasıl bir garanti verilebilir konusunda görüşmeler sürüyor.Garantinin ne olduğu konusunda bir netlik kazanılırsa bu bu biçimde kıymetlendirilebilir. Savaşın devam etmesini isteyen ülkelerin kimler olduğunu herkes biliyor lakin bunu lisana getiremeyiz. Çin şu ana kadar istikrarlı bir siyaset izlemeye çalışıyor. NATO’yu suçlayıcı açıklamaları oldu. Rusya’nın taleplerinin gözetilmesi davetinde bulundu. Lakin Ukrayna’nın toprak bütünlüğüne sık sık çizdi, Ayrıyeten sorunun barışçıl taraftan çözülmesi konusunda davetinde bulundu. Çin bununla birlikte P5 ülkelerinden birisi. Ukrayna’ya verilecek garantide onlar da yer alıyor. Bizim Uygur Türkleri ötürüsı ile vakit zaman karşıya geliyoruz. Lakin Çin harika bir güç. Rusya’ya karşı yaptırımlar konusunda daha temkinli davranıyor.

KAYNAK: HABER7
 
Üst