Ulusal Eğitim Bakanlığı (MEB) Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü 2021-YKS Anadolu İmam Hatip Liseleri Ön Raporu’nun yayımlandığını belirterek, YKS’de Türkiye genelinde 2 milyon 416 bin 974 adayın Temel Yeterlilik Testi (TYT), 1 milyon 627 bin 145 adayın ise Alan Yeterlilik Testi (AYT) oturumunda imtihana girdiğini kaydetti.
Anadolu imam hatip liselerinde son sınıflardan TYT’ye 102 bin 960, AYT’ye ise 87 bin 296 adayın katıldığını aktaran Yılmaz, 2021-YKS neticelerina bakılırsa bu liselerin son sınıf öğrencileriyle 298, mezun öğrencilerle 387 dereceyle birinci bine girmeyi başardığını söylemiş oldu.
Yılmaz, 2020 yılına göre bu yıl birinci 100’de elde edilen derecede yüzde 63,16, birinci binde yüzde 39 ve birinci on binde yüzde 29,35’lik artışın olduğunu bildirerek, en epey oransal artışın birinci 100 ile 15 bin derece içinde olmasının 2021-YKS’de öğrenci muvaffakiyetinin arttığının en kıymetli göstergelerinden birini oluşturduğuna dikkati çekti.
2020-YKS’ye oranla bu yıl birinci 1000’de elde edilen derecelerde, TYT alanında yüzde 92, lisan alanında yüzde 29, eşit yük alanında yüzde 29, sözel alanda yüzde 24, sayısal alanda yüzde 135 ve toplamda yüzde 39,25 oranında artış olduğuna işaret eden Yılmaz, “İlk 500’de sayısal alanda 2019 ve 2020 senelerında 5 derece elde edilirken, 2021 yılında bu sayı 21’e yükselerek 4 katına çıkmıştır. Bu bağlamda 2021-YKS’de en çok oransal artışın sayısal alanda olması dikkati çekmektedir.” diye konuştu.
Yılmaz, 2020-YKS’ye oranla bu yıl birinci 5 binde elde edilen derecelerde TYT alanında yüzde 53, lisan alanında yüzde 19, eşit yükte yüzde 22, sözel alanda yüzde 17, sayısal alanda yüzde 74 ve toplamda yüzde 27,18 artış olduğunu açıklayarak, 2021-YKS’de birinci 5 binde en çok oransal artışın sayısal alanda olduğunu kaydetti.
“Genel muvaffakiyet yalnızca birkaç okulu değil Türkiye genelini kapsıyor”
Anadolu imam hatip liselerinin YKS’deki muvaffakiyetinin hem kişisel birebir vakitte kitlesel olduğunu vurgulayan Yılmaz, şöyleki devam etti:
“Anadolu imam hatip liselerinden 2021-YKS’de birinci 1000’e 2019’da 168 dereceyle 13, geçen yıl 214 dereceyle 28 ve bu yıl 298 dereceyle 38 vilayetimizdeki son sınıf öğrencilerinin girmesi, son üç yıldaki muvaffakiyetin kitlesel olduğunu ve 7 bölgeye yayıldığını gösteriyor. Bu yıl Karadeniz’den 9, İç Anadolu’dan 7, Akdeniz’den 6, Ege’den 6, Marmara’dan 5, Doğu Anadolu’dan 4 ve Güneydoğu Anadolu’dan bir ilimiz başarılarıyla öne çıktı.
YKS’de Anadolu imam hatip liseleri son sınıf öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi/ek ideoloji kümesi, Arapça ve Rusça testleri hariç TYT, AYT ve Yabancı Lisan Testi (YDT) standart sapma kıymeti, Türkiye geneli son sınıf öğrencilerinin standart sapma kıymetinden daha küçüktür. Bu durum Anadolu imam hatip liselerindeki akademik muvaffakiyetin daha homojen olduğu manasına gelmektedir. Bu bulguya bakılırsa Anadolu imam hatip liselerindeki genel muvaffakiyetin yalnızca birkaç okulu değil Türkiye genelini kapsadığı ve eğitimde eşitliğin daha fazla seviyede yansıtıldığı söylenebilir.”
Yılmaz, 2021-YKS AYT’deki 11 alanın 7’sinde Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin ortalamasının Türkiye ortalamasının üstünde olduğunu kaydederek, “Bu alanlar sırasıyla Türk lisanı ve edebiyatı, tarih-1, coğrafya-1, tarih-2, coğrafya-2, ideoloji kümesi, din kültürü ve ahlak bilgisi/ek ideoloji kümesidir. Anadolu imam hatip lisesi son sınıf öğrencilerinin 2020-YKS temel matematik testi ortalaması 3,48 iken, bu yıl 4,09’a yükselmiştir. Türkiye genelinde temel matematik testi ortalaması düşerken AİHL’lerde artış görülmesi dikkat çekicidir” tabirlerini kullandı.
Anadolu imam hatip liselerinde son sınıflardan TYT’ye 102 bin 960, AYT’ye ise 87 bin 296 adayın katıldığını aktaran Yılmaz, 2021-YKS neticelerina bakılırsa bu liselerin son sınıf öğrencileriyle 298, mezun öğrencilerle 387 dereceyle birinci bine girmeyi başardığını söylemiş oldu.
Yılmaz, 2020 yılına göre bu yıl birinci 100’de elde edilen derecede yüzde 63,16, birinci binde yüzde 39 ve birinci on binde yüzde 29,35’lik artışın olduğunu bildirerek, en epey oransal artışın birinci 100 ile 15 bin derece içinde olmasının 2021-YKS’de öğrenci muvaffakiyetinin arttığının en kıymetli göstergelerinden birini oluşturduğuna dikkati çekti.
2020-YKS’ye oranla bu yıl birinci 1000’de elde edilen derecelerde, TYT alanında yüzde 92, lisan alanında yüzde 29, eşit yük alanında yüzde 29, sözel alanda yüzde 24, sayısal alanda yüzde 135 ve toplamda yüzde 39,25 oranında artış olduğuna işaret eden Yılmaz, “İlk 500’de sayısal alanda 2019 ve 2020 senelerında 5 derece elde edilirken, 2021 yılında bu sayı 21’e yükselerek 4 katına çıkmıştır. Bu bağlamda 2021-YKS’de en çok oransal artışın sayısal alanda olması dikkati çekmektedir.” diye konuştu.
Yılmaz, 2020-YKS’ye oranla bu yıl birinci 5 binde elde edilen derecelerde TYT alanında yüzde 53, lisan alanında yüzde 19, eşit yükte yüzde 22, sözel alanda yüzde 17, sayısal alanda yüzde 74 ve toplamda yüzde 27,18 artış olduğunu açıklayarak, 2021-YKS’de birinci 5 binde en çok oransal artışın sayısal alanda olduğunu kaydetti.
“Genel muvaffakiyet yalnızca birkaç okulu değil Türkiye genelini kapsıyor”
Anadolu imam hatip liselerinin YKS’deki muvaffakiyetinin hem kişisel birebir vakitte kitlesel olduğunu vurgulayan Yılmaz, şöyleki devam etti:
“Anadolu imam hatip liselerinden 2021-YKS’de birinci 1000’e 2019’da 168 dereceyle 13, geçen yıl 214 dereceyle 28 ve bu yıl 298 dereceyle 38 vilayetimizdeki son sınıf öğrencilerinin girmesi, son üç yıldaki muvaffakiyetin kitlesel olduğunu ve 7 bölgeye yayıldığını gösteriyor. Bu yıl Karadeniz’den 9, İç Anadolu’dan 7, Akdeniz’den 6, Ege’den 6, Marmara’dan 5, Doğu Anadolu’dan 4 ve Güneydoğu Anadolu’dan bir ilimiz başarılarıyla öne çıktı.
YKS’de Anadolu imam hatip liseleri son sınıf öğrencilerinin din kültürü ve ahlak bilgisi/ek ideoloji kümesi, Arapça ve Rusça testleri hariç TYT, AYT ve Yabancı Lisan Testi (YDT) standart sapma kıymeti, Türkiye geneli son sınıf öğrencilerinin standart sapma kıymetinden daha küçüktür. Bu durum Anadolu imam hatip liselerindeki akademik muvaffakiyetin daha homojen olduğu manasına gelmektedir. Bu bulguya bakılırsa Anadolu imam hatip liselerindeki genel muvaffakiyetin yalnızca birkaç okulu değil Türkiye genelini kapsadığı ve eğitimde eşitliğin daha fazla seviyede yansıtıldığı söylenebilir.”
Yılmaz, 2021-YKS AYT’deki 11 alanın 7’sinde Anadolu imam hatip lisesi öğrencilerinin ortalamasının Türkiye ortalamasının üstünde olduğunu kaydederek, “Bu alanlar sırasıyla Türk lisanı ve edebiyatı, tarih-1, coğrafya-1, tarih-2, coğrafya-2, ideoloji kümesi, din kültürü ve ahlak bilgisi/ek ideoloji kümesidir. Anadolu imam hatip lisesi son sınıf öğrencilerinin 2020-YKS temel matematik testi ortalaması 3,48 iken, bu yıl 4,09’a yükselmiştir. Türkiye genelinde temel matematik testi ortalaması düşerken AİHL’lerde artış görülmesi dikkat çekicidir” tabirlerini kullandı.